R6.a dör under chokning / uppstart

Tr1Me

Supra MKIV TT - 600hk / CBR 929RR
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 929
Har lite strul med min choke. När jag startar upp cykeln (kallstart) så vill den dö trots att jag har full choke. Jag får stå och rulla lite på gasen för att den inte ska droppa ner i varv och dö. Så fort cykeln nått ca 50 grader är det lugnt.

Så går det att öka choken eller liknande? Typ spänna vajern eller nått.

Min tomgång ligger på runt 1600 rpm (gillar att ha den något hög).

Cykel: Yamaha R6 -01.

Tacksam för svar.

Har du kollat så att länkaget rör sig som det ska? Alltså om det går att för hand röra choken från max till min läget, och jämföra med hur mycket det rör sig när du använder chokereglaget på styret.
Om det inte är någon skillnad behöver du nog inte spänna vajern, risken blir att du då kommer köra med lite choke hela tiden.

har en 00:a

när hojen inte varit igång inom 6h typ så får jag choka LITE, 1/4 av max typ, i 2 minuter typ.
den höjer själv tomgången och talar om när den tycker att det blir jobbigt :krama

tror knappt att min går igång om jag drar ful choke...

har den bara varit igån under dagen behöver jag ingen choke, trots att kylartempen säger low eller under 50.

prova att choka mindre....

Tack för svaren!

Sitter på jobbet nu så kan inte undersöka saken just nu. Dock funderar jag på om mitt dyno-jet kit kan påverka något. Detta installerades av föregående ägare, så jag har mycket lite koll på detta...

har en 00:a

när hojen inte varit igång inom 6h typ så får jag choka LITE, 1/4 av max typ, i 2 minuter typ.
den höjer själv tomgången och talar om när den tycker att det blir jobbigt :krama

tror knappt att min går igång om jag drar ful choke...

har den bara varit igån under dagen behöver jag ingen choke, trots att kylartempen säger low eller under 50.

prova att choka mindre....

Testade detta alternativ imorse och behövde inte rulla nått på gasen för att den skulle hålla sig levande =) Ska testa hem från jobbet oxå så får vi se om det bara var tur eller om detta kanske gjorde susen :banana

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard