R6:a @ 25kwh

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Tjenare, går och funderar på vad för hoj man ska skaffa till sommaren! Men då man inte fyllt 20 än så blir man ju mer eller mindre tvingad till å köra skiten strypt. Och jag känner inte för att riskera bli av med kortet för att sedan få lov att göra om hela skiten igen :mad:

Jag antar att ju mindre man måste strypa ner cykel desto bättre borde den gå, men jag har alltid drömt om att åka plastraket och det tänker jag fanimej göra! :D

Så till frågan, någon här på forumet som kör/känner någon som åker på en nerstrypt R6:a och om det fungerar bra? :confused:

köp en 250!!!
dom är byggda för att ha midre hästar och är roliga trotts det!

att köra en R6 på 25kw skulle va som o köra en moped!

köra r6 strypt är inge bra.. den kan inte gå bra överhuvudtaget.. Den mår nog väldigt dåligt av att vara nedstryp.. Mitt tipsär att köpa 250 eller r6 och kör med den ostrypt, ingen som bryr sig så länge du håller dig till lagen!..vilket jag förmodar att du tänk göra.

Hehe, men jag antar som allting annat att när man väl varit där uppe vill man inte ner igen :crash

Är mer orolig för att jag skulle crasha eller liknande, poliser finns det inga, iaf inte där jag bor. Polisstationen bemannad varannan Söndag 8-12 efter det håller dom till 5 mil bort. :fakta :D

Har en r6:a med 25kw. tyvärr har jag inte strykningarna kvar....

Ska nog säljas till våren eller nu.. den som lever får se :)

Jag kör en Suzuki GSX600F strypt till 25 kw,

mitt tips skulle väl vara att spara de pengarna du skulle lägga på r6:an och köpa något billigare för sen köpa en ordentlig hoj när du slipper begränsningen.

R6:an går fint att strypa till 25 kw. Räkna dock inte med att den blir så stark, men vilken hoj med 35 hk är så där jättestark...

Motorn går rent och fint men slutar varva vid cirka 8000 rpm. Jag körde min strypt i cirka 200 mil och det gick hur fint som helst. Så länge du förstår att du inte kommer få något jättedrag så ser inte jag något problem med att strypa en R6:a. Den har fortfarande samma grymma chassi och utsrålning.

Om du är intresserad har jag dessutom en R6:a från 2001 till salu. Hojen är reggad som 25 kw och strypningen finns kvar. Perfekt för dig med andra ord då du slipper kosta på hojen närmare 2000 kr för strypning och regbesiktning.

Jag har kört min R6:a strypt hela den här säsongen men till våren åker den bort då jag har haft mellan-kortet i två år :cool:

När dem strypte den så fick dem bara ner den till 52 Hk men dem regga den ändå som 25 kW.

sunkan skrev:
köra r6 strypt är inge bra.. den kan inte gå bra överhuvudtaget.. Den mår nog väldigt dåligt av att vara nedstryp.. Mitt tipsär att köpa 250 eller r6 och kör med den ostrypt, ingen som bryr sig så länge du håller dig till lagen!..vilket jag förmodar att du tänk göra.

Vad finns det för hyggliga 250s då ? Hittar bara crosshojar om jag söker på blocket tex.

Wiken skrev:
När dem strypte den så fick dem bara ner den till 52 Hk men dem regga den ändå som 25 kW.

Byt ut alla "dem" mot "de" så ser det extremt mycket bättre ut. :fakta

OnTopic: Varför inte en SZR?
Fortfarande grymt chassi, bromsar och fjädring men samtidigt 10-20Kg lättare och billigare i både inköp, försäkring och drift. Visserligen inte lika snygg, men jag tror den är betydligt roligare att köra strypt.

Lutar mer åt att få 25kwh på pappren iaf och sedan känna på lite hur det fungerar. Går den skit så är det väl nite svårare att man plockar bort dom och håller sig borta från farbrorblå :notme

R6:an är en superbra hoj! Har kört 600 mil med min och har inte haft ett ända problem med den, förutom spiken i däcket då men det va ju inte hojens fel :p

redz skrev:
Lutar mer åt att få 25kwh på pappren iaf och sedan känna på lite hur det fungerar. Går den skit så är det väl nite svårare att man plockar bort dom och håller sig borta från farbrorblå :notme

Kan hålla med om det :skrämd Ska bättra mig med ordvalet *lovar*

Dez skrev:
Byt ut alla "dem" mot "de" så ser det extremt mycket bättre ut. :fakta

OnTopic: Varför inte en SZR?
Fortfarande grymt chassi, bromsar och fjädring men samtidigt 10-20Kg lättare och billigare i både inköp, försäkring och drift. Visserligen inte lika snygg, men jag tror den är betydligt roligare att köra strypt.

Jag har kört r6:a som är strypt från maj detta året fram tills nu. Går sjuuukt fint. Inget problem alls. Går bra, går snabbt (220km/h) :fakta

Det enda problemet är att man inte kan komma upp på bakhjulet i tvåan utan du måste ligga i ettan och koppla upp den. Sen försöka lägga i tvåan, vilket jag klarade jätte bra :rolleyes:

För övrigt så letar jag nu efter diverse delar till r6:a :notme

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back