R1 v R6

Showtime skrev:
Det skiljer 0.4 sekunder 0-100 mellan R1 o R6, ingen skillnad tycker jag... Men sen gör ju R1 0-200 på 8 o R6 på 11...

Du har inte kört R1 va??? ;)
 
teddy: nu igen?????? sluta svamla massa goja nu va.......

Ang R!/R6 så tycker jag att du kan köpa dig en R1:a varför vänta, tror inte den är så mycket farligare förutom vridet än en R6:a.....
Kör du med insidan så kan du köpa vilken hoj du vill.

Det är rätt många jag känner som började med 1000cc och det har funkat fint.....men som vissa här så måste det ju alltid finnas en motsats till allt.....

//R
 
Ravetrancer skrev:
teddy: nu igen?????? sluta svamla massa goja nu va.......

Ang R!/R6 så tycker jag att du kan köpa dig en R1:a varför vänta, tror inte den är så mycket farligare förutom vridet än en R6:a.....
Kör du med insidan så kan du köpa vilken hoj du vill.

Det är rätt många jag känner som började med 1000cc och det har funkat fint.....men som vissa här så måste det ju alltid finnas en motsats till allt.....

//R

:rock :rock :rock :rock :rock

fast e man liten som jag är det jobbigare att börja med en ZXR750 tex. Men Hagster klarade det så varför inte? :tummenupp Så jävla bra gjort!

750RR
 
Det är mycket riktigt inget fel på draget i en 600, så ska du bara ut och plöja kuvor så dukger dom utmärkt. Men vill du ha en grym bakhjulshoj, kunna hävda dig vid rödljusen eller ha sen suck på motorvägen(en 600 har ju inte en susning efter 200) så köp en 1000 i stället!.
 
:tummenupp

Självklart ska du köpa den du vill ha ...

Köra ihjäl sig kan man lika väl göra på en 400cc från -87 om man inte tänker sig för och är försiktig innan man känner hojen riktigt bra ...

Den enda nackdelen med att börja med en sådan stor hoj är ju att 'om' man tröttnar på den ... ja då finns det ju inte så mycket värre att få tag på ...

Om man inte väljer att investera i en avgasfläkt :rock vill säga ...
 
har varit med om en del idioter här i californien som köper sig en stor hoj och vet ingenting om vad som händer när man vrider rullen .. dem vet iaf speciellt inte när.. suck.. såg nyligen en Gixxer 750 bli tråkigt skrapad för att killen drog full rulle i "nerlägg" med kalla dunlop 207 däck.. smart.. han var precis framför mig när detta hända..

R1 är ännu värre med... Om du ger hojjen "input"... så får du "output"... om du inte ser upp så blir det "system error".
 
vill tillägga. Jag har kört en 01ans R6 och måste säga att jag var mäktigt imponerad av dess kraft resurser.

R6an kan slå R1an på dem flesta kurviga vägar med rätt förare på.
 
Man kan ju aldrig säga att någon är dum i huvet för att han/hon köper en viss hoj ...

Känner du att du klarar en retta ... så visst ...

Men det är väl klart ... jag tycker nog att man ska testköra ordentligt innan så att man vet vad det är man får ... vilket inte är så lite ...
 
det är ju löjligt att köpa en 1000 cc när man inte har kört så mycket!!! köp r6an du kommer i alla fall att vara nöjd i minst ett år !! det går ju att köra tillräckligt fort med en r6 vad spelar det för roll om den gör 265 eller 290 på mätaren ???? känns som att det är skit i samma ! r6 an är faktiskt 30 000 billigare i inköp och om du tröttnar så finns det alltid en fet 1000 cc att köpa!
 
Man tackar för lite mer vettiga svar , eftersom jag inte kört båda hojarna ville jag höra några andras åsikter om dessa två.
 
Jag tycker du ska testa hojjarna hos nån handlare el dylikt.

Kanske du ska prova nå annat också, jag hade inte ögonen för Tl1000s tex förrns ja provade en på schneiders o jag vart förvånad kan ja säga. Mäkta körglädje för billig peng.
 
Back
Top