R6 eller R1?

Jag är 189 lång och tycker jag sitter kanon på R6an. Var lite orolig över att man skulle sitta krum som en kärring på r6an när jag bytte från Sv´n men .. inga problem! Kan bara lägga in ett gott ord för denna båge. :tummenupp
 
Mr_Turbo skrev:
Har kört både cb750 -81 och min nuvarande XT600 men nu börjar det rycka lite i sporthojs-tarmen :yoparty har mina funderingar på en R1 eller R6 eller möjligtvis gixxer 750.
Förmodligen så blir det nog att farsan å jag delar på hojen och den kommer isåfall att stå hos honom eftersom han har garage därför kanske försäkringspremien blir lite rimligare också, givetvis kommer han också köra hojen dvs vi snackar inte försäkringsbedrägeri nu.
Mina frågor är: skiljer det mycket i försäkring på en R1:a och en R6:a? och måste man tokvarva R6:an hela tiden eller finns det lite botten också?
Hur är dem hojarna att skjutsa på?
Fler förslag på hojar i den storleksklassen (prestandaklassen)?

Mvh Stefan

Köp en ZX9R så har du en jävligt bra allround hoj! Körde en ZX6:a tidigare, kan bara säga att välj den större!

Här är en under 50K

http://www2.blocket.se/view/2205345.htm?l=0&c=1&city=0

JB
 
Jag skrev en liten "artikel" när jag testade R1 och R6 för första gången. Vet inte om den hjälper men det är iaf vad jag upplevde.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=16875

Jag skulle utan tvekan valt en R6 om jag skulle välja nån av dom 2. Men jag tycker ju om när det svänger mycket och då upplevde jag R6 som enklare att hantera. Men som sagt... jag är en rookie.

/Lucky9
 
Lucky9 skrev:
Jag skrev en liten "artikel" när jag testade R1 och R6 för första gången. Vet inte om den hjälper men det är iaf vad jag upplevde.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=16875

Jag skulle utan tvekan valt en R6 om jag skulle välja nån av dom 2. Men jag tycker ju om när det svänger mycket och då upplevde jag R6 som enklare att hantera. Men som sagt... jag är en rookie.

/Lucky9

Kanonbra skrivet i den länkade tråden! Håller med till fullo och som banhoj är för mig valet självklart, sexorna rockar. Ska man dock bara köra gata och skjutsa flickvänner etc så kan en R1:a vara intressant. Allt IMHO.
 
Lucky9 skrev:
Jag skrev en liten "artikel" när jag testade R1 och R6 för första gången. Vet inte om den hjälper men det är iaf vad jag upplevde.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=16875

Jag skulle utan tvekan valt en R6 om jag skulle välja nån av dom 2. Men jag tycker ju om när det svänger mycket och då upplevde jag R6 som enklare att hantera. Men som sagt... jag är en rookie.

/Lucky9

Lucky skrev--> Efter ett antal mil tyckte jag att jag började komma överens med hojen. Då kom nästa upptäckt. Det gör ont att åka sporthoj sakta. Fan... rygg och handleder värkte. Hmm.. är det DÄRFÖR alla kör så fort med sporthojar?

Det gör inte ont att köra ZX9! Kåpan är bättre på ZX9 mao skön att också köra fort med!!

JB
 
Lucky9 skrev -->
Mycket intresant läsning :tummenupp men nu blev jag ännu mer tveksam... Får helt enkelt bli så att jag provkör några hojar för att känna efter, helt klart lockande att höra att R6:an är en hel del smidigare.

Tackar för alla åsikter :tummenupp , kawan på blocket hade jag sett innan och den är ju också ett alternativ så jag får väl leta på en sådan att provköra också.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top