Hej och hallå.
Den otäcka verkligheten börjar närma sig för mig,tjejen har snart sitt kort.
Detta kommer innebära att mina dagar på 6an är över(köpte ju den åt "henne"
)och det var något jag inte trodde skulle bli något problem då den införskaffades men så är det idag.
Tanken är att skaffa en 1a men vad förlorar jag i smidighet då?
Visst,kan åka och provköra men det bestående intrycket blir väl bara "shit,vilket drag!" och så köper jag den för att sen kanske bli missnöjd med hanterbarheten.
Tar ju ett tag att finna sig tillrätta på en hoj och känna vad man egentligen tycker om den.
Har helt klart vant mig vid effekten på 6an men kollar man mätaren så går det mer än väl fort nog,och som någon här sa"den som säger att det inte är nog effekt i r6an har bara kört rakt fram" han ljög ju inte direkt!
Men men,är R1an lika hanterbar och smidig så gör det ju inte ont med bättre drag
Så,vad jag skulle vilja veta är,hur skiljer sig köregenskaperna på de båda?
Någon som kört dom parallellt eller efter varann som kan ge lite feedback?
Älskar den exakta känslan när man går in i en kurva och lägger ner den och känner full kontroll och även kan byta spår,inget brytande för att få ner den,bara trillar ner när man tänker sväng,det vill jag inte förlora.
6an stannar ju i familjen så det pekar ju åt 1an men om jag inte gillar den
så är det ju inte säkert att jag lyckas övertyga tanten att det är
häftigare mer en R1a och då blir jag ju sittandes med den iaf.
Så valet står mellan en 1a eller 6a -06 eller -07.
Dom ekonomiska aspekterna är betydelselösa,viktigare att jag gillar hojen.
Någon som har några erfarenheter och tankar om de?
Henrik
Den otäcka verkligheten börjar närma sig för mig,tjejen har snart sitt kort.
Detta kommer innebära att mina dagar på 6an är över(köpte ju den åt "henne"
Tanken är att skaffa en 1a men vad förlorar jag i smidighet då?
Visst,kan åka och provköra men det bestående intrycket blir väl bara "shit,vilket drag!" och så köper jag den för att sen kanske bli missnöjd med hanterbarheten.
Tar ju ett tag att finna sig tillrätta på en hoj och känna vad man egentligen tycker om den.
Har helt klart vant mig vid effekten på 6an men kollar man mätaren så går det mer än väl fort nog,och som någon här sa"den som säger att det inte är nog effekt i r6an har bara kört rakt fram" han ljög ju inte direkt!
Men men,är R1an lika hanterbar och smidig så gör det ju inte ont med bättre drag
Så,vad jag skulle vilja veta är,hur skiljer sig köregenskaperna på de båda?
Någon som kört dom parallellt eller efter varann som kan ge lite feedback?
Älskar den exakta känslan när man går in i en kurva och lägger ner den och känner full kontroll och även kan byta spår,inget brytande för att få ner den,bara trillar ner när man tänker sväng,det vill jag inte förlora.
6an stannar ju i familjen så det pekar ju åt 1an men om jag inte gillar den
så är det ju inte säkert att jag lyckas övertyga tanten att det är
häftigare mer en R1a och då blir jag ju sittandes med den iaf.
Så valet står mellan en 1a eller 6a -06 eller -07.
Dom ekonomiska aspekterna är betydelselösa,viktigare att jag gillar hojen.
Någon som har några erfarenheter och tankar om de?
Henrik
.