r1?

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
hallå. undrar hur stor skilnad det är i drag på en r1 å en r6 sen om det är stor skilnad å köra r1n? är det längre till styret på en r1? typ är den högre osv?:)

MVH/Norrk

Norrk_r6 skrev:
2679758 hallå. undrar hur stor skilnad det är i drag på en r1 å en r6 sen om det är stor skilnad å köra r1n? är det längre till styret på en r1? typ är den högre osv?:)

MVH/Norrk

om du tycker r6an går snabbt som fan...så går r1an nåt så in åt helvete....

lite större, lite tyngre, lite jobbigare att köra fort med.. men jevvligt mkt roligare :D
Bra mkt bättre drag i..

okej

Showtime skrev:
2679778 lite större, lite tyngre, lite jobbigare att köra fort med.. men jevvligt mkt roligare :D
Bra mkt bättre drag i..

okej. om man skulle köra i 140 typ sen växla ner å axa på går r1n mycket aså mycket mer då lr är det typ lika?

MVH/Norrk

rakt fram skiljer det inte så mycket mellan dem...

ska man tukta bana så skulle nog jag välja en R6:a...

vill du lattja bakhjul och kunna powerwheela så är rettan roligare...

köper man en -98-01 så får du förbannat mycket hoj för pengarna...

Norrk_r6 skrev:
2679789 okej. om man skulle köra i 140 typ sen växla ner å axa på går r1n mycket aså mycket mer då lr är det typ lika?

MVH/Norrk
nu har jag inte kört en r6:A men jag skulle gissa på att r1:an accelerarear grymt mycket bättre än en r6. jag låt i ca 100 på 6an (som är skönt glidartempo) med min r1:a. låg på exakt 4000 varv. brevid körde en gixxer 600 modell äldre. växla ner 2 steg o drog i rullen... fick komentaren sen: fan du bara försvann.

okej.

chukabowa skrev:
2679798 nu har jag inte kört en r6:A men jag skulle gissa på att r1:an accelerarear grymt mycket bättre än en r6. jag låt i ca 100 på 6an (som är skönt glidartempo) med min r1:a. låg på exakt 4000 varv. brevid körde en gixxer 600 modell äldre. växla ner 2 steg o drog i rullen... fick komentaren sen: fan du bara försvann.

okej. så r1an är en prisvärd hoj;)

sx-pojken skrev:
2679794 rakt fram skiljer det inte så mycket mellan dem...

ska man tukta bana så skulle nog jag välja en R6:a...

vill du lattja bakhjul och kunna powerwheela så är rettan roligare...

köper man en -98-01 så får du förbannat mycket hoj för pengarna...

okej. wheela är ju riktigt kul. så r1an är bra mycket lättare å wheela med?

Last edited:
Jag skulle nog säga det jaa.. det skiljer inte så mycket i Acceleration upp till kanske 200, sen börjar r6an sacka efter .....

Själv tycker jag nästan R6an är roligare pga sitt register, men det är nog mycke skönare att köra R1.. och det är längre till styret på den, och styret sitter lägre så man ligger mera på R1..

Jag har precis köpt en r1 -99
Det är min första hoj och den enda jag kört förutom körskolans + diverse offroad osv.

Jag har inget direkt o jämföra med med det jag kan säga är att det är ett fruktansvärt skjuts i den hojen.
110% skoj.
Tror inte du blir besviken om du köper en sådan iallafall:tummenupp

okej.

Rudis skrev:
2679816 Jag skulle nog säga det jaa.. det skiljer inte så mycket i Acceleration upp till kanske 200, sen börjar r6an sacka efter .....

Själv tycker jag nästan R6an är roligare pga sitt register, men det är nog mycke skönare att köra R1.. och det är längre till styret på den, och styret sitter lägre så man ligger mera på R1..

okej.:tummenupp

Norrk_r6 skrev:
2679809 okej. så r1an är en prisvärd hoj;)

okej. wheela är ju riktigt kul. så r1an är bra mycket lättare å wheela med?

Annars har du MV Agusta eller nya Duccen 1098 hört att dom ska vara bra hojar och bra att stegra med, typ as snabba rakt fram också, dom röda går fortast vad jag läst....

okej

andrén skrev:
2679818 Jag har precis köpt en r1 -99
Det är min första hoj och den enda jag kört förutom körskolans + diverse offroad osv.

Jag har inget direkt o jämföra med med det jag kan säga är att det är ett fruktansvärt skjuts i den hojen.
110% skoj.
Tror inte du blir besviken om du köper en sådan iallafall:tummenupp

okej det låter ju bra det:D

Norrk_r6 skrev:
2679758 hallå. undrar hur stor skilnad det är i drag på en r1 å en r6 sen om det är stor skilnad å köra r1n? är det längre till styret på en r1? typ är den högre osv?:)

MVH/Norrk

skillnad i drag mellen r6 o r1:va
hmmm det är som att gemföra runka och kn......a:D

Motorkaraktären är väl det allra viktigaste. En r6 måste du varva väldigt mkt för att få effekten.. dvs då måste köra väldigt aktivt för att det ska röra på sig. En R1 är mycket bekvämare.. den ger effekt även om du inte har rätt varv. Mycker bekvämare och roligare med andra ord :- )
Och angåedne storleken så har jag provat en R6-03 och på den satt jag INTE bra. Benen fick inte plats i "hålen" i tanken. R1'an sitter jag perfekt på och är 190cm lång.
Köp en r1, jag vill redan ha mer effekt så jag är väldigt glad att jag inte köpte en r6 :)

R1 går ju betydligt bättre tycker jag iaf.. O betydligt lättare att köra bakhjul med =) sen e de ju ganska gött att slippa växla ned hela tiden, utan man kan ligga på höga växlar o ändå så rör de på sig..

okej

shoei skrev:
2679838 Motorkaraktären är väl det allra viktigaste. En r6 måste du varva väldigt mkt för att få effekten.. dvs då måste köra väldigt aktivt för att det ska röra på sig. En R1 är mycket bekvämare.. den ger effekt även om du inte har rätt varv. Mycker bekvämare och roligare med andra ord :- )
Och angåedne storleken så har jag provat en R6-03 och på den satt jag INTE bra. Benen fick inte plats i "hålen" i tanken. R1'an sitter jag perfekt på och är 190cm lång.
Köp en r1, jag vill redan ha mer effekt så jag är väldigt glad att jag inte köpte en r6 :)

okej. tack :tummenupp

Back