r1?

Rudis skrev:
2679816 Jag skulle nog säga det jaa.. det skiljer inte så mycket i Acceleration upp till kanske 200, sen börjar r6an sacka efter .....

Själv tycker jag nästan R6an är roligare pga sitt register, men det är nog mycke skönare att köra R1.. och det är längre till styret på den, och styret sitter lägre så man ligger mera på R1..

lyssna inte på denna kille...bla bla bla.. min slö-SEXA är bäst....

har hört killen stå och skryta för småflickorna att hans R6:a har typ 200hk...

han blev helt ställd när han fick prova en vass R1:a en gång i somras..

Jag har ägt 3 R1or (99-01) och 1 R6 02. Finns inte en chans att jag väljer R6 framför R1 igen, R1an är så djävulskt mycket roligare att köra, på bana, landsväg, bakhjul och E18. R1an är roligare på allt helt enkelt. Roligaste hojen jag ägt/kört är fortfarande mellantinget Gsxr 750 04 dock.

Last edited:
Rotorp skrev:
2680207 http://video.google.com/videoplay?docid=-6197760784735753495&q=R6

R6an har häng på R1an hela jevvla tiden. Även på den långa rakan....

Tilläggas skall väl att R1:an använder bara 4 av sina 6 växlar vilket inte R6:an gör med sina 6.
Sedan så har killen som kör R6:an varit racingförare i 7,5 år medans R1 föraren gör sin första jungfrufärd på denna bana..

Men det visste du väl redan! :tummenupp

Jag har faktiskt haft en del R1:or och en R6:a dock inte nyaste R6:an, men det är stooor skillnad på när effekten träder i kraft, sedan känns de "äldre" i alla fall för mkt touring uppsittande körställning för mig.

Bra hoj men det är ju fortfarande bara en R6 :)

Hanzzon skrev:
2679824 Annars har du MV Agusta eller nya Duccen 1098 hört att dom ska vara bra hojar och bra att stegra med, typ as snabba rakt fram också, dom röda går fortast vad jag läst....
Dags att sälja Rettan och skaffa en röd Ducce då? Se bara till tt den är jävligt röd :tungan

Jag har haft 3st R1:or o kört ett par R6:or oxå..

För skoj skull så körde jag o min polare mot varandra i somras...

Då körde jag en R1:a 05:a....

Kan säga så här:

Tar du en R6:a från 99 - 02 så hänger den med till ca 120 från stillaståendes sen försvinner R1:an som det vore en omkörning.

Körde själv en R6:a 06:a mot min R1:a o då gick den jämt upp till 160.. Sen blir det tungt för R6:an...

Om man nu ska ha en R6:a så är 06:an enda alternativet... Alla andra känns som EU moppe i jämförelse.

rogka566 skrev:
2680816 Dags att sälja Rettan och skaffa en röd Ducce då? Se bara till tt den är jävligt röd :tungan

Ho Ho Ho tomte röd, nja min duger att övningsköra på ett tag till..

Rotorp skrev:
2680207 http://video.google.com/videoplay?docid=-6197760784735753495&q=R6

R6an har häng på R1an hela jevvla tiden. Även på den långa rakan....

Va sugen man blir på att prova köra bana!
Har inte provat R6:an, dock andra 600cc.
Tycker det är skönt att slippa växla och åka på höga varv för att få ut det mesta av vridet, på R1:an så har man ju ett bra register hela tiden,
Ångrar mig inte att jag bytte up mig.snarare "varför gjorde jag inte det här tidigare":D

Gumpa skrev:
2680919 Va sugen man blir på att prova köra bana!
Har inte provat R6:an, dock andra 600cc.
Tycker det är skönt att slippa växla och åka på höga varv för att få ut det mesta av vridet, på R1:an så har man ju ett bra register hela tiden,
Ångrar mig inte att jag bytte up mig.snarare "varför gjorde jag inte det här tidigare":D

när jag kör bana saknar jag växlandet. kör iof en slö 954 men ligger endå i samma växel hela varvet runt=tråkigt. jag skulle inte tveka på att byta till en 600.

Ankan_84 skrev:
2681327 Sen är det väl en brutal skillnad i försäkringskostnad på dom eller?? :zpy

Det är klass 7 båda två o när jag kollade så kostade R1:an o R6:an exakt lika mycket att försäkra...

Back