R1 vs Porche 911

Han som gör de där repotagen är så riktigt bra.
Och han har en fru som är med ibland, de har ett roligt samspel.

fett test. Skulle hoppas någon stoppar igen munnen på den där Britten snart.

Jo, det är klart... men man kan ju se på pris/prestanda fördelningen också. Men en bil har ju 4 däck och stereo... jaja, debatten fortsätter. :tungan

han verkar dock tycka att han ÄR nått..... säger ju t.ex att "I am a heterosexual and I don't wear leather trousers"... o även senare "so now you can show all the bikers out there that they... öh.. can get lost" eller vad han sa.. kommer inte ihåg exakt. Lite väl mycket å säga från en som honom... så cool e han inte.

BTW, kan någon svara på hur en GP hoj står sig mot tex F1. Jag antar att F1 bilarna är snabbare men hur många sekunder skiljer på en bana?

He, he, grabbarna kan köra… Inte speciellt många hojägare som kan piska en retta på det viset :Bugar

Jo, det är klart skall man dra en potent bil så är det raka vägar som gäller, i alla fall för mig *LOL*

Yrade han inte om gummi/plast brallor, nå ja, kanske min engelsk engelska suger eller så var snubben fortfarande på någon obskyr klubb i sina tankar :banana

Det intressantaste med MC är att man får så mycket mer tryck för mycket MINDRE pengar....samt slipper sjussa en massa fylltrattar till/från fester...

IO skrev:
BTW, kan någon svara på hur en GP hoj står sig mot tex F1. Jag antar att F1 bilarna är snabbare men hur många sekunder skiljer på en bana?
F1 bilar e mycket snabbare, det är endast på rakorna som en MotoGP hoj kan ta F1en.

Swedie skrev:
F1 bilar e mycket snabbare, det är endast på rakorna som en MotoGP hoj kan ta F1en.

Har för mig att det fanns ett test med Schumi / Biaggi på samma bana. Det var endast på startrakan som Biaggia var snabbare, sedan (om jag minns rätt) så 150 m innan kurvan så var det dags för Biaggi att bromsa, Schumi höll stumt i 100 m till = respekt!

Äää, hade jag kört hojen hade jag vunnit! =)) :cool:

Bo$ken> Tack för kaffet i helgen! :tummenupp

/Niklas

Man ser vad han tar i med r1:an! har han knät i backen nån gång? En Carrera 4 på torrt kanske kan köra lika fort runt en bana som en r1 på blött. Skiljer minst 5s på varvtiden snarare närmare 10 om båda skulle pressat.

Hade målet varit hundra meter längre bort från kurvan hade hojen vunnit.
Men det spelar ingen roll. Det som spelar roll är vilka varvtider dom båda presterade.
Någon som vet ?
Hur hade det gått ifall dom hade kört flera varv ?

Wiseguy skrev:
Hade målet varit hundra meter längre bort från kurvan hade hojen vunnit.
Men det spelar ingen roll. Det som spelar roll är vilka varvtider dom båda presterade.
Någon som vet ?
Hur hade det gått ifall dom hade kört flera varv ?

Hade målet varit 100m längre bort hade hojen haft mindre raka att dra ifrån på från början...

Man kan vara kaxigare med spårvalet i en bil, hojföraren vinner knappast några dueller. Undrar om inte Porschen låg ivägen på några ställen?

Om det hade varit flera varv så hade bilen dragit ifrån mer.

Såg förresten F1 på Hockenheim i sommras. Satan säger jag bara. Det måste upplevas i verkligheten för att kunna förstås. Det går riktigt, riktigt jävla fort.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT