r1?

Det är egentligen jättelätt att avgöra vilken hoj som är snabbast...

Åk på en R1:a o stanna förbi en kille på en R6:a... Visa han lite trevliga gester o hälsa hans fru så hjärtligt från dig, o se om han kommer ikapp dig...

Vips så har du svar på frågan..

Clifton skrev:
2682148 Välj en gixxer istället så piskar du både R1:an o R6:an.

Ja det är ju ett bra alternativ men man måste ha med i beräkninigarna att
köra en Gixxer kräver ju verkligen sin man. Yamaha kan ju vilken kärringen som helst köra :tummenupp

Last edited:
Jag tycker R6an kräver växling hela tiden.
Men även R1an behöver varvas, håller man sig över 9000 så tycker jag det är en markant skillnad.

Clifton skrev:
2682148 Välj en gixxer istället så piskar du både R1:an o R6:an.

Brorsan har en precis likadan gixxer som din !En mycket skön hoj att köra, man sitter bra och det mesta känns :tummenupp
Tyvärr så behövdes det bara ett kugg mindre på rettan från 99 så har man samma prestanda upp till 275 knyck :D (på glädjemätarn)
luktar lite touring om sittställningen på gixxern annars fin cyckel !

Vad säga R1 slår det mesta:yoparty vore trevligt med lite motstånd för en gngs skull:tungan

Sätt morsan på r1 an och köp en eu moppe o dra morsan! RESPEKT!!!
Kanske beror lite på föraren också......

Norrk_r6 skrev:
2679758 hallå. undrar hur stor skilnad det är i drag på en r1 å en r6 sen om det är stor skilnad å köra r1n? är det längre till styret på en r1? typ är den högre osv?:)

MVH/Norrk

Hade en Veidic R6-01 trimmad som gick som fan för att vara R6:a
Ändå så går fan R1 mycket bättre tycker jag. Visst R6:an var lättare på bana (den hade dock en massa grejer för sjuka pengar, Öhlins, racepreppad motor mm).

R1 fungerar också fint på bana. Det går att lära sig att köra fort med R1 på bana. Kolla tiderna på olika sm-tävlingar så får du se.

Ångrar inte att jag svek yamma mot sucka! Jävla mycket mer pulver - skoj som fan att wheela eller powerslida (ska lära mig det i sommar tänkte jag)!:yoparty Enda problemet med suckan är att den känns lite tung - man vill ju ha 200hk 150 kg men då kostar det.

R1 måste vara den mest prisvärda sporthojen i dagsläget. R1-00 får man ju under 50 nu.:tummenupp

Jävlar vilken rolig bana det ser ut att vara! Vill ha sommar nu!

Last edited:
Norrk_r6 skrev:
2679758 hallå. undrar hur stor skilnad det är i drag på en r1 å en r6 sen om det är stor skilnad å köra r1n? är det längre till styret på en r1? typ är den högre osv?:)

MVH/Norrk

R1.an är nog bättre nybörjarhoj om du vill använda draget, i en r6:a får du PISKA hela tiden, och det törs ändå inte en nybörjare, att köra fullt ut och utnyttja kraften i 600cc, litershojen får du vridet, som bara det kan skrämma oinsatta, men båda maskinerna räcker till att få vem som helst som inte är vana vid effekt att skita ner sig, när man utnyttjar rullen:D

Back