Hej!
Har en R6:a, förgasarmodellen, som jag inte blir klok på.
Köpte hojen i höstas i gatutförande och hann inte köra mycket med den. Kommer ihåg att den var lite ryckig när man slog på gas efter avslag. Servade hojen i vintras med nya stift, kollade ventilspel, nytt piper cross luftfilter, monterade ett slip-on samt Dynojet kit. Tog bort stödet och kopplade en brygga för att ta bort stoppet vid nedfällt stöd.
Efter detta så gick hojen perfekt på lågvarv/ gaspåslag efter avslag. Vid påslag från runt 7-8000 varv så tvekar den och går ryckigt. Dåligt med efferkt upp till runt 12000 men den tog sig upp tull 14000. Ibland hade den ingen effekt över 12000. Provade att gå ner i huvudmunstycke enligt Dynojet manualen. Ingen skillnad.
Bytte förasare. Denna är helt orginal. Kollade givetvis alls munstycken osv. innan montage. Blev lite bättre men samma problem kvarstår.
Har provat/ kollat följande:
-Kopplat bort ram air. => Ingen skillnad, möjligtvis mindre effekt på topp de gånger den "tar sig" på toppvarv.
-Mätt upp trottelpositionssensorn=> ok.
-Mätt tändspolarna => ok.
-Mätt pick up coil (vevaxel sensor?)=>ok
-Kollat vakkumslangar/tryckslangar för ram air =>ok
-Har synkat båda förgasarna.
-Tankavluftning funkar perfekt.
-Bränsepumpen ger soppa.
Hojen går perfekt vid små gaspåslag och upp till cirka 6000 varv. Funkar bra för lungn gatkörning men hopplös på bana. Möjliga felkällor som jag inte kollat:
-CDI
Någon som har någon idé vad som kan vara felet? Känns som ett förgasarproblem men att två förgasare som jag gått igenom ska ha något dolt fel verkar konstigt.
Tacksam för hjälp, har slut på idéer.
Har en R6:a, förgasarmodellen, som jag inte blir klok på.
Köpte hojen i höstas i gatutförande och hann inte köra mycket med den. Kommer ihåg att den var lite ryckig när man slog på gas efter avslag. Servade hojen i vintras med nya stift, kollade ventilspel, nytt piper cross luftfilter, monterade ett slip-on samt Dynojet kit. Tog bort stödet och kopplade en brygga för att ta bort stoppet vid nedfällt stöd.
Efter detta så gick hojen perfekt på lågvarv/ gaspåslag efter avslag. Vid påslag från runt 7-8000 varv så tvekar den och går ryckigt. Dåligt med efferkt upp till runt 12000 men den tog sig upp tull 14000. Ibland hade den ingen effekt över 12000. Provade att gå ner i huvudmunstycke enligt Dynojet manualen. Ingen skillnad.
Bytte förasare. Denna är helt orginal. Kollade givetvis alls munstycken osv. innan montage. Blev lite bättre men samma problem kvarstår.
Har provat/ kollat följande:
-Kopplat bort ram air. => Ingen skillnad, möjligtvis mindre effekt på topp de gånger den "tar sig" på toppvarv.
-Mätt upp trottelpositionssensorn=> ok.
-Mätt tändspolarna => ok.
-Mätt pick up coil (vevaxel sensor?)=>ok
-Kollat vakkumslangar/tryckslangar för ram air =>ok
-Har synkat båda förgasarna.
-Tankavluftning funkar perfekt.
-Bränsepumpen ger soppa.
Hojen går perfekt vid små gaspåslag och upp till cirka 6000 varv. Funkar bra för lungn gatkörning men hopplös på bana. Möjliga felkällor som jag inte kollat:
-CDI
Någon som har någon idé vad som kan vara felet? Känns som ett förgasarproblem men att två förgasare som jag gått igenom ska ha något dolt fel verkar konstigt.
Tacksam för hjälp, har slut på idéer.