R6 03 Nyckelkopiering?

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Fick bara med en nyckel vid köp av min r6a. Går det att kopiera dem är det sånt här chip i nyckeln?

Man kan beställa nycklar som man sen får koda:tummenupp
Jag är pappaledig just nu men hör av dig till jobbet så hjälper de dig med det om du vill. 0155-202022.
:)

Nu är jag inte helt hundra på hur Yamaha gör, men rent generellt så brukar man få 2 nycklar samt en lång sifferkod. Det är denna kod som man skall använda för att beställa nya nycklar. Dessa X nycklar kodas sedan tillsammans med fordonet och rent generellt så brukar det vara så att man skall ha alla nycklar med sig vid omprogrameringen av nycklarna.
Detta är för att om man tappar bort en nyckel så skall inte den kunna användas trots att den är/har varit giltig.
Den låser fortfarande upp styrlåset osv då den fysiskt är rätt, men då det är fel kod tänder inte motorn.

Nu är jag inte helt hundra på hur Yamaha gör, men rent generellt så brukar man få 2 nycklar samt en lång sifferkod. Det är denna kod som man skall använda för att beställa nya nycklar. Dessa X nycklar kodas sedan tillsammans med fordonet och rent generellt så brukar det vara så att man skall ha alla nycklar med sig vid omprogrameringen av nycklarna.
Detta är för att om man tappar bort en nyckel så skall inte den kunna användas trots att den är/har varit giltig.
Den låser fortfarande upp styrlåset osv då den fysiskt är rätt, men då det är fel kod tänder inte motorn.

På -07:an fick man 2 st svarta nycklar som man ska använda till hojjen, samt en röd masterkey som man absolut inte får tappa bort, bara den som går att kopiera.. Klantar man bort masterkey´n så måsta man byta ecu och diverse andra "billiga" prylar, skulle tydligen kosta 15 kaniner enl. yamahacenter. Vet dock inte om det är samma på -03??

Robban

hur är det med R1 av årsmodell 00? Är det chip och sånt i dem med? Fick bara med en nyckel och inget annat.

hos araberna här i stan på nyckelservicen gjorde de en extra nyckel och kopierade imobilizerkoden för 150 kr utan en fråga och detta var på orginalnyckeln den svarta.tryggt samhälle tur man har det systemet:tummenupp

Går det att byta lås och nyckel? eller måste jag byta ecu också?

lås och ecu sitter ihop så det är bara att gråta fram 17000 om du inte har nån nyckel alls..

Last edited:
hos araberna här i stan på nyckelservicen gjorde de en extra nyckel och kopierade imobilizerkoden för 150 kr utan en fråga och detta var på orginalnyckeln den svarta.tryggt samhälle tur man har det systemet:tummenupp

lås och ecu sitter ihop så det är bara att gråta fram 17000 om du inte har nån nyckel alls..

I första inlägget står det att han bara har en nyckel så det slipper han nog.

På -07:an fick man 2 st svarta nycklar som man ska använda till hojjen, samt en röd masterkey som man absolut inte får tappa bort, bara den som går att kopiera.. Klantar man bort masterkey´n så måsta man byta ecu och diverse andra "billiga" prylar, skulle tydligen kosta 15 kaniner enl. yamahacenter. Vet dock inte om det är samma på -03??

Robban

Samma sak på 03an.. Fick också två svarta nycklar och en röd "viktig" nyckel :tungan

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!