R6, årsmodeller, banhoj

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag har tänkt att köpa mig en R6 o ha som banhoj. Jag är dock lite fundersam på vad det är för skillnader på äldre modeller av R6. Insprutet kom väl -03 om jag inte minns fel men hur är det med chassiet. Ändrades det mycket mellan låt säga -99 till -02. Några andra ändringar som är av betydelse?

Nu vet jag inte hur långt ifrån Skåne du bor men det står en färdigtkittad R6 banhoj på Mitonga i Lomma utanför Lund. Det är deras regncykel/reservcykel från förra året (eller förra igen) och den ska va kittad med bra mycket stålar. Extra allt.

Tror de vill ha en 50 papp för den, och då har de väl lagt ner mer än så bara på trimmdelarna har jag hört. Kommer inte ihåg vilken årsmodell det är, men ring o hör. Tror de har den kvar iaf. Den är förresten gatreggad och besiktigad också. Kanske kan va ngt?

Zee skrev:
2429297 Nu vet jag inte hur långt ifrån Skåne du bor men det står en färdigtkittad R6 banhoj på Mitonga i Lomma utanför Lund. Det är deras regncykel/reservcykel från förra året (eller förra igen) och den ska va kittad med bra mycket stålar. Extra allt.

Tror de vill ha en 50 papp för den, och då har de väl lagt ner mer än så bara på trimmdelarna har jag hört. Kommer inte ihåg vilken årsmodell det är, men ring o hör. Tror de har den kvar iaf. Den är förresten gatreggad och besiktigad också. Kanske kan va ngt?
Jag vill ha en standardhoj(iaf otrimmad) så den lämpar sig nog inte tyvärr.

Mr Helmut skrev:
2429406 Hade jag haft pengarna då jag skulle köpa så skulle jag köpt en 03a, gött med sprut. Lättare att få air/fuel perfekt osv

Sen ska väll ram å lite sånt fått sig uppdatering
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=130076

Gick det bra sist? Såg dig inte mer:rolleyes:
Jo, lättare men dyrare.

Verkar va samma -99 t.o.m. 02. Då blir den en sådan då -03 är för dyrt.

Jodå, tog det väldigt lugnt mot slutet av dagen. Tappade taggningen lite efter två otäcka släpp, körde med slitna däck.

Håller med Helmut... Sprut är nog riktigt gött på banan, enklare att finjustera, mer känsla mm men visst, smakar det så kostar det. Svårt att hitta en 03 för rimlig peng.

Helt klart att en std R6 lär vara bra mycket driftsäkrare än en SS som gått hårda mil på banan.

Rotorp skrev:
2429940 Håller med Helmut... Sprut är nog riktigt gött på banan, enklare att finjustera, mer känsla mm men visst, smakar det så kostar det. Svårt att hitta en 03 för rimlig peng.

Helt klart att en std R6 lär vara bra mycket driftsäkrare än en SS som gått hårda mil på banan.
Jo men, varför ska man hålla på att justera bränsleblandningen? Jag har tänkt att köra med samma system. Ska jag mappa om måste jag ta med mig bredbandslambdan o köpa pc3 etc. Nä sprut ger jag inget för direkt, det är ju typ samma effekt. Jag tänker mer på chassiet.

HanneZ skrev:
2430336 Jo men, varför ska man hålla på att justera bränsleblandningen? Jag har tänkt att köra med samma system. Ska jag mappa om måste jag ta med mig bredbandslambdan o köpa pc3 etc. Nä sprut ger jag inget för direkt, det är ju typ samma effekt. Jag tänker mer på chassiet.

-01 kom en lättare uppdatering, en del småsaker samt bantad 3 kilo. Men inget av någon större betydelse om du väljer mellan hojar mellan 99-02 iaf.

HanneZ skrev:
2430336 Jo men, varför ska man hålla på att justera bränsleblandningen? Jag har tänkt att köra med samma system. Ska jag mappa om måste jag ta med mig bredbandslambdan o köpa pc3 etc. Nä sprut ger jag inget för direkt, det är ju typ samma effekt. Jag tänker mer på chassiet.

Om 1 eller 2 år kanske du vill ha helsystem och då blir det lättare att justera.

Såhär ser min ut idag, mecken klarade inte att justera det bättre så min blir klen vid 13k rpm http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=150659&d=1151341377

Du verkar bestämd på fuggar så köp:tummenupp

Zee skrev:
2429297 Nu vet jag inte hur långt ifrån Skåne du bor men det står en färdigtkittad R6 banhoj på Mitonga i Lomma utanför Lund. Det är deras regncykel/reservcykel från förra året (eller förra igen) och den ska va kittad med bra mycket stålar. Extra allt.

Är det inte den som PIX här på forumet har numera? Repsol-lackad.
Isf så finns den inte kvar hos Mitonga

Pratade med en kille som menade på att sprutet flödar mycket bättre än fuggarna. Kan vara tänkvärt om man skall laborera med kitkammar, helsystem och sånt. Lär ge grymt mer effekt än fuggemaskinen med samma saker.

å om du ska labba med kittprylar så har ja än hög med sånt som ligger...:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back