R1 vs Porsche 911 c4.

Det bevisar bara vad som händer om man inte är inloggad här 24/7..

Nåja, kan ju trösta mig med att det var en annan länk. Patetiskt va?.. :huvet

Tror ändo att mc tar hem det bland gemene man, det är inte många som törs/kan köra så fort med bilen även om det går, men flera med mc som törs

En liten detalj skulle kunna va att bilen kostar sisådär en halv miljon, men en sporthoj får man för under 100 loppor..

..inte för det spelar ngn roll... eller..?!? :machinegu

Konstigt...

Som motornörd man är, har jag kollat in lite in lite annat, i den mkt intressanta bil tidningen Evo (www.evo.co.uk) hade de i December nr 2003 en special om CARS vs BIKES. Bilarna var Lamborghini Murcielago, Radical SR3, BMW M3 CSL och Porsche GT3. Motorcyklarna var GSX-R 1000 och en Crescent Suzuki.

Inte helt oväntat krossar hojarna motståndet avseende accs. Bankörningen ägde rum på Silverstone. Tiderna var som följer:

Crescent Suzuki GSX-R 1000 1 min 5,4 sek
Radical SR3 1 min 5,6 sek
GSX-R 1000 1 min 9,0 sek
GT 3 1 min 10,9 sek
Lambon 1 min 11,5 sek
M3 CSL 1 min 12,0 sek

Så med andra ord...för att bil ska slå en hoj krävs nog att det svänger rejält, men på rätt sätt, om ni förstår vad jag menar, och sedan krävs en ganska speciell bil, en Radical kan man ju knappast kalla bil...om man med bil menar typ dörrar, tak, komfort...

Men jag tror också att det är lättare att köra fort i modern sportbil, typ midmotor, kanske 4WD, antisladd, antispinn, abs och fan hans moster...

WHatta hell är en Radical SR3?! :va

Förklaring Radical

Zee skrev:
WHatta hell är en Radical SR3?! :va

I England har de som bekant nippran på fartkontroller :mad: ...där av kör folk mer på bana, både bil och mc... :yoparty Radical är tillsammans med tex Carterham bilar som byggs just för trackdays snarare än väg körning...

Radical kan man tex se här i Sverige i samband med STCC där Radical klassen är en support klass...

Med andra ord ingen bil man åker och handlar mjölk med...

Nu är det dags att nyttja en hyffsad höstdag för mc körningen...

Trodde Porschen skulle bli hyffsat rastad!! MEN, jag har kört brorsans 996 Carrera 2 så jag vet att det är pulver i dom!

Tycker ändå det ser ut som om mc:n "håller igen" lite. Kanske rädd för att bli påkörd??

MVH Martin

gearhead skrev:
Som motornörd man är, har jag kollat in lite in lite annat, i den mkt intressanta bil tidningen Evo (www.evo.co.uk) hade de i December nr 2003 en special om CARS vs BIKES. Bilarna var Lamborghini Murcielago, Radical SR3, BMW M3 CSL och Porsche GT3. Motorcyklarna var GSX-R 1000 och en Crescent Suzuki.

Inte helt oväntat krossar hojarna motståndet avseende accs. Bankörningen ägde rum på Silverstone. Tiderna var som följer:

Crescent Suzuki GSX-R 1000 1 min 5,4 sek
Radical SR3 1 min 5,6 sek
GSX-R 1000 1 min 9,0 sek
GT 3 1 min 10,9 sek
Lambon 1 min 11,5 sek
M3 CSL 1 min 12,0 sek

Så med andra ord...för att bil ska slå en hoj krävs nog att det svänger rejält, men på rätt sätt, om ni förstår vad jag menar, och sedan krävs en ganska speciell bil, en Radical kan man ju knappast kalla bil...om man med bil menar typ dörrar, tak, komfort...

Men jag tror också att det är lättare att köra fort i modern sportbil, typ midmotor, kanske 4WD, antisladd, antispinn, abs och fan hans moster...

Läste också det där, riktigt coolt faktiskt! Eftersom dom tre första har Suzuki motorer, kan man säga att Suzuki är snabbast...

... bara en liten tanke..

glenoyne skrev:
Trodde Porschen skulle bli hyffsat rastad!! MEN, jag har kört brorsans 996 Carrera 2 så jag vet att det är pulver i dom!

Tycker ändå det ser ut som om mc:n "håller igen" lite. Kanske rädd för att bli påkörd??

MVH Martin

Jag skulle nog också mesa lite om man har en 1.5 tom klump innanförsig i kurvan, sladdar han så åker hojen...

Att notera med Radical är att dom är oftast (alltid???) sanbbast i stcc cirkusen, men det snackas aldrig om dom i media, eller någon annanstans heller!

EDIT: http://www.radicalmotorsport.com/

Last edited:
triple skrev:
Jag skulle nog också mesa lite om man har en 1.5 tom klump innanförsig i kurvan, sladdar han så åker hojen...

Att notera med Radical är att dom är oftast (alltid???) sanbbast i stcc cirkusen, men det snackas aldrig om dom i media, eller någon annanstans heller!

Exakt vad jag menade! Istället för att "ge sig in i smeten" skulle jag också ligga lite bakom!!

MVH Martin

haha .. "obviosly I'm not gonna ride the bike, since I am a heterosexual and I don't like wearing leather trousers"

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph