R6 köp.

Zee skrev:
Hojen i 1:a anninsen har antagligen vatt klotat eftersom kåpor inte är orginal.

Snygg varen inte heller..

Men den blåa va ok, likaså priset.

Men kolla försäkring innan du köper.

Klotat? Vilka kåpor är ej orginal?

Så den är förmodligen korkoskadad, kan ni hjälpa mig att ploka fram en R6-röd som är vettig för under 50 tusen.

Jürgen12 skrev:
Så den är förmodligen korkoskadad, kan ni hjälpa mig att ploka fram en R6-röd som är vettig för under 50 tusen.

Ja den är nog korkoskadad.

Ska se om jag kan ploka fram något till dig..'

Yeeeeee baby, plenty fun!

Last edited:
Vi kan ju konstatera att det finns braaa många r6or i Sverige....
Hoppas priserna ligger desamma till våren, då jag tänkt köpa r6...

Jag skulle givet ta den röda: Slipon, miniblinkers + att de ser ut som att skylten brukar sitta under å så vill man ju ha det. det där nätet ser oxå läckert ut nån som vet hur man fixar de?
Lycka till med köpet.

Hej! Jag har lite funderingar angående R6an.

Ni som har r6a eller kört den (99-00), Går det att köra lite längre sträckor i laglig fart eller blir det bara en plåga? Längre sträckor= ca 30mil. Sen är det så att jag ofta skjussar på hojjen och funderar om det går bra att skjussa med den? lider passageraren?

MVH

Rondellen skrev:

Ni som har r6a eller kört den (99-00), Går det att köra lite längre sträckor i laglig fart eller blir det bara en plåga? Längre sträckor= ca 30mil. Sen är det så att jag ofta skjussar på hojjen och funderar om det går bra att skjussa med den? lider passageraren?

MVH

Det går bra att skjutsa, brukar skjutsa tjejen och hon klagar inte. Längre sträckor är inte heller några problem vad gäller det fysiska, det enda bekymmret är för psyket, att lyckas köra i laglig fart...

Rondellen skrev:

MVH

Jag har kört 33 mil i ett sträck som längst, dock i tempo långt från laglig fart. Kör man under 90km/h så blir det väldigt påfrstande för armar, axlar & nacke eftersom man inte får tillräckligt stöd av fartvinden.

Skjutsa går bra, men passageraren sitter högt upp, så för en lång passagerare blir det jobbigt eftersom det blir en väldigt skarp knävinkel.

Jag är 1.75 & har inga problem med att sitta bakpå R6:an de ggr det har hänt.

X-up skrev:
Kör man under 90km/h så blir det väldigt påfrstande för armar, axlar & nacke eftersom man inte får tillräckligt stöd av fartvinden.

.
okey, Hur fort ska man måste köra för få stöd av vinden då?

Rondellen skrev:
okey, Hur fort ska man måste köra för få stöd av vinden då?

Allt beror väl på väder och vind. Men om man skall sitta och köra 30 mil på stora fina vägar så tycker jag att 130 är ganska behaglig hastighet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT