R6 08-09 Banhoj bygge

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
har monterat framfälgen nu, men skivorna passar inte :rolleyes:
IMAG0031.jpg

IMAG0032.jpg

Dom är till Salu, Köp nu :)
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Du måste svarva till distanser så att broms oket åker ut en bit, då får allt plats:tummenupp

Fixa på närmsta mek. verkstad för en påse bullar och saft:)
 

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
har tänkt på det, men är litte rädd att det inte vill håla :)

annat problem är, att jag nästan köpte nya skivor, men dom vill inte passa på fälgen :huvet

Du måste svarva till distanser så att broms oket åker ut en bit, då får allt plats:tummenupp

Fixa på närmsta mek. verkstad för en påse bullar och saft:)
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
har tänkt på det, men är litte rädd att det inte vill håla :)

annat problem är, att jag nästan köpte nya skivor, men dom vill inte passa på fälgen :huvet

Vadå inte vill hålla? Skojar du med mig? Massor inom racing som har den lösningen..

Hur kan man NÄSTAN köpa nya skivor? Fel bultcirkel?
 

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
varför inte, jag känner en som kan göra det. det är bara 5mm :tummenupp

präcis, SP fälgarna har inte samma bultcirkel som orginal fälgar, och jag kollade äfter orginal skivor..

Tack för tipset! :)
behöver det vara hylsa och distans i ett äller gå det bra med en längre hylsa och sen distans??


Vadå inte vill hålla? Skojar du med mig? Massor inom racing som har den lösningen..

Hur kan man NÄSTAN köpa nya skivor? Fel bultcirkel?
 

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
Okej,såna distans ringar och sen hylsor som åxå är längre..

r6 skivor är 310mm, så distans på 5mm skulle vara nog...

tack :)
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
En uppsättning depåstöd kommer du inte klara dig utan, köp nu så slipper du ligga på golvet och meka!

Ska bli intressant att se vad det slutar på i pengar. Har en liten känsla av att det nästan är billigare att köpa en färdig hoj, särskilt då du sätter dit orginal fjädring, fotpinnar mm.

Jag har ett orginaldrivpaket som gått 90 mil om det är av intresse för en billig peng. har även komplett bromssytem bak. Kanske kan ha lite annat bröte med.

Lycka till.



// Oskar
 

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
Jag har depåstöd, men behöver dom inte än. ja, undrar själv vad kostnaden blir, men dyrare blir det inte..fotpinnar kommer inte att vara orginal, har köpt från usa komplet bak ok med bromspump och fotpinan billigt..har hittat gilles fotpinnar som jag ska köpa! :tummenupp

En uppsättning depåstöd kommer du inte klara dig utan, köp nu så slipper du ligga på golvet och meka!

Ska bli intressant att se vad det slutar på i pengar. Har en liten känsla av att det nästan är billigare att köpa en färdig hoj, särskilt då du sätter dit orginal fjädring, fotpinnar mm.

Jag har ett orginaldrivpaket som gått 90 mil om det är av intresse för en billig peng. har även komplett bromssytem bak. Kanske kan ha lite annat bröte med.

Lycka till.



// Oskar
 

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
Då har man handlat in litte grejor.

Brembo RCS bromspump
Kolfiber Framskärm
Kolfiber Ramskydd
Central krashpuck

och sidst men inte mindst, marchesini 16.5 hjul med nya slicks och brembo Superbike skivor! :krama

dom kommer från SBK Stobart racing Team, och har suttit på en honda 1000rr, det bliver roligt att se om det går att sätta op dom på en R6a :rolleyes:

dom är i str.: 3.63x16.5 - 6.25x16.5 :Bugar

RJ15_Details_15.JPG

brembo_rcs.jpg

march3.jpg

march2.jpg

march1.jpg
 

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
äfter lång väntan, har jag äntligen fått hem hjulen, skivorna går inte att använda, för stor offset på dom, men tror att R1 SP skivor kommer att passa perfekt,min framhjuls axle har mindre dia. än hondas, det kan fixas med nya lager eller ny svarvad axel...drev hubbet har jag inte fått än, så det går inte riktigt att kolla bakhjulet..

bromspumpen provmonterat :)
styrgrep monterade, men har inte använt greplim, ska se i morgon om det går utan greplim.

center kraschpucken har jag tänkt mig svarva ner litte, tycker den är för stor och rätt ful..

och så klart, litte bilder :)

IMAG0065.jpg

IMAG0066.jpg

IMAG0067.jpg

IMAG0068.jpg

IMAG0069.jpg

IMAG0071.jpg

IMAG0072.jpg
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag tycker den orange färgen på tanken är skitfin, att du inte fortsätter att spåna på en färgsättning som passar till den? Blåa R6:eek:r kryllar det av.

Fälgarna är superläckra och Brembopumpen är pjååår rejsing!
 

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
Jag tycker den orange färgen på tanken är skitfin, att du inte fortsätter att spåna på en färgsättning som passar till den? Blåa R6:eek:r kryllar det av.

Fälgarna är superläckra och Brembopumpen är pjååår rejsing!

orange är bara inte jag, tycker inte om den :)
2009_Yamaha_YZF-R6_Orange_RHS_1280.jpg


Detta är mer jag :tummenupp
med litte carbon wrapping och litte färg, kan jag får den så.
Yamaha_R6_Supersport_LHF_1280.jpg
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Hur gick det med detta intressanta bygge? Började ju verkligen riktigt bra hade varit kul att se det färdiga resultatet!!!
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Kul projekt att bygga från grunden men jag dock rätt övertygad om att det finns en stor risk att det i slutänden blir dyrare än att köpa en komplett hoj från början. :tummenupp
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Ännu en tråd som bara dog ut. Tre år sedan TS postade, och man är ju nyfiken..............Hur blev det färdiga resultatet ??
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top