R1 vs Gixxer!

Äh, låt R1 ägarna ha såna här bilder.
Gixxer ägare behöver inga liknade fantasier. :D

Jag är frivillig att möta Gixxer ägare i race i sommar så kan vi ta reda på det den hårda vägen! Någon frivillig?

Hornet skrev:
Jag är frivillig att möta Gixxer ägare i race i sommar så kan vi ta reda på det den hårda vägen! Någon frivillig?

EHH.. vad försöker du bevisa?

Fåse... hm r1an på strippen åker på spö mot gixxer. Det tror jag de flesta håller med om.
Sen kollar vi masterbike då. Dvs en jmf mellan hojjarna på samma vilkor.

R1 har bara vunnit MB -99

00 R750

01 R1000

02 R750
:
03 R1000
:
04 ZX10

05 R1000? Eller kankse tom kawwa 636a...

EDIT: och R1an kom med helt ny modell 04.. trots det så slog r750 den i masterbike...

Last edited:
Men vi kan inte hoppa över det tråden började med. en jävligt ball bild. :tummenupp

Jäkligt trevligt ritad bild, har sett fler som har dessa hojkarikatyrer som avatarer. någon som vet var man hittar dem??

hållundan skrev:
Jösses, folk gillar inte att bli trampade på tårna...

Fräsig bild dock...

Som jag sa till svampe på msn... KKK har släpat den svarta till bålet...
Jag tände på :) :banana

HIHO Gixxer 1k har alltid varit och kommer alltid "troligtvis" vara storebroder till yamahas r1, inte minst nu när nya gixxern har släppts :rofl

R-1000 skrev:
HIHO Gixxer 1k har alltid varit och kommer alltid "troligtvis" vara storebroder till yamahas r1, inte minst nu när nya gixxern har släppts :rofl

Men Gixxer är fortfarande så MKT fulare än R1 :tuttar
Om Gixxer är 0,0004 sek snabbare i masterbike, vad har det med oss dödliga att göra som inte kör på det viset ?
Varken jag eller ni kan ha användning för den lilla marginal som en Gixxer skulle ha jämfört mot en R1 ändå !

R1 är 10 ggr snyggare.. se bara nya Gixxers ljuddämpare LOL... de måste varit :fyllisar när de ritade fram den :va

Att äga en Gixxer framför en snygg hoj som R1.. är som att vara ihop med en gris bara för den är snäll :arsele

Last edited:
Den nya gixxer1000s ljuddämpare är bara ännu ett bevis på samarbete mellan yoshimura och suzuki.
Om Suka konstruerar världens fulaste originalburk så ska yoshi bygga ett helt fenomenalt helsystem till den. Det bara måste vara något sånt de har kommit överens om. :D
Annars en ball hoj dock

Eureka skrev:
Att äga en Gixxer framför en snygg hoj som R1.. är som att vara ihop med en gris bara för den är snäll :arsele

:rofl :rofl
Ännu en som blev träffad på den ömma pungten.

Jag måste nog sälja min 750R och köpa en R1 så jag blir jätteball.

Skämt åsido, det är en bra hoj, men jag vill inte ha en (då hade jag ju köpt en).
Tycker den är lite för posöraktig, suzukin känns mer genuint rejsig.

Kongo skrev:
En "tentakel" i brummen på gixxern har R1:an med.... det kanske är lite brutal älskog vi beskådar... :rolleyes:

:skrattaåt
Ser i mina ögon ut som att R1:an försöker sig på "simmande älgen" på Gixxern......
hmm, tänk den avkomman? :gnissla En posör hoj som äger på bana....Hallå!!! Suzmaha......slut en pakt!

Botte skrev:
Betyder det att R1:an e en böghoj :va

:rofl :rofl :rofl :rofl
HAHAHHA

Kan så vara... kan så vara....

Faktum är att R1 ägare börjar få ungefär samma attityd som Fierblade ägare hade ett tag under 90-talet...

Öppna ögonen... R1an är inte världens bästa hoj. Och den är heller inte världens snabbaste hoj...
Faktum är ju dessutom att det är en förgasarmoppe fram till 02..
Suka har haft insprutning sen 97 (tls) 98 Gsxr.

Hävdar inte heller att suzuki är världen bästa eller snabbaste hoj... dock så är det mer rejs över gixxern än r1a. (min åsikt)

Det kom upp en diskussion i tråden vilken utav gixxern och r1an som är snabbast. Och det är ju så att gixxern är snabbare...
Även om det skilljer 0,00001s 0-200 så är den snabbare...
Sen om det märks på gatan eller inte,,, tja det är väll upp till föraren att bedömma då... JAg skiter i det...

R1an är en helt ok hoj... ( för posörer..... :tungan )

Jag köper inte en hoj för att andra ska tycka den är snygg... Jag köper inte en hoj för att posera...

Jag kör den hoj jag trivs med...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back