r6 motor städa upp

hazzer6

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
sverige
Hoj
r6
lyfte på tanken och skulle byta stift på min r6:a idag och fan med grejor där var.
inte nog med att idioten jag köte race r6:an av har satt på en styrdämpare alà ducati så att man får skruva i 10 minuter innan man ens får väck tanken.
sedan så kom ju alla slangar anfallande när man lyfte tanken.
(1)kollade lite i somras på nån viedec hoj och där var typ ingen slang men om någon har funktionerna för de 2 på var sin sida av förgasarbryggan.
(2)sedan är där vevhus ventilationen är det verkligen normalt att man har kvar den till luftburken när man racear?
(3)sedan är det expansionskärlet på vänstersidan,har man alltid kvar expansionskärl på 4taktare?
(4)till hojen fick jag kittinsuget i glasfiber men rakt in i insuget om man säger så har han borrat ett 22 mm hål så luftburken är ju inte trycksatt eller har man det alltid så?
(5)har man alltid kvar luftfilterna på 4 taktare?
(6)vad är orginalfjädrarna anpassade till för vikt(stötdämparna)?
(7)i regn kör man med orginal luftrör då eller bara låter man vattnet tryckas in i burken då?
jag vet att detta är fel forum men det är här kompetensen finns om racinghojar
 
hazzer6 skrev:
(2)sedan är där vevhus ventilationen är det verkligen normalt att man har kvar den till luftburken när man racear?
Tror det är rätt vanligt, man brukar dra slang från luftboxen till uppsamlingskärl
hazzer6 skrev:
(3)sedan är det expansionskärlet på vänstersidan,har man alltid kvar expansionskärl på 4taktare?
Alltid vette fan, sitter kvar på min iaf.
hazzer6 skrev:
(5)har man alltid kvar luftfilterna på 4 taktare?
Nej, många kör utan.
hazzer6 skrev:
(6)vad är orginalfjädrarna anpassade till för vikt(stötdämparna)?
Troligen vikten på den som hojen byggdes för.
 
Filter

Kör med luftfilter... Om du inte tycker det är roligt att renovera... Det kommer in ohyggligt mycket skit.. Körde utan filter två tidskval och det var en nästan halv näve småskit i burken...
Vill du så kladda dit lite fett där luftintagen går in i luftburken så fastnar det en hel del där iaf....
 
Bara elsytemet gör ju att det blir ganska rörigt under sadel/tanken även om man buntar ihop så gott det går. Sen är det ju ett par slangar men inte så farligt.

/benfre

hazzer6 skrev:
lyfte på tanken och skulle byta stift på min r6:a idag och fan med grejor där var.
inte nog med att idioten jag köte race r6:an av har satt på en styrdämpare alà ducati så att man får skruva i 10 minuter innan man ens får väck tanken.
sedan så kom ju alla slangar anfallande när man lyfte tanken.
(1)kollade lite i somras på nån viedec hoj och där var typ ingen slang men om någon har funktionerna för de 2 på var sin sida av förgasarbryggan.
(2)sedan är där vevhus ventilationen är det verkligen normalt att man har kvar den till luftburken när man racear?
(3)sedan är det expansionskärlet på vänstersidan,har man alltid kvar expansionskärl på 4taktare?
(4)till hojen fick jag kittinsuget i glasfiber men rakt in i insuget om man säger så har han borrat ett 22 mm hål så luftburken är ju inte trycksatt eller har man det alltid så?
(5)har man alltid kvar luftfilterna på 4 taktare?
(6)vad är orginalfjädrarna anpassade till för vikt(stötdämparna)?
(7)i regn kör man med orginal luftrör då eller bara låter man vattnet tryckas in i burken då?
jag vet att detta är fel forum men det är här kompetensen finns om racinghojar
 
Menar du att idioten som byggde rejshojen borde ha satt styrdämpare på sidan så den slogs sönder vid första bästa vurpa? Lustig anmärkning....
Lite sladdar o slangar får du stå ut med. Bunta ihop det om du vill men det ÄR pilligt helt enkelt.

2. Annars måste du bygga ett annat uppsamlingskärl så du inte blåser ut olja på banan.
3. Nej men någon typ av uppsamling måste man ha. Jag har kvar expansionen tills jag kör sönder den. sen sätter jag dit något annat.
4. De hålet är antagligen till för ett rör som används för att trycksätta något annat. Tejpa igen det om det inte fyller en funktion.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top