R1 vs Porshe Carrera

tror du att du kör ifrån en sport bil typ carrera.(nya modeller av bilar)

• Antal röstningar
    0
Tjoffe skrev:
En GT3a va inga problem att hänga på på Bogan iaf, sen vet man ju inte hur pass han gasade. I Elboda hade han fått nog och gick åt sidan för att släppa förbi mig, jag tittade i backspegelen men såg han inte mer.

/S. Nabb :rolleyes:
En sån bil är betydligt piggare och bättre än den nämnda bilen, så där kan vi nog avsluta det hela, det beror på föraren PUNGT. :lol

Corvette C5 vs 900 SL

Har haft liknande upplevelse med med skillnaden att jag rätt enkelt hängde av corvetten. Det var ganska kurvigt och jag tyckte det var ganska jämt i farter mellan 100 och 200 dvs där det var rakt. Nu är ju en 80 hästars ducce någon raket precis så det var väl lite förmätet och dumt att utmana.
Men... jag tror det är svårare ju fortare det går samt att jag tror att vi som regelbundet gasar med våra hojar är procentuellt sett fler än de som har sportbilar som kan utmana sporthojar, många sitter bara och tourar och är rädda för att få flugor på motorhuven.
Bilar kan teoretiskt hålla högre kurvhastighet men dödsångest och självbevarelsedrift hägrar även hos bilföraren som måste åka i helt andra spår för att inte riskera att kollidera med mötande trafik.

Roligt att se att Mr Hyde fick bita i gräset och har bytt XXX XX:en mot hoj, honom skulle jag inte ha viljat utmana på någon väg, rak eller krokig...
Fast det är klart... det kanske är Dr J då.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT