R6 (98 eller 95 oktanig?)

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Tjena!

Köpte ju en r6a för några månader sedan. Han som sålde den sa att han kört den på 98 oktanig. Blev lite förvånad, trodde det verkligen var 95.

Håller på med ett projekt och har kontakt med en kille på kth och vi kom in på hojsnack. Han sa då att r6an skulle enligt "uppmätningar" gå bäst på 95 oktanig.

Så hur är det, vad kör ni med?

// katana/\/\ /-\ /\/

kAtanAmAn skrev:
Tjena!

Köpte ju en r6a för några månader sedan. Han som sålde den sa att han kört den på 98 oktanig. Blev lite förvånad, trodde det verkligen var 95.

Håller på med ett projekt och har kontakt med en kille på kth och vi kom in på hojsnack. Han sa då att r6an skulle enligt "uppmätningar" gå bäst på 95 oktanig.

// katana/\/\ /-\ /\/

Jag körde min R6a på 98..det var en -03a, skillnaden är nog jävligt liten skulle jag tippa på..

När jag hade min gatreggade r6-02 så körde jag var 3-4 tank på 95 de andra körde jag på 98 oktan!

kAtanAmAn skrev:
Tjena!

// katana/\/\ /-\ /\/

Jag körde min r6a -99 på endast 95 o det gick hur bra som helst. Skall inte spela ngn roll o du inte ställer tändningen efter 98oktan.

Murra skrev:
Jag körde min r6a -99 på endast 95 o det gick hur bra som helst. Skall inte spela ngn roll o du inte ställer tändningen efter 98oktan.

Eftersom förra ägaren körde på 98- oktanig, så borde väl den isf vara inställd på det?

Var kontrollerar man det?

:tungan

Det spelar ingen som helst roll vilken soppa du kör på...
Har du en överladdad hoj börjar den spika vid för lågoktanigt bränsle, men i ditt fall kommer du inte få några problem...

Kör på 95 så blir det billigare!

kAtanAmAn skrev:
Eftersom förra ägaren körde på 98- oktanig, så borde väl den isf vara inställd på det?

Var kontrollerar man det?

:tungan

Han har med 99% sannolikhet inte ändrat tändningen för 98 oktan då det kräver att man har en kittdeluxeracing tändbox vilket du säkerligen inte har. Kör på 95 och se glad ut.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda