r1 vs aerox

Status
Ej öppen för fler svar.
Den värsta cylindern som finns idag är MHR Team Speed 70cc som KAN ger runt 20-26 hästar på bänken med rätt kringutrustning med flatside-förgasare, digital tändning, overrange variatorer osv, osv. Givetvis är cylindern extremt portad och varvar ungefär 13 000 - 14 000 rpm direkt på full gas och som sedan stiger upp och slutar strax efter 16 000 rpm. Egna avstämda avgasrör är det dock dåligt med i scootervärlden. Kanske för att alla program för bygge av eget avgasrör är tillverkade för typ mopedräsers? (ej scoots alltså :D)

Den bästa motorn som finns idag är Piaggiomotorn (Gilera Runner, Piaggio NRG osv) och kan trimmas otroligt mycket. De mest seriösa tunarna använder Piaggio, men Minarellimotorn (Yamaha Aerox, Beta Ark LC) och tunas också rätt friskt, men når ändå inte riktigt upp till Piaggions kapacitet men dock tillräckligt mycket för att skrämma skiten ur en 125:a i alla fall :D

Ja, ja, kalla mig moppefucko, för det är jag :D

Goddagens.
// Kurt

Jepps, där ser du busgrabb..

MHR är det som gäller..

Visst var det 26hk dansken fick ut ur den här innan tryckfjädern inte ville mer..

als0034.jpg

Piaggio :brinnerup

steffo skrev:
Jepps, där ser du busgrabb..

MHR är det som gäller..

Visst var det 26hk dansken fick ut ur den här innan tryckfjädern inte ville mer..

als0034.jpg

Piaggio :brinnerup

Bahh.....Minarelli motorerna är inte så bra dom heller.
Piaggio brukar hålla när man extrem trimmar, men alla motorer med den trimmningsgraden lever ju ett hårt liv :D
Piaggio är som någon sa, nästan alltid dom som går bäst men det är ju inte så mycket kvar av grundmotorn typ bara motorblocket med lagerna växellådan vid hjulaxeln.....restan är ju bytt mot trimmprylar :yoparty
Zip en mycket vanlig racer pga sin låga vikt......

Bifogat

• Zip.jpg
    Zip.jpg
    17.8 KB · Visningar: 395
Nej, han fick inte ur 26 hk ur den där! Jag har för mig att det inte var mer än 17 - 18 hk, dock gick den fort utav helvete på bänken då den är drevad som fan.

För övrigt så är den EVO-kittad (Polini Evolution 70ccm)

en annan holländare eller tysk fick ur 27 bakhjuls hästar på en piaggio nrg...20 utan nos 27 med nos =)

Martin skrev:
366704 Jaa.. det måste vara tillfredställande för moppeföraren att köra ifrån en R1:a... på 50 meter.. hmm.. :va
Haha vem fansen kör race på 50m? Det är ju avståndet emellan två lyktstolpar typ.

Men i vilket fall som helst så borde la en r1a spöa SKITEN ur en moppe?
Men om inte det är så, så borde en motard däremot spöa skiten ur en moppe :hihi (på vilket avstånd som helst)...?

Status
Ej öppen för fler svar.
Back