R6 09´a någon som sitter på lite info om den?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Såg att dom säljer nya 09´or till rätt humana priser. Men är finns det några kända fel på modellen?

Antar att den inte har abs heller, men någon som vet? Yamaha har ju rensat sin hemsida på gårdagens info...

Köpte en i höstas, inte hunnit mer än att köra några dussin mil men inget alls att klaga på än så länge ! Ljudet är riktigt skönt, känns smidig för att vara fyrtakt och för det priset (såg några för 85000) tror jag inte du kan få så mycket bättre!

Ett säkert & bra köp. Bara att handla!

Mer info om samtliga R-modeller hittar du i min länk i signaturen nedan.
God Jul!

Samma som -08an,endast annan färg.

Mig veterligen inga modellspecifika fel.

Bromsarna räcker låångt original,bra bett och känsla.

I princip kom modellen -06,större uppdatering -08 och en lättare -10.
Uppdateringen -10 ger lite bättre svar på låg/mellanregistret men inget som motiverar priskillnaden till vad dom nu säljer -09orna för.

-10an går tystare så ska du mycket ut på bana så är det ju ett + men man får plåga en
-08/09 jäkligt hårt med originalsystem innan du blir svartflaggad,är du inte elit eller i gränstrakterna så finns ingen anledning att lägga till och köpa nya av bulleranledning.

-11 samma som -10,inga uppdateringar jag hört om iaf.

För pengarna det bästa nyköpet i 600klassen nu enligt mig,min har nu 3000 problemfria mil bakom sig varav ca:1400 på bana där jag plågat den hårt(sällan under 10´rpm)

Gott om beg. reservdelar ute med så är man lite elak mot den så går det att komma billigt undan om man vill...

Lycka till med köpet.

Henrik

Ja men dåså 80% positivt och en avundsjuk 20%´are. Hur fel kan det bli? :yoparty 100% kör på!

Får se till att snabba mig på bara, så inte kärringen hinner märka något förrän det står en här!

Bara till att ge cheyen en stor spis i julklapp så får hon fullt upp. Win-win :D

Bara till att ge cheyen en stor spis i julklapp så får hon fullt upp. Win-win :D

Nja, sist hon pillade på spisen så var lägenheten rökfylld i ca 30min.
Så jag vette fasen om jag skulle tjäna på det :gnissla

Men i vilket fall, låter som en kalashojj, då ses vi nog på vägarna till sommaren!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti