R6 Kåpor olika årsmodeller?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Nu börjar det bli dags på allvar!
Äger en R6a 99 års modell och funtar på att köpa 2004 års kåpset med tank till den.
Nån som vet hur pass det kommer passa? Göra nån egen adapter i plåt klarar jag av men jag vill inte att det ska se fult ut eller bli sladdrigt..
//B

Anledningen till uppgraderingen är eg att jag inte hittat något i rätt årsmodell till vettigt pris. Du råkar inte ha ett kåpset liggandes? Orginal och gärna blått? Med tank?

Det kommer att bli mer huvudvärk än vad du räknat med.... tror själv att det inte går.

Det finns en utanför Hbg som säljer kåpor & tank för 10 lakan.. Rött & vitt till en 99:a

ska leta upp annonsen

Varfär inte köpa crashkåpor billigt och lacka samt sätta dit lyse själv?
Skulle du nog tjäna på både passmässigt och pengamässigt

Blir inte lika fint. Kraschkåpor är väl bra om man kör vilt och räknar med att klota och inte vill pröjsa nya dyra orginalprylar, men jag har fått nog och kör som en ängel. Planen är att ta ut fartbehovet på bana istället.

BillS skrev:
Anledningen till uppgraderingen är eg att jag inte hittat något i rätt årsmodell till vettigt pris. Du råkar inte ha ett kåpset liggandes? Orginal och gärna blått? Med tank?

Skicka pm till Kyckling, han har lite delar liggandes som kanske kan vara intressant. Tror både tank och vissa kåpor finns.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda