R5 format ?

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
För ett tag sedan tankade jag ner nån rulle i r5 format. Då gillade inte min dator (vlc, mpc, mfl) detta format utan allt typ hackade, ungefär som när man ser nåt på livetv, youtube etc med for långsam uppkoppling.
Behöver man nåt speciellt för att kolla på r5 filmer??

Menar du R5 som i en region 5 film? Dvs en rysk DVD-release. Då ska det inte vara någon skillnad i uppspelning mot R2 (Europa) eller R1 (Nordamerika). Det säger bara var filmen kommer ifrån (source) inte vilket format den är i. R5 har ibland sämre ljud (vanligtvis bara stereo) då det kan vara pålagt efteråt men ska inte skilja sig från andra rippar i uppspelningsbarhet. Problemet sitter snarare i formatet eller helt enkelt att det var en dålig rip.

Saknar du eller har fel codec till en .avi (oftast divx eller xvid) brukar det oftast inte gå att spela upp den, alternativt att bilden blir "grönspräcklig". Har datorn inte har ork att driva en högupplöst .mkv kan det hacka. .iso och .img brukar vara vanlig DVD.

VLC brukar dock klara det mesta så har du kört HD-film utan problem tidigare så gissar jag på att det helt enkelt var något fel på releasen du laddade hem.

Om filmen du tankat nu har en R5-tag och ligger i en container som .avi (mpeg-4 xvid) så skulle jag nog kolla över codecs och kvaliteten på releasen du tankat.

Kör hem MediaInfo och checka..

Tack för tipsen. Den här gången funkade det dock. Hett tips är Machete med Denny Trejo, Robert DeNiro, Jessica Alba och Lindsy Lohan mfl :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park