R1a-98

Benny busee

Nu har jag knäskrapat.
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Yamaha r6 2000
Hej vad säger ni om en r1a 98.
Givetvis är ju 2002 och uppåt bättrer men dom e ju åckså dyrare?
Tror ni man blir nöjd med 98 r1a? :va

När jag skulle köpa så funderade jag på en R1,men dom tidiga modellerna (inte alla) har problem med växellådan. Så det blev en zx9a istället,men det är en grym ´hoj.Skulle köpa en 00 eller nyare om jag vore dig.

Jag har en 98 och är riktigt nöjd. växellådan har problem men det beror mycket på den som kör, den berömda bakhjulsväxlingen skadar lådorna ordentligt. JAg är då nöjd i alla fall. kolla dock att kopplingen är garantiåtgärdad det syns i form av en stjärna inknackad i slutet av ramnummret. Det bästa med R1 är att man kan få tag i hur mycket delar som helst riktigt billigt

Tycker det e en jätte trevlig hoj. Fick lite problem med lådan, fick byta en fjäder i den kostade hela 400kr å få den bytt, sen funkade den fin fint.

M@rkus skrev:
När jag skulle köpa så funderade jag på en R1,men dom tidiga modellerna (inte alla) har problem med växellådan. Så det blev en zx9a istället,men det är en grym ´hoj.Skulle köpa en 00 eller nyare om jag vore dig.
har nu haft tre r1:or 98 eller 99:or och inte haft ett enda fel på växellådan.
Anser att det rykte om växellådan är lite överdrivet....Kolla bara att kopplingskorgen är bytt på garantin.Detta kan man se genom att det är stansat en stjärna framför ramnummret.

edit:var visst lite folk innan mig som redan svarat men men

Som sagt dom är billiga å MYCKE reservdelar efter krockade hojar :gnissla

Problemet med växellådan att tvåan hoppar är säkert lika vanligt på alla hojar,växelmissar mm som sliter på klackarna på dreven 2án & 6án.
Jag har själv haft 4lr 5r1 98&99 men aldrig haft några hoppande växlar men blir det så är det en barnlek å riva lådan å byta drev.

YZF-1000-R1 skrev:
Som sagt dom är billiga å MYCKE reservdelar efter krockade hojar :gnissla

Problemet med växellådan att tvåan hoppar är säkert lika vanligt på alla hojar,växelmissar mm som sliter på klackarna på dreven 2án & 6án.
Jag har själv haft 4lr 5r1 98&99 men aldrig haft några hoppande växlar men blir det så är det en barnlek å riva lådan å byta drev.

Kul med tjejer som är duktiga på att meka. Jag vet då folk som trasslat till det tex satt ihop hela hojen och ska ut o åka så får dom inte i någon växel över huvudtaget. Man ska vara skapligt less då :huvet

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing