R1 Yamaha Banshee med Turbo......

Här kommer resultatet vid ca 1.1 lite fladdrig turbotrycksmätare tyvärr........

IMAG0784.jpg IMAG0783.jpg

Vem behöver 300 :)
 
grattis

men att du gick därifrån med 299,9 fan va retligt du skulle höjt trycket lite
lycka till nu med körning
från peter
 
:) Kan väll säga att repan efter så span den på rullarna, men det finns det inget bevis på :)

Stort tack till Andreas på Finmekaniska Racing i Storvreta för hjälpen med bänkningen :tummenupp

 
grattis
nu kommer de att gå undan :)
själv väntar jag på förstärkta fjädrar till kopplingen innan jag kan bromsa :huvet
beställde för en vecka sedan men inte kommit än :va
 
grattis
nu kommer de att gå undan :)
själv väntar jag på förstärkta fjädrar till kopplingen innan jag kan bromsa :huvet
beställde för en vecka sedan men inte kommit än :va

Tack!
Hoppas du får dom i morgon då......
Lycka till, håller tummarna hårt!
 
Här kommer en liten film för er som inte kan få se den live i Orsa på Speed Weekend

 
Stort grattis! :) 299,9 kunde väll inte blivit mer retligt men det avrundas ju åtminstone till 300:D

Borde betyda att du har 6hk mer i din grundmotor än vad det är i min med tyngre vev. Fast du har kanske lite mer spill på vägen till bakhjulen. Hur beter sig din på tomgång nu med större spridare?

Ses på lördag :)
 
:) Tack!
Jag hade 138hk som sugmotor, tror jag har lite lägre komp än dig med, jag har ju dubbla cylinderfots packningar en på varje sida om distansen...

Var så krångligt att få ner tomgången (komma åt skruven) så jag lät den gå på ca 1500varv
Vid 1.0 bar så hade jag 272 hk och 171 nm
Vid 1.1 bar så blev det ju som sagt 299.9 hk och 187 nm
 
Om några timmar bär det iväg mot Orsa och Speed Weekend :banana
Alla ni som följt med på resan så här långt får hålla tummarna att det går bättre än förra året (Hål i kolv)
Ska försöka hinna med att uppdatera lite så ni får veta vad som händer på isen :tummenupp

Så glöm inte att hålla tummarna nu :krama
 
:) Tack!
Jag hade 138hk som sugmotor, tror jag har lite lägre komp än dig med, jag har ju dubbla cylinderfots packningar en på varje sida om distansen...

Var så krångligt att få ner tomgången (komma åt skruven) så jag lät den gå på ca 1500varv
Vid 1.0 bar så hade jag 272 hk och 171 nm
Vid 1.1 bar så blev det ju som sagt 299.9 hk och 187 nm

Jag har 8,5 i komp (11,4:1) + 1,75mm
Du borde ha 8,4 i komp (12,4:1) + 2,25mm

Din motor har ju 12,4 i grundkomp och min har 11,4 vilket jag tror beror på topplockspackningen.

Min motor hade 137hk uta laddtryck hos Andersson men bänkar visar ju olika. Ska väll vara bra med lite snurr på tomgången så att turbon får smörjning också? Men undrade eftersom du nu har lite större spridare än original.

Du fick 187Nm och min 206Nm. Antar det beror på att din turbo ger peaken på hk längre upp i registret. Kan du inte ta ett kort så man ser varvtalet också? Väldigt kul att jämföra olika setuper.
 
Håller alla tummar jag har för att det ska gå vägen för dig i helgen! Kom ju tyvärr inte med i år men jag får sitta hemma i soffan salongsberusad i skruvarbyxorna och låtsas att jag är på tävlingen istället...:gnissla
 
Tusen tack! Nu ska vi gå och sova så vi är laddade, blir lugn och fin körning i morgon :)
 
Första test repan 170i topp och 166 i genomsnitt på ca 8000 varv
 
Blev ett nytt världsrekord på andra repan i dag, topp på 218 och 214 i genomsnitt :) hoppas på bättre is i morgon och mindre vattenplaning :) kanske man kan varva lite till än 10.000 varv :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top