är vell dags att lägga upp en liten projekttråd på mitt lilla fighter projekt.
hojen är en r6 av årgång 98-02 nånting, resten får bilderna berätta.
här startade det hela efter att polarn dumpade av en hög med r6 skrot i garaget med blandanat en skuren motor ram med kryssat ramnummer och en heldel saker som saknades som fick mig att lägga ner tanken att bygga orginalhoj av den.
säkert någon här på sporthoj som känner igen delarna då polaren köpte de av någon här för att få sin banhoj inreggad igen. och resterna hamnade somsagt hos mig.

en ny motor vart en mer eller mindre måste när toppen hade skurit och flertalet delar saknades,
så fick tag på en komplett fungerande motor men med kedjehugg så undre delen lära bytas då det slagit hål i blocket.


efter lite knep och knåp och en verkstadshandbok fick jag ihop min första egenrenoverade mc motor.

en sak att nämna är kanske att jag jobbar som billackerare så ni inte tror jag slänger ut en förmögenhet på lack i projektets gång



en krokig framgaffel utan styrkronor gjorde så att jag tog beslutet att klämma på upsidedown från gen1 R1 med tillhörande fälg/bromsar mm.
undre gaffelkrona från r1 med org r6 stång

hojen är en r6 av årgång 98-02 nånting, resten får bilderna berätta.
här startade det hela efter att polarn dumpade av en hög med r6 skrot i garaget med blandanat en skuren motor ram med kryssat ramnummer och en heldel saker som saknades som fick mig att lägga ner tanken att bygga orginalhoj av den.
säkert någon här på sporthoj som känner igen delarna då polaren köpte de av någon här för att få sin banhoj inreggad igen. och resterna hamnade somsagt hos mig.

en ny motor vart en mer eller mindre måste när toppen hade skurit och flertalet delar saknades,
så fick tag på en komplett fungerande motor men med kedjehugg så undre delen lära bytas då det slagit hål i blocket.


efter lite knep och knåp och en verkstadshandbok fick jag ihop min första egenrenoverade mc motor.

en sak att nämna är kanske att jag jobbar som billackerare så ni inte tror jag slänger ut en förmögenhet på lack i projektets gång




en krokig framgaffel utan styrkronor gjorde så att jag tog beslutet att klämma på upsidedown från gen1 R1 med tillhörande fälg/bromsar mm.
undre gaffelkrona från r1 med org r6 stång
