r1 vs 911 Turbo

Demolition-Man

The Boss
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
GSX1000R
jaa vem tror ni vinner?

Jag har en kompis som tror sig ska kunna dra min r1:a båda i topfart och axet.

Är det nån här som har provat dra mot en sån eller.

Mvh/snart sommar

Upp till 200 ska den inte ha en chans, sen hur det utvecklar sig efter det vet jag inte.. men lätt att kolla upp

Jag har rejsat en 911 turbo av nyare snitt upp till 150-200 kanske... jag höll på o köra på han när han växlade till tvåan eller trean... Men efter 200 blir det nog kämpigt... det är runt 150-160 det börjar bli tungt med hojjen...

porschen e chanslös.. jag har fått äran att gasa mot traktens två carrera gt, upp till 280 är dom chanslösa. sen har jag backat ur, för jag vet jag får smisk över 280 :näsblod

men från 100-200 så har man redan ett försprång på hundra meter++.. :arsele

dock blire ju en helt annan sak på slingrig väg :huvet

Skulle gissa på att det är betydligt lättare att starta med en 911 än med en R1:a

Så ska du vinna stort upp till över 200 behöver du en bra start. (om ni startar från stillastående)

Har själv blivit dragen av en Ducati Monster som jag ställde mig bredvid vid rödljuset... Jag märkte att jag kom långt efter på grund av min (dåliga) start och när jag började knappa in några sekunder senare så var vi ju redan uppe över 100 eller nått.. och med tanke på att det var på sveavägen kl 14 en vardag var det dags att bromsa in. :rolleyes:

Så man behöver inte ha det "snabbaste" fordonet för att vinna.

Snälla jämföra bil och mc går inte på gata. Kan du köra förnedrar du han, om ni kör tex 0-200khm

porschen e chanslös.. jag har fått äran att gasa mot traktens två carrera gt, upp till 280 är dom chanslösa. sen har jag backat ur, för jag vet jag får smisk över 280 :näsblod

men från 100-200 så har man redan ett försprång på hundra meter++.. :arsele

dock blire ju en helt annan sak på slingrig väg :huvet

Hahah ja det där skulle jag vilja se :D

Öva på att få till en bra start!
Det är lätt att söla bort ett par tre sekunder på 402m med en dålig start!

Kan killen med porschen köra o det är en ny fin 4wd så lär du få torsk på slingervägar tror jag... Porsche har garanterad hastighet, säger porsche att bilen gör 295 så gör den det. Och då är det riktiga kilometer i timmen och inte hastighetsmätar fart... Polarens Porsche 996'a -97 drog lätt hojjar fart i fart från 150 o uppåt...

Jag har vunnit mot alla bilar jag kört mot upp till 200 km/h.
Efter det så har jag backat av eller så har bilen dragit ifrån.

Roligast var mot en toktrimmad Audi S2 (600 hk). Jag var framför han ända fram till 200 km/h sen spann han loss och körde förbi mig, turbon sparkade visst igång ordentligt då.

Jag rejsade med två kompisar från Örebro till Kinnekulle...
De körde Lamborghini Gallardo SE och Porsche 911 GT3, de hade inte en sportmössa upp till 200 och då testade vi åtskilliga gånger på vägen ner...
Vi testade aldrig från stillastående utan bara i fart mellan 60 och 150 upp till toppfart...
Jag pratar alltså bara rakt fram, inte kurvig väg...
På Kinnekulle däremot hade inte jag en sportmössa när vi jämförde tider...
Körde inte samtidigt på banan då det inte är så lämpligt att blanda bilar och hojar på banan...

Jag rejsade med två kompisar från Örebro till Kinnekulle...
De körde Lamborghini Gallardo SE och Porsche 911 GT3, de hade inte en sportmössa upp till 200 och då testade vi åtskilliga gånger på vägen ner...
Vi testade aldrig från stillastående utan bara i fart mellan 60 och 150 upp till toppfart...
Jag pratar alltså bara rakt fram, inte kurvig väg...
På Kinnekulle däremot hade inte jag en sportmössa när vi jämförde tider...
Körde inte samtidigt på banan då det inte är så lämpligt att blanda bilar och hojar på banan...

Hur mycket skillde det i tid på banan ungefär?

Polarens Porsche 996'a -97 drog lätt hojjar fart i fart från 150 o uppåt...
Är det en trimmad turbo eller? annars måste han åkt mot strypta 600 kubikare..

Vi va ute å testa lite en 580 hk amg, en bmw M6a och gsx-r 1000, olekyld gsxr här på forumet. Mellan uppsala och knivsta :huvet gick inte så bra för bilarna..

Vi starta från 100, från 150 och från 200. Gång på gång på gång fick vi smisk med bilarna... vet inte om man ser hojjen här: http://www.youtube.com/watch?v=MJcGfORu3GM ...men hojjen ligger nog vid sidan om eller strax framför när vi gasar på motorvägen. Den FLÖG ifrån oss med typ 100 meter på 2 sekunder från 150 blås. Då var det ändå bilar med ärliga 500 hk+, gjorda för autobahn. Inga hemmatrimmade påstådda 600 hk volvosar eller S2or med fakkat luftmotstånd. Utan bilar som på motorvägen är bland de snabbaste som rullar.

man ser iaf oljekyld gsx-r i slutet i rökmolnet :D

Last edited:
600hk+ då kan det bli problem... visiligen är R1 dåligt utformad för höga farter också... men 0-200 ska det ej va några problem

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025