R6 2006 eller GSX1000r 2005

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Jag står inför ett angenämt problem.

Jag skall köpa en ny båge för min gamla ångvält är såld (FZR1000 91).
Nu när jag flyttar till London

Jag har hittat en GSX1000 2005 som gått 550mil larm yushimura slipp on + lite annat för 95000 Trafik förs i London på gata 6900kr

En R6 2006 300mil org förutom krach bobbins. för 85000 Trafik förs i London på gata 1700kr

Jag kommer att köra var dag till jobbet i centrala London och sen blir det massor av kul körning på krokigare vägar + en längre tur per år.

Jag är ju van vid bottendraget från FZR:en och är lite rädd för att det inte finns tillräckligt i R6:an
Jag kör nu en polares Fazzer 600 2001 till o från jobbet o där e inte mycket vrid, det blir en del växlingaroch det surrar ganska mycket. kan man jämföra en Fazzer 600 med R6 2006??

Hur är R6:an i låga farter funkar den eller är vridet obefintligt?
Jag har provat en zx10 2005 o den var hur lätt som hälst att köra sakta med.

Jag tvivlar inte på högfarts kapaciteten på någon av bågarna men vilka råd kan NI GE MIG??

Jag kan inte jämföra med en Fazer men har kört min R6 -06 i lite drygt tusen mil.
Kan bara berätta upplevelsen av min båge utan direkta jämförelser.
Bottendrag är obefintligt och draget i mellanregistret dåligt. Det händer inte mycket förrän efter 10-11.000 varv. Först då vaknar bågen till liv.
Det blir mycket växlingar och det surrar ordentligt. Gillar man det är det ok annars bör man nog titta på något större än en 600.
Den är liten, nätt och smidig som tusan att svänga med. Kul som satan på kurviga vägar. Du känner hela tiden var du har den och var den är på väg. Lätt att placera rätt, och jag skulle säga att den är lättkörd.

Mitt enda problem med den är just varvbehovet och växlingarna. Tittar själv för övrigt på att byta min mot en R1 till nästa säsong.

Jag var rädd för att man skulle svara så
tänker du byta för att du saknar vridet eller bytar du av annan anledning?

Hur är den i stan, är den mycket ryckig på låga varv?

Har du sett hur det är i centrala London? Har bott där och en sak kan jag lova: Jag skulle inte ha en sporthoj om det är mest till och från jobbet körningar. Då passar nog en brukshoj bättre då det är mycket stillastående och sakta trafikrytm. Det blev iofs bättre efter Congestion charge (trängsel avgift) infördes...

Men av de hojarna du funderar på skulle jag valt Gixxern av den enkla anledningen att ja tror den passar bättre till all slags körning som du beskriver att du skall ha den till.

Lycka till :tummenupp

Mikey skrev:
2551560 Har du sett hur det är i centrala London? Har bott där och en sak kan jag lova: Jag skulle inte ha en sporthoj om det är mest till och från jobbet körningar. Då passar nog en brukshoj bättre då det är mycket stillastående och sakta trafikrytm. Det blev iofs bättre efter Congestion charge (trängsel avgift) infördes...

Men av de hojarna du funderar på skulle jag valt Gixxern av den enkla anledningen att ja tror den passar bättre till all slags körning som du beskriver att du skall ha den till.

Lycka till :tummenupp

Ja jag har bott där från o till i 4 år o kört min gamla TUNGA FZR 1000 var da i den trafiken så vilket valet än blir så blir det bättre än den.
Jag vill inte kompromissa o skaffa en pendlarhoj för då förstör detmin körglädje när det skall köras kurviga vägar.
Jo med Congestion charge + att jag kör åt ena hållet mitt på natten då e Londons gator förvånansvert tomma

i8lusaka skrev:
2551575 Ja jag har bott där från o till i 4 år o kört min gamla TUNGA FZR 1000 var da i den trafiken så vilket valet än blir så blir det bättre än den.
Jag vill inte kompromissa o skaffa en pendlarhoj för då förstör detmin körglädje när det skall köras kurviga vägar.
Jo med Congestion charge + att jag kör åt ena hållet mitt på natten då e Londons gator förvånansvert tomma
OK, ja då blir det ju bra vilken du än väljer :)

Satsa på Gixxern :tummenupp

i8lusaka skrev:
2551475 Jag var rädd för att man skulle svara så
tänker du byta för att du saknar vridet eller bytar du av annan anledning?

Hur är den i stan, är den mycket ryckig på låga varv?

Anledningen till att jag funderar på att byta är i stort sett enbart berorende på avsaknaden av vrid och att den kräver så mycket varv. Det är jobbigt i längden.
Bågen är ju i övrigt perfekt. Skön att sitta på, skön att köra, snygg som fan, kul som tusan på kurviga vägar och bana, lättmanövrerad osv osv.

Men varvandet tär på mig.

Ska du ha klipp är det inget att snacka om. 1000R. Men R6 ÄR världens snyggaste hoj, så är det bara.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back