R6 fråga

Om du ställer en sån fråga så kan man fråga sig om du ens borde köra hoj :näsblod Insprut =Modernt och bättre gasrespons! Förgasare=SKIT

granath_ skrev:
klart han har råd han kör ju M3 :hihi
:felämne

2Wheeldrive skrev:
Om du ställer en sån fråga så kan man fråga sig om du ens borde köra hoj :näsblod Insprut =Modernt och bättre gasrespons! Förgasare=SKIT

Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar :tummenupp Nä men anledningen till att jag frågar är att jag undrar om det skiljer mycket mellan en 02 och en 03a. Har varken kört den ena eller den andre så har svårt att bilda mig en uppfattning hur stor skillnaden egentligen är mellan insprutsmotorn och förgasarmotorn. Sen skiljer det ju en liten summa pengar mellan dem.

Mr_Malossi skrev:

Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar :tummenupp Nä men anledningen till att jag frågar är att jag undrar om det skiljer mycket mellan en 02 och en 03a. Har varken kört den ena eller den andre så har svårt att bilda mig en uppfattning hur stor skillnaden egentligen är mellan insprutsmotorn och förgasarmotorn. Sen skiljer det ju en liten summa pengar mellan dem.

Jo då var nog frågan lite dumt ställd ändå!! :D
Har du råd så tycker jag du skall satsa på 03:an :tummenupp

Kör 03. Ramen är ny och designen i övrigt är också ny. I övrigt så spelar det väll ingen större roll förutom kallstarer då en förgasare inte jobbar lika bra....eller om du ska köra långa 12ór....eller om du vill att den ska gå
optimalt :tungan

Mr_Malossi skrev:

Har heller inte kört nån 02 eller 03 däremot kört 99,00,01 -05
Skillnaden mellan 01 och 05 är enorm.
Motorn har trevligare gång och mer vrid/svar med insprutningen.
Men framför allt så är chassit helt outstanding jämfört med 02 och bakåt...
Så har du råd så köp 03 eller nyare..... :)

Tack för alla svaren! ska rikta in mig på en -03 och framåt :tummenupp
kAtanAmAn skrev:
klart insprut!
men tror hojen äger dig ändå :tungan

Sant, men hur många hojåkare "äger" sin hoj? (har inget med egendom att göra :D )

lånar tråden lite.

är det nån som vet vad det ät för effekt i -02 resp -03?
är åxå lite sugen på r6

mojjsan skrev:
dummaste jag hört att förgasare skulle va skit haha
Skulle verkligen inte säga att det är skit. rätt inställd förgasarmotor är ju helt enkelt mumma :banana
Däremot så ser jag ingen anledning till att rekomendera en äldre förgasarmotor mot en nyare insprutsmotor.
Framför allt inte om man inte kan så mkt eller om man inte vill lägga massa pengar på att sätta dit dynojet och bänka, då var och varannan vill ha slipon och tom kn-filter.
Detta blir ju inte bra utan pc och mappning heller, men iallafall bättre.
En insprutning är ju lite mer anpassningsbar.
En inspru.. när man pratar om just R6:an tar ju dessutom med sig en oändligt massa andra fördelar som skiljer just första årsmodellen med insprut mot sista utan.
Har förövrigt både med och utan själv :)

Vanish skrev:
:hihi

Det är möjligt att det ska vara bättre gassvar med insprutning men jag har i alla fall hört att många insprutningshojar är ryckiga vid av- och påslag, och det är ju inte så kul.

Om jag köpte R6:a igen så hade jag nog köpt en 02:a. Mest för att det är den senaste av den äldre modellen och för att jag tycker att de äldre är jäkligt mycket snyggare än 03-. Från vad jag har läst så ska de äldre vara lite råare och rejsigare också.

Mr_Malossi skrev:
Tack för alla svaren! ska rikta in mig på en -03 och framåt :tummenupp

Sant, men hur många hojåkare "äger" sin hoj? (har inget med egendom att göra :D )

läätt :)

- skulle nog säga ingen!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form