okej okejTackar för svaren !
Men jasså... är det bara leovince röret han har på då eller är det nåt mer ?
![]()
??

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
okej okejTackar för svaren !
Men jasså... är det bara leovince röret han har på då eller är det nåt mer ?
![]()
150 km/h på en fyrtakts 125a? Nää nää, får du börja trimma ganska klokt för att nå.
Kompisen äger en Honda CBR med trimkam, slipon och 165cc cylinder och hans mätare stannar runt 160 blås och då ligger det ändå 10k i motorn utöver inköp.
Degenerate sa att hans polare har/hade en R125 och den gjorde 150km/h på mätaren med leovince ... Och då frågade jag om den gick så fort med bara det röret, och inte med något annat som han gjort i motornSorry om det kanske lät lite konstigt förrut ! :/
Silwer har en god point här, byte av slipon ger inte mycket ens på litershojar (helsystem är dock en annan sak), än mindre på en liten motor. På min Gixx 1000 K7 gick det upp från 164 till 165 på bakhjulet på topp, MEN 12 bhp extra över hela mellanregistret, vilket faktiskt kändes. Dock kräver det en ommappning av ECUn...Nej även på litershojar där jag har en mätning gick effekten från original upp med 5 hk och då var det ändåombestyckning i fråga.
Det på en liteshoj, alltså man märker ingen skillnad ens, det låter lite roligare och skiten väger hälften mot det enorma originalet.
Ofat har just byte lipon ingen anna nytta än tt se snygare ut och låte lite mer, effekten märker man inte ens, det hanslar ju inte ok helsystem som jag antar att banåkare kan märka skillnad på.
rakar du moppefjunen får nog ett par extra hk..
Den tar t.o.m en OSTRYPT rs125/mito 0-100 med det starka bottenvridet.
Använder du verkligen ditt "bottenvrid" så mycket vid 0-100? Trodde man strävade efter att ligga på området med max effekt..
Sitter det en förare med lite mellan öronen på ovan nämnda 2t så vet han att man kan slira på kopplingen. 0-100 på ca 7s, gör din det?
Ber om ursäkt, menade såklart en strypt mito/rs125. Men visst, den skulle aldrig klara 7s.
Lite ironiskt att du gnäller på att alla trådar blir 2t vs 4t när du sedan fortsätter på samma spår![]()
Jo, men det är bara med den enkla förklaringen att folk skriver så mycket felaktig fakta om just 4T/R125. Ville endast klargöra hur det är.
Men hädan efter ska jag vara tyst![]()
Jag står ändå tvivlande till att de bara med ett effektrör skulle nå 150 knyck med en sån där.
Man får ändå tänka på att det är vad typ en RG 125 av den äldre modellen gör och då väger den typ 94 kilo eller nåt och ger 25 hästar.
Jag tror runt 120 ånstans mycket väl kan vara vettigt.
Men givetvis år det att trimma 4taktare med, det tråkiga är ju bara tat här rör det sig om en liten 125a enstånka.
Jag vet inte vad som finns til de där, men som nån skrev en större cylinder är nog en bra ide, byte av toppen då med eller portning, anna kam, det öppna systemet och en större förgasare.
Tja vad kan det ge 5hk mer kanske, alltid nåt, men nån Aprilia RS killer blir det aldrig av en sån där utan enorma anstränningar, och då är det fan bättre att göra om motorfästena och hänga i en nana motor mellan besiktningarna eller nåt sånt.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |