R1 vs CBR1000RR

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Finns det någon som har provkört både? R1:an är snyggare tycker jag men jag har hört att Hondan är snällare runt stan, hur pass jobbig är R1:an?

Tack på förhand!

ksann skrev:
Finns det någon som har provkört både? R1:an är snyggare tycker jag men jag har hört att Hondan är snällare runt stan, hur pass jobbig är R1:an?

Tack på förhand!
GSXR 1000!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

( :hihi )

De är ju inte alls bra stadshojar någon av dem, provåk själv tycker jag.
Hondan är väl lite tristare egentligen, maskerad effekt osv.
Prestandamässigt är de ju i samma liga.

sismo skrev:
Same shit, different name.
NOT! CBR:en är fin i chassit men R1 Är hojen som gäller! Underbar motor! Bladen kan omöjligt mäta sig med rettans maskin.

Det vanliga tråkiga svaret är; Ut och provkör och se vilken du gillar bäst! :fakta

Prestandamässigt är de likvärdiga. Det beror helt på föraren vilken som är snabbast, utom möjligtvis om man sätter dem i händerna på tävlingsförare som kanske kan konstatera att CBR:en är en 100-del snabbare runt en viss bana än R1:an och sen är lik förbannat R1:an snabbare runt en annan bana för att den har perfekt utväxling på 3:an för att dra ut genom en viss kurva på den banan..

Last edited:
Teo skrev:
NOT! CBR:en är fin i chassit men R1 Är hojen som gäller! Underbar motor! Bladen kan omöjligt mäta sig med rettans maskin.

Bike mätte högre effekt på CBR:en vill jag minnas :banana

R1, CBR, gixxer....

tycker det är rätt kul att läsa om vad som är värst osv. i denna tråd....

det mest tragiska i det hela är precis som andra skrev tidigare... om det enns finns 5st på hela forumet som verkligen kan göra något med den effekt hojarna har osv. då är det bra jobbat :-)

sedan är det ju mer om längd, vikt, sitt ställning..... jag har testat både R1, CBR och gixxer.... satt helt klart bäst på CBR:n men så har jag en honda och är van vid den.... men älskar motorn på R1:an.... och gixxern fick mig att bli vit i ansiktet... så visst dom har massa roliga egenskaper... men det är ju egentligen inte SÅ stor skillnad på hojarna när vi vanliga dödliga människor kör dom...

honda är ett klart vettigare allternativ! samnt roligare då man kommer till korvkiosken och parkerar brevid ett dussin R1:or :yoparty :yoparty

Fire02 skrev:
honda är ett klart vettigare allternativ! samnt roligare då man kommer till korvkiosken och parkerar brevid ett dussin R1:or :yoparty :yoparty

Och ett dussin CBR..
Och ett dussin ZXR...
Och ett dussin GSXR....

Nä, japsprylarna är alla ekvivalenta dussinhojar...

Fire02 skrev:

sant rettan finns överallt hojarnas egna volvo, medans hondan e mer ovanlig folk tittar en xtra gång då rettan e såpass vanlig hmm vf inte en zx10? :yoparty

MartinGOT skrev:
sant rettan finns överallt hojarnas egna volvo, medans hondan e mer ovanlig folk tittar en xtra gång då rettan e såpass vanlig hmm vf inte en zx10? :yoparty
Så du menar att CBR är en ovanlig hoj??

MartinGOT skrev:

Humor.

MartinGOT skrev:

beror på lite vad man jämför men med r1 an får nog nästan hondan ses som exotic o ovanlig hehe men ifs skulle nog tro r1 e de mest av här iaf sen e de nog honda kawa o suzuki.. :3freak

Jag tycker Bladen är bra mycket snyggare än R1:an :)
Kan varmt rekommendera GSX-R1000 :tummenupp

Klart som fan att R1:an är en bättre hoj. :4skrika

Better a sister in a whorehouse than a brother on a Honda!

Men det är förmodligen samma skräp.

Rettan är iaf snyggare

Ok, ingen större skillnad med andra ord... MCN i England säger att R1:an är lite bekvämare än nya CBR:n är... Jag ser vad försäkringsbolagen säger - Honda har egen försäkring: halv/helår för 9700kr, inte dåligt! Har inte fått svar för R1:an ännu. :corn

Blir det under 13k så tar jag nog en R1:a, visst är dom vanliga men dom är ju SÅ MYCKET snyggare än konkurrenterna, tycker jag iaf... :yoparty

Det blev ingen Aprilia pga 5 års garanti på ovanstående hojarna... Hjärnan vann över hjärtat!
(Tror jag, allt kan ju händer tills att jag har köpt! :banana )

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D