R6 eller cbr 600?

Vonkan20

Vonkan
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
R6 -99 New edition coming soon
Halloj!!
Skulle behöva lite hjälp med tycke och smak från någon som har tidigare erfarenheter från r6:an och cbr 600.

Det skall bli min första hoj. Har kört pojkvännens 954,tycker att den är trevlig men lite för stor för att vara första hoj.

All fakta är uppskattat (det vill säga om hojarna förstås :))

peace//
Vonkan

Färgen avgör!

Det finns egentligen bara en sak som kan tas i beaktan och det är vilken färg du vill ha på hojen.
Vad gäller prestandaskillnader mellan hojarna är den hårfin vilket gör det viktigare att tänka på vad man äter till frukost för hur fort det skall gå.
Sittställning och förarmiljö är en smaksak.
Båda är bra hojar.

Sitter också i samma sits, ska handla min första hoj till våren och det lär nog bli en R6:a eller 600 RR!

Ta den du tycker är snyggast, kläm, sitt och provkör.. Valde själv 600rr som första hoj.. Satt bäst på den tyckte jag.. Sen att den är jäkligt vacker gör inte saken sämre även om jag tycker en honda ska va hondaröd:tuttar men det blev en vit/svart.. Lycka till med första hojen!

Handlar mycket om vinklar och sånt. Jag sitter som gjuten i den R6:a från 01 som jag raggar runt på för att den är lite rejs-preppad, men på identisk hoj med vanlig sadel sitter jag inte lika bra.

På original R6:a från -06 satt jag riktigt illa, på CBR600 från 06 helt okej och på en ZX6R (lillninja) från -06 är jag hemma från första sekunden.

Så det handlar bara om att testa hojar tills du blir kär. Att välja hoj är som att dejta. Om du nöjer dig med att gå hem med den första som du stöter på så kommer du kanske att få några fina stunder, men bli lite frustrerad över att den inte tillfredställer dig helt.

Tack allihop för era tips, uppskattas verkligen!!
Jag kommer nog att gå på "klämma och känna" teorin helt enkelt :)
Vi får la se vad det blir ;)

Tack så mycket
// Vonkan

Det finns egentligen bara en sak som kan tas i beaktan och det är vilken färg du vill ha på hojen.
Vad gäller prestandaskillnader mellan hojarna är den hårfin vilket gör det viktigare att tänka på vad man äter till frukost för hur fort det skall gå.
Sittställning och förarmiljö är en smaksak.
Båda är bra hojar.

:fakta

Förstår mig inte på folk som på allvar kan säga att den ena är överlägsen den andra - objektivt sett. :näsblod

jag säger bara 03-09 r6 all the way

99-02 ej så snygga :/ no offense till dem som kör dem, men kollar man snygghet så e de 03-09 the shit

Last edited:
jag kör cbr:en...jag tycker den är as härlig=) den är rätt lätt körd. kolla så du når ner till marken oxå. jag har ju lite problem att nå ner till marken, har tå spetsarna i när jag stannar. men jag är ju bara 1,62.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP