R6 5800 i försäkring

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jepp ringde till länsförsäkringar och frågade om en R6a hel hel blev det 11600 och halv hel 5800

WOOOWWW tänkte jag .. kollade då cbr 600 (87) med jag hörde bara något om 31000 VAAA men hu r kan den va så dyr ..
Oj jag kollade lite fel
jag räkna lite fel på R6an den liggre ännu högre än denna

hade man bara hållt käften o bett om o få det skriftligt så kanske man kunde ha varit lycklig... :rolleyes:

:4skrika Typiskt, hade du fått det skriftligt så hade det blivit ett billigt försäkringsår. Du skrev i en annan tråd att du hade 11k hel/hel för din R6a och jag kunde inte tro mina ögon. Hel/hel gick på 25000 som billigast för min ZX6R

AleX skrev:
Jepp ringde till länsförsäkringar och frågade om en R6a hel hel blev det 11600 och halv hel 5800

Försäkringsbolagen är "lost in space"

Polarn skulle försäkra sin Gpz 900, under 25 år, i Göteborg.
+40 000 ville de ha i årspremie, hel/hel! Han köpte den för 18 000...

Han gjorde som vilken normal människa skulle ha gjort. Skrev hojen på farsan, på landet!

NinjaRob skrev:
:4skrika Typiskt, hade du fått det skriftligt så hade det blivit ett billigt försäkringsår. Du skrev i en annan tråd att du hade 11k hel/hel för din R6a och jag kunde inte tro mina ögon. Hel/hel gick på 25000 som billigast för min ZX6R

jag kan berätta att de kollat lite fel på den med men jag kommer försäka få den.. för 11K inte för att jag tror på de..

Eller så köper man en glidare o Kör den som en sporthoj :7peta

En normal människa hade tecknat en trafik eller halvförsäkring. Han gjorde vad en oärlig idiot hade gjort och sabbade premierna för oss andra :fatta!
Varför tror alla att det är en mänsklig rättighet att ha hel/hel försäkring? Jag har inte råd och kör därför halvförsäkrad istället för att fuska till mig en billigare premie.

Cujo skrev:
Försäkringsbolagen är "lost in space"

Polarn skulle försäkra sin Gpz 900, under 25 år, i Göteborg.
+40 000 ville de ha i årspremie, hel/hel! Han köpte den för 18 000...

Han gjorde som vilken normal människa skulle ha gjort. Skrev hojen på farsan, på landet!

NinjaRob skrev:
En normal människa hade tecknat en trafik eller halvförsäkring. Han gjorde vad en oärlig idiot hade gjort och sabbade premierna för oss andra :fatta!
Varför tror alla att det är en mänsklig rättighet att ha hel/hel försäkring? Jag har inte råd och kör därför halvförsäkrad istället för att fuska till mig en billigare premie.

håller med en sån gammal hoj har man inte helförsäkrad om man är normalt funtad.

NinjaRob skrev:

Han gjorde vad en normal människa gör i ett sådant läge!!!
Det är klart han ville ha den helförsäkrad. Det var hans första tunga hoj, och en plastraket kostar skjortan att laga om den så bara välter på garageuppfarten
F-bolaget sa rätt ut "vi räknar med att du kraschar en gång, och att hojen blir stulen en gång per år".

Nej, det är knappast hans fel att mc-premierna är som de är. Det är alla plastraketpiloterwannabes som tror att de är Doohan, Foggerty eller Rossi. Och skrotar sina hojar jämna mellanrum, om, o om, o om, igen.

(Ingen som reflekterar över det orimliga i att de ville ha över dubbla hojens värde i årspremie...)

Jag kör min gsxr 400 med bara trafik... Det är faktiskt att rekomendera om man fått hojen för runt 15 k.

skulle regga en Honda cbr -96 på mig 19 år :p
dom ville ha för hel hel 86 BULLAR! Helveta spagetti kan man säga :3freak :dummer

blir nog en 37kw motard tex. tt660 lr någon gammal lekmaskin

AleX skrev:

WOOOWWW tänkte jag .. kollade då cbr 600 (87) med jag hörde bara något om 31000 VAAA men hu r kan den va så dyr ..
Oj jag kollade lite fel
jag räkna lite fel på R6an den liggre ännu högre än denna

hade man bara hållt käften o bett om o få det skriftligt så kanske man kunde ha varit lycklig... :rolleyes:

Om du gör ett könsbyte Alex så kommer du ner till 24 400:- :D
Men det é dyrt iaf :rolleyes:

Cujo skrev:
Han gjorde vad en normal människa gör i ett sådant läge!!!
Det är klart han ville ha den helförsäkrad. Det var hans första tunga hoj, och en plastraket kostar skjortan att laga om den så bara välter på garageuppfarten
F-bolaget sa rätt ut "vi räknar med att du kraschar en gång, och att hojen blir stulen en gång per år".

Nej, det är knappast hans fel att mc-premierna är som de är. Det är alla plastraketpiloterwannabes som tror att de är Doohan, Foggerty eller Rossi. Och skrotar sina hojar jämna mellanrum, om, o om, o om, igen.

(Ingen som reflekterar över det orimliga i att de ville ha över dubbla hojens värde i årspremie...)

Eftersom premien inkluderar personskador ser jag inget orimligt att premien är över dubbla hojens värde. Däremot tycker jag det är helt fel att premien är så hög.

Han kommer dessutom få problem med ersättning den dagen det händer något och den är skenregistrerad....

/ Johan
SMC, FÖK

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026