R6 Drevning på olika banor.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Har haft på 13 - 48 vilket resulterar i ungefär 230km/h vid 15.300varv@6an.

Är detta en för hetsig drevning på låt oss säga sviestad och karlskoga?

Vad kör ni med för drevningar på olika banor, om ni törs berätta vill säga? :rolleyes:
 
Hade 14-48 på Sviestad. Första gången jag körde där var SM-helgen i år, första passen var det långt till varvstoppet på 6:an, på de sista passen började det dock ligga ett kusehår från att gå på varvstoppet på längsta rakan. Har inte bestämt mig om det blir 14-46 eller 14-48 igen, får se vad de andra säger här i tråden.

Edit: Orginal varvtalsstopp.
 
Själv kör jag 15-50 på Sviesta. Vet inte om det är samma utväxling i lådan på 03-04 som de tidigare, men sen är varvstoppet höjt lite på min cykel så det är inga problem än att det inte räcker där.

På gälleråsen kör jag med 15-51.

Bara att prova sig fram vad som känns bäst. :tummenupp
 
Jag körde hela förra säsongen, inkl Sviestad, på 15-48 eftersom jag inte hade några andra drev. Det funkade behjälpligt om än inte optimalt, 55.86 på Sviestad fick jag iaf till. Tilläggas bör väl att jag aldrig använde 6:ans växel mer än på Anderstorpsrakan.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top