R1200GSA Utrustningspaket

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Kikar lite efter en gsa, årsmodell 13-17 eller så. Finns mycket info om eftermarknadsbling men kan inte hitta info om BMWs originalpaket med utrustning.

Som jag förstått det ska det finnas tre olika alternativ men vad innehåller dem?
Finns det någon sida jag missat där man kan få tag på den infon...
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Kikar lite efter en gsa, årsmodell 13-17 eller så. Finns mycket info om eftermarknadsbling men kan inte hitta info om BMWs originalpaket med utrustning.

Som jag förstått det ska det finnas tre olika alternativ men vad innehåller dem?
Finns det någon sida jag missat där man kan få tag på den infon...
Tror det kan vara svårt att hitta vilka paket som fanns då och vad de innehöll. Ofta brukar annonser innehålla info om vad cykeln är utrustad med - står det bara om ett eller flera "paket" så är alternativen att fråga säljaren eller kolla regnr.
Med regnr kan du söka på sidan biluppgifter.se och där få fram chassienummer. Med chassienummer laddar du ned appen Bimmer VIN Decoder for BMW, söker på chassienumret o får där fram uppgifter om alla fabriksmonterade options ex. från min hoj
1696754820940.jpeg
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Tror det kan vara svårt att hitta vilka paket som fanns då och vad de innehöll. Ofta brukar annonser innehålla info om vad cykeln är utrustad med - står det bara om ett eller flera "paket" så är alternativen att fråga säljaren eller kolla regnr.
Med regnr kan du söka på sidan biluppgifter.se och där få fram chassienummer. Med chassienummer laddar du ned appen Bimmer VIN Decoder for BMW, söker på chassienumret o får där fram uppgifter om alla fabriksmonterade options ex. från min hoj
View attachment 490561
Låter ju som en helt perfekt lösning. Hittar dock ingen app med det namnet. :(
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Finns på nätet också https://bimmer.work/
men den sidan var sämre än appen - visar bara option-kod och en bild så får man försöka lista ut vad bilden betyder
Eller denna sida https://www.mdecoder.com/ - samma info som appen
Söker på exakt text men den dyker inte upp. Har du lust att posta bild på ikonen för appen. I annat fall får jag väl nöja mig med mdecoder.com, den sidan gör ju jobbet. :)

Nedan cykel innehåller väl så gott som allt?:
 

Bifogat

  • Screenshot_2023-10-08-13-19-43-82_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc.jpg
    Screenshot_2023-10-08-13-19-43-82_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc.jpg
    365.7 KB · Visningar: 15

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Söker på exakt text men den dyker inte upp. Har du lust att posta bild på ikonen för appen. I annat fall får jag väl nöja mig med mdecoder.com, den sidan gör ju jobbet. :)

Nedan cykel innehåller väl så gott som allt?:
Njae, den saknar DTC, Hill start control o Connectivity om man jämför med min, men det kanske är en tidigare än 2017?
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Dynamic Traction Control (antispinn)
Connectivity finns inte förrän 2017 tror jag - uppkoppling av telefon, intercom/musik o GPS via motorcykeln (TFT-displayen)
1696765457055.png
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Dynamic Traction Control (antispinn)
Connectivity finns inte förrän 2017 tror jag - uppkoppling av telefon, intercom/musik o GPS via motorcykeln (TFT-displayen)
View attachment 490568
Okej, så jag kommer tex inte kunna manövrera telefonen med hjälp av det där manöverhjulet som sitter på styret?

Tusen tack för all hjälp, som en uppslagsbok.
Något annat bra tips du kan skicka med inför köp?
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Okej, så jag kommer tex inte kunna manövrera telefonen med hjälp av det där manöverhjulet som sitter på styret?

Tusen tack för all hjälp, som en uppslagsbok.
Något annat bra tips du kan skicka med inför köp?
Där går uppslagsboken bet....
Vad jag bara är ganska säker på är att tft-displayen kom 2017
Men då kommer nästa tips - när du blir riktigt intresserad av en hoj så leta reda på instruktionsboken - den finns på
ex denna
https://manuals.bmw-motorrad.com/manuals/BA-Extern/IN/BA-INTERNET-COM/PDF/R_0A01_RM_0416_05.pdf - den gäller från 2016 o vad jag kan se finns ingen telefonuppkoppling - nu är det mc-körning som gäller så själv använder jag aldrig telefonuppkoppling. Vill inte prata i luren när jag är ute o rullar - kan vänta till evt. fikastopp
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Om du har en Bmw navigator 4- 6, (Garmin), kan du styra musik och telefon via manöverhjulet även utan tft display.
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Skulle behöva lite hjälp med ett mått också. Tänkte hyra täckt släp och det enda jag hittar är specat 150cm i höjd.
Enligt BMWs data är cykeln något liknande, oklart dock hur det måttet är taget. Antar att det kan diffa några centimeter på rutan. Är rutan bökig att demontera?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Skulle behöva lite hjälp med ett mått också. Tänkte hyra täckt släp och det enda jag hittar är specat 150cm i höjd.
Enligt BMWs data är cykeln något liknande, oklart dock hur det måttet är taget. Antar att det kan diffa några centimeter på rutan. Är rutan bökig att demontera?
Nej, den är enkel att skruva bort.
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top