R6-03 0-100 3.0 sek, R1 0-100 3.5 sek

  • Thread starter Thread starter *DIABLO*
  • Start date Start date

*DIABLO*

Guest
läste i nya bike tidningen att R6 -03:an gör 0-100km på 3.0sek o att rettan gör de på 3.5 sek, o suzukin 600 gsx r gör de på 2.9 sek o att suzuki gsx r 1000 gör de på 3.3 sek

verkar konstigt tycker jag men de står så
 
åhh nej vad ska vi göra.. :skrämd
världen går under... det stog nått i BIKE!!! åhh... hela min världsbild rasar samman... :skrämd


















vem f-n bryr sig?
 
De större maskinerna vill gå på bakhjulet, vilket gör dem svårare att få fart på.
 
EBS skrev:
åhh nej vad ska vi göra.. :skrämd
världen går under... det stog nått i BIKE!!! åhh... hela min världsbild rasar samman... :skrämd

då tycker jag synd om dig om din värld rasar samman av en sån sak :fakta


















vem f-n bryr sig?
 
EBS skrev:
åhh nej vad ska vi göra.. :skrämd
världen går under... det stog nått i BIKE!!! åhh... hela min världsbild rasar samman... :skrämd


















vem f-n bryr sig?
Emil, nu ska vi vara hövliga! Nu får du ingen middag ikväll! Punkt! ;)
 
Det är inget konstigt alls det ät precis som Mattias säger mycket vird i mellanregistret=ofivilliga bakuhjulsrepor. Den bästa tid bike klockat med en Buse är 9.98 medans en jänkare kört 9.70 med en orginal 600 tänk på det!.
 
tyckte de verka konstigt, trodde nästan att dem hade skrivit tvärtom ;)
 
yamahaR6_03 skrev:
tyckte de verka konstigt, trodde nästan att dem hade skrivit tvärtom ;)

Bike skriver felaktigheter i varannan mening, ungefär.

Men det är väl bara tacka & ta emot... Nästa gång en stöddig retta katar upp sig är det ju bara att visa upp de där siffrorna och äga upp honom... :D
 
Tar dom inte upp siffrorna 100-200 eller 402m? Storebröderna lär ta igen ganska bra efter 100... Det innan 100 är ju inte det roligaste.. det är ju EFTER det börjar :)
 
YZF-R1 -03
0-100 km/h = 3,5s
0-200 km/h = 8,2s
0-400 m = 10,5s
0-1000 m = 19,4s

YZF-R6 -03
0-100 km/h = 3,0s
0-200 km/h = 10,8s
0-400 m = 10,9s
0-1000 m = 20,7s

GSX-R 1000 -03
0-100 km/h = 3,3s
0-200 km/h = 7,7s
0-400 m = 10,4s
0-1000 m = 18,8s

GSX-R 600 -03
0-100 km/h = 2,9s
0-200 km/h = 10,0s
0-400 m = 10,7s
0-1000 m = 20,1s

CBR 954 RR -03
0-100 km/h = 3,3s
0-200 km/h = 8,3s
0-400 m = 10,4s
0-1000 m = 19,3s

CBR 600 RR -03
0-100 km/h = 3,0s
0-200 km/h = 9,5s
0-400 m = 10,7s
0-1000 m = 20,0s

ZX-9R -03
0-100 km/h = 2,8s
0-200 km/h = 9,4s
0-400 m = 10,4s
0-1000 m = 19,8s

ZX-6R -03
0-100 km/h = 3,1s
0-200 km/h = 9,9s
0-400 m = 10,8s
0-1000 m = 20,3s


Alla uppgifter från Bike, så ta det med lite salt.
 
Last edited:
yamahaR6_03 skrev:
läste i nya bike tidningen att R6 -03:an gör 0-100km på 3.0sek o att rettan gör de på 3.5 sek, o suzukin 600 gsx r gör de på 2.9 sek o att suzuki gsx r 1000 gör de på 3.3 sek

verkar konstigt tycker jag men de står så

Gör inte gsx r 1000 på 2,5 ?
 
Teoretiskt sett ska gsxr1000 göra 0-100 på 1.544sek. Men det beror på vem som kör. Praktiskt är det omöjligt. Jag räknade med en formel för bilar och vind och kraftöverföring räknade jag inte med. Men det är en skoj siffra..
 
Jag har sett testsiffror på en gixxer 1000 '03 som ser ut såhär:

0-100: 2.55
402m: 10.10
 
En GSXR 1000 gör väl lätt 0 - 100 på ca 2 sek med förlängd sving och wheeliebar.
Det är väl svårt att få bra 0 - 100 tider med effektstarka motorcyklar då de vill gå på bakhjulet.
Mer intressant är 100 - 200 som man också oftast använder.
 
Det är nog svårt komma så mycket under 3 s på vanlig väg o med vanliga däck. Man är rätt nära gränsen för vad väggreppet räcker till.
100 km/h = 27.8 m/s. Fixar man det på 3 s så blir medelaxet 9.25 m/s**2. Att bromsa stopp från 100 på 40 m ger medelax på 9.64 m/s**2. Bägge dom där axvärdena är rätt nära tyngdaccelarationen (G) på 9.82 m/s**2. Med friktionskoefficient på 1.0 är G gränsen. Men däck/väg ger mer friktion än så, men å andra sidan klarar man inte att utnyttja det maximalt hela tiden.

2.5 s motsvarar medelax på 1.13 G. Gissar man på max.friktion på 1.3 så är teoretiska 0-100 tiden 2,17 s.

Inga sanningar, bara lite teoretiska räknexempel.
/u
 
*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Back
Top