R1 Yamaha gasgas med turbo och autronic sprut

Har jag missat nåt eller, inga bilder på sprutet och var det är monterat?
Vad körde du med för grundmap för att få igång det?
 
Har du börjat nått med Autronic apliceringen?

Du får väl höra av dig om du har nå mc relaterade funderingar och Autronic


Sorry såg nu att du startat till och med hehe
 
Har du börjat nått med Autronic apliceringen?

Du får väl höra av dig om du har nå mc relaterade funderingar och Autronic


Sorry såg nu att du startat till och med hehe

tack tack men jag tror jag har koll på autronic läget :tummenupp
där i mot hur ska man sätta anslutningarna på oljereturtanken in högt och ut lågt?
mvh johnny
 
Har jag missat nåt eller, inga bilder på sprutet och var det är monterat?
Vad körde du med för grundmap för att få igång det?

boxen sitter bak under sadeln,det finns ingen grund map man får göra en egen beroende på vad man har för givare,spridare,tändspolar.....
 
hej
fina grejjer du gör och mycket seriöst tycker jag,tips bara på avluftningen av catchtanken att minst ha 8 mm slang till den.jag har provat 6 mm men det verkar inte att kunna lufta ordentligt
och du inlägg kl 2 o 29 gå o lägg dig så du orkar bygga
mvh peterpain

tack peter pain jag tog 10mm då borde de bli bra
och du !! jag har ett vanligt 7 till 4jobb så de är för lite timmar på ett dygn:( så då blir de nattskift i garaget :tummenupp brukar skruva fram till ca 2 till 3 på natten bara sova några tim och och upp till jobbet igen :banana
 
boxen sitter bak under sadeln,det finns ingen grund map man får göra en egen beroende på vad man har för givare,spridare,tändspolar.....

Ok, men hur gjorde du grundmappen då, för du styrde motorn med autronicen vid provstarten?
Jag tycker den delen är minst lika intressant som den mekaniska som för övrigt är mycket intressant och imponerande. =)

edit:och vad är det för tänspolar, COP eller separata, orginal?

Sker laddtryckstyrning från autronicen?
 
Last edited:
Ok, men hur gjorde du grundmappen då, för du styrde motorn med autronicen vid provstarten?
Jag tycker den delen är minst lika intressant som den mekaniska som för övrigt är mycket intressant och imponerande. =)

edit:och vad är det för tänspolar, COP eller separata, orginal?

Sker laddtryckstyrning från autronicen?

åker med orginal vevaxel givare och kamaxel givare har gjort om tigger skivan tagit bort några tänder så de är bara 2st kvar istället för 8st annars vill den misstända.sen får man ställa in de andra givarna man använder så att de stämmer med autronicen ex spridare tändspolar,sedan är de bara att skriva in vad man vill ha för tändning och bränsle i tabellen.sen har man ju en lamda i så att de går att se hur mycket soppa den får sen är de bara att åka å bromsa den.tändspolarna kommer från en polo och de är en per cylinder och sitter på orginalplats och laddtrycket sker från autronicen bara att ställa in vad man vill ha.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top