R6 fighter.

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
inväntar R1
är vell dags att lägga upp en liten projekttråd på mitt lilla fighter projekt.
hojen är en r6 av årgång 98-02 nånting, resten får bilderna berätta.

här startade det hela efter att polarn dumpade av en hög med r6 skrot i garaget med blandanat en skuren motor ram med kryssat ramnummer och en heldel saker som saknades som fick mig att lägga ner tanken att bygga orginalhoj av den.
säkert någon här på sporthoj som känner igen delarna då polaren köpte de av någon här för att få sin banhoj inreggad igen. och resterna hamnade somsagt hos mig.
IMG_0751.jpg

en ny motor vart en mer eller mindre måste när toppen hade skurit och flertalet delar saknades,
så fick tag på en komplett fungerande motor men med kedjehugg så undre delen lära bytas då det slagit hål i blocket.
IMG_0761.jpg
IMG_0763.jpg

efter lite knep och knåp och en verkstadshandbok fick jag ihop min första egenrenoverade mc motor.
IMG_0811.jpg

en sak att nämna är kanske att jag jobbar som billackerare så ni inte tror jag slänger ut en förmögenhet på lack i projektets gång;)
IMG_0812.jpg
IMG_0819.jpg
IMG_0840.jpg

en krokig framgaffel utan styrkronor gjorde så att jag tog beslutet att klämma på upsidedown från gen1 R1 med tillhörande fälg/bromsar mm.
undre gaffelkrona från r1 med org r6 stång
IMG_0764.jpg

lite uppfräschning av gaffelbenen från r1 (matt vit pearl) samt svarta nederdelar och styrkronor
IMG_0814.jpg
IMG_0821.jpg

sen vart det dags att bestämma färg på kalaset. och med timmar av funderingar och tankar så blev det helt enkelt grön pearl som fick pryda fälgarna.
IMG_0786.jpg
IMG_0789.jpg
IMG_0794.jpg

ramens kryssade nr löste sig och fick en ny identitet. och öven den (pulverlackades) tillsammans med svingen mattsvart.
IMG_0824.jpg

efter lite knep och knåp med skruvar som saknas och lager hit och dit så sitter dom första bitarna ihop:yoparty
IMG_0826.jpg

därefter han jag ångra mig angående svingen och införskaffade mig en r6 03-05 sving för att få lite facelift på det hela:tummenupp
IMG_0925.jpg

tanken målades i samma gröna färg
IMG_0850.jpg
IMG_0858.jpg

efter lite tvekande om att det skulla se tomt ut så kanta jag in lite svart på den samt ett gäng vita linjer
IMG_0868.jpg

omborrning av övre styrkrona för fatbarclipons samt fatbarstyre och lite provmontering för att få nån verklighetsuppfattning på det hela
IMG_0879.jpg

motor imonterad och provstartad. sving påmonterad, däck påkrängda och ja. allt jag hadde monterades.
18.jpg

just nu sittar jag på rhodos och kommer därför inte hända så mycket på ett par eckor med forsättning följer. har bestält framkåpa/lykta från KTM samt sitter och letar röv till skönheten.
har öven fått tag på avgassystem/slipon men även snurrat in på turbobygge. vet dock inte om detta kommer bli av i nuläget om jag ska ha en chans att provköra den denna sommar.

men men fortsättning följer:hej

stämmer bra det. är nog dig jag tjackade kylarn, sopapumpen, tanken, och hmmm de kanska va nå mer

har löst ramproblemet. så reggskylt ligger och väntar på att bli upklistrad i hjulhuset nånstans

Fasen så fint:tummenupp:tummenupp

Ser ut att bli jäkligt trevligt projekt.
Hur mycket hade du tänkt lägga ner i dollares i hojen om man får fråga? Verkar dyrt men härligt.

ser nice ut !!

härlig färgkombo !!

tackar,

angående pengar så vet jag inte riktigt.

startskottet(delarn) kvitta jag mot en skuld med polarn. sen har jag hitils köpt

motor 1500
r1 gaffel med fälg bromsar och lite småkrafs 1800
r6 sving 800 nånting på ebay.
fatbarstyre för nån femhundring.
kylare soppapump av dEVILKICKer här på forumet för nån tussing
och endel småkrafs för ett par tusen.

lackeringen gör jag gratis på jobbet

nu mår jag dåligt. varför stälde du dendär frågan:huvet

har vel lagt ut ca 14-15 tuss hitils.

det som kommer kosta nu är vel bakdelen då jag valt bort orginal och funderar på antingen kawa z750 men det är hoplöst att hitta. så blir antagligen r6 06-

så om nån sitter på en komplett r6 eller z750 röv så hojta gärna till

bakram påväg från TheViktor här på SH
kåpor påväg från ebay
hastighetsmätare beställd

så snart kommer fortsättningen:tummenupp

riktigt grymt bygge. älskar färgerna ska själv ha samma på min. vad är det för färgkod om man får fråga?=)

riktigt grymt bygge. älskar färgerna ska själv ha samma på min. vad är det för färgkod om man får fråga?=)

tackarr. den gröna har jag brutit fram själv, dom vita linjerna är lexusvit 070 fast med ren vit i botten, båda dom två är 3 skicktsfärger. och de svarta är rens svart.

jobbar som lackerare så har möjlighet at exprementera rätt mycket

fyfan vad grym bilden är utan bakram! sista! hade velat ha den så, men försöka modda på en sadel och extremt kort "bakram":fyllisar

tackarr. den gröna har jag brutit fram själv, dom vita linjerna är lexusvit 070 fast med ren vit i botten, båda dom två är 3 skicktsfärger. och de svarta är rens svart.

jobbar som lackerare så har möjlighet at exprementera rätt mycket

okey.- kan tänka mig de. liknar färgen mycket den nya som är på kawa z750 som är metallic? det finns ingen möjlighet att få fram färgkod? ska nog lacka mina grejer snart med så är den färgen jag är ute efte rnämligen. som sagt.riktigt härligt bygge.

snyggt :tummenupp

jag hade nog satsat på en gixxer 750/1000 bakdel av nyare modell, då den både e snygg + att den har inbyggda blinkers i bakdelen

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back