R6-99 pris?

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Tjena, är rätt inställd på att skaffa en beggad r6a. Har för tillfället bara en gammal 125cc och är sugen på att köpa något vassare. Min lokale meck ,som hjälpt mig en del med min gammla hoj och är allmänt schysst och så, har tänkt att sälja sin R6-99. Jag tittade på den häromdan och den såg väldigt välhållen ut. Hojen är helt original (d.v.s. inga slipon, miniblinkers och allt vad det är) förutom kåpglaset som han har bytt till ett som är lite förhöjt. Däcken är nya bak och fram.

Han nämde i förbifarten att han tänkte sig typ 50000. Det känns lite i överkant för hojen, den har ju trots allt några år på nacken, och jag har sett t.ex. på blocket att nån lagt ut sin R6-00 för 45k. Samtidigt så kan han tänka sig att serva den billigt och i början gratis om det skulle vara något fel på den, så det blir ju som en slags garanti! Frågan är hur mycket det är värt att betala för bågen, är det rimligt med 50k för en 99:a om den är väldigt välhållen? Om jag ska pruta en massa, vilka argument bör jag använda? :gnissla :va

Det är mycket hoj för pengarna, tycker jag.
Jag kör själv en 99a och jag skulle inte sälja min för mindre än 50, helst 55.
50 är ett rimligt pris för en fin orginal R6a tycker jag.

Jag tycker det låter lite dyrt! Jag gav 52 för min R6:a -00:a som då var helt original och hade 1500 mil på mätaren! ...och detta var hos handlare för ett och ett halvt år sedan!!!

Last edited:
Min polare sålde sin R6 -99 för någon vecka sen eller två, han fick 50 för sin men då var det budgivning på den. Så han kunde fått mer för den om han velat.

Dock satt det lite extra på den som highpipe, miniblinkers, annat kåpglas, mörka lycktskydd.

Jag köpte min R6 -00 för 2 år sen, 43500:-. Helt orginal förutom stålspunna slangar, 1800 mil. En repa som var ca 1 cm lång på bakdelen annars var hojen i nyskick.

50 papp låter i mina öron för dyrt mao.

Bifogat

• IMG_18332.jpg
    IMG_18332.jpg
    136.6 KB · Visningar: 79
Last edited:
r6

Man kan ju inte bara jämföra med den som fått bäst pris..Alla har ju olika anledningar till att sälja hojen. Man betalar ju hellre lite mer och får en bra hoj i fint skick! men visst man kan ju alltid försöka pruta nån tusing.

Beror ju på hur långt den gått, och skicket.

Men 50000:- känns i överkant (min -00 gick för 45' med 3300 mil på mätaren).

50 blad var nog att ta i lite i överkant ändå. Skulle aldrig ge mer än 45 och då skulle den ha behövt vara i toppskick. Köpte min helt original (R6 -00, 1200 mil, kanonskick) för 40 blad. Det var i och för sig ett bra pris, men någe mycket mer och det hade blivit ett orimligt pris.

40 för en 00:a var riktigt billigt. 50 för en 99:a är väl lite saftigt. Fast det är ju en handlare som säljer, så då får väl 50 räknas som okej om du får med lite skapliga garantier.

50000kr är nog lite i överkant, men å andra sidan är 40000kr för en 00:a med 1200mil på mätaren jävligt billigt. Allt beror på skicket och hur långt den har gått. Har den gått 1000mil så är 50000kr ett bra pris, har den gått 4000mil så är det inte lika bra.

Jag sålde min R6:a för 38 000:- i höstas en blå 99a i fint skick!
som såklart va åthelvete för billigt,men vad gör man inte om man vill åka 1000 :)
50000:- är vad dom står i och som sagt mycket hoj för pengarna!!!

Last edited:
Det är nästan så att man blir sugen på att köpa en R6:a igen. De går ju att få jäkligt billigt och det är en jäkligt fin hoj som fortfarande ser väldigt modern ut. Enda smolket i glädjebägaren är att försäkringen fortfarande är ett helvete trots att det börjar att bli en gammal hoj...

O sen ska man inte glömma att priset är extremt säsongsbaserat plus att av nån anledning är det lättare att sälja hojar i södra sverige jämfört med norra varför dom oftast ligger lite högre i pris söder om gävle(vad jag har märkt)... alltså att tala om att man bara behövde betala si o så mycket för sin hoj faller lite platt om man inte talar om när på året man köpte/ hojen befann sig i haparanda/etcetc...

Mr Magsnus skrev:
2214233 Tjena, är rätt inställd på att skaffa en beggad r6a. Har för tillfället bara en gammal 125cc och är sugen på att köpa något vassare. Min lokale meck ,som hjälpt mig en del med min gammla hoj och är allmänt schysst och så, har tänkt att sälja sin R6-99. Jag tittade på den häromdan och den såg väldigt välhållen ut. Hojen är helt original (d.v.s. inga slipon, miniblinkers och allt vad det är) förutom kåpglaset som han har bytt till ett som är lite förhöjt. Däcken är nya bak och fram.

Han nämde i förbifarten att han tänkte sig typ 50000. Det känns lite i överkant för hojen, den har ju trots allt några år på nacken, och jag har sett t.ex. på blocket att nån lagt ut sin R6-00 för 45k. Samtidigt så kan han tänka sig att serva den billigt och i början gratis om det skulle vara något fel på den, så det blir ju som en slags garanti! Frågan är hur mycket det är värt att betala för bågen, är det rimligt med 50k för en 99:a om den är väldigt välhållen? Om jag ska pruta en massa, vilka argument bör jag använda? :gnissla :va

Det beror ju om det är servad som den ska. Nya däck? Senast besiktigad? Miltal? Skulle inte pröjsa 50 för en r6 99 som gått 7000 mil, men 1800 mil kanske :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT