R1 Turbo

Kul att du med ska upp till Orsa och Speed Weekend, har du fått ordning på några däck?
Andersson har koll på prylarna, ska bli kul och se skilnaden på lite större turbo:tummenupp
Otur med svetsen, hoppas det löser sig.....
Så det är inte bara jag som tycker att Orsa närmar sig alldeles för snabbt :tungan :va

Däcken ska jag tillverka åt honom... Börjar med dem om någon vecka. Har ju provat dessa däck själv på speedweekend förra året så de funkar ju iaf. Problemet är väl att få bakdäcket att hålla för alla hästkrafter....
 
Däcken ska jag tillverka åt honom... Börjar med dem om någon vecka. Har ju provat dessa däck själv på speedweekend förra året så de funkar ju iaf. Problemet är väl att få bakdäcket att hålla för alla hästkrafter....

Ett tips, gå ner till m4 i stället för m6 smalare och mindre vikt....
 
Haha känns sådär att ingen vet om däcken man ska köra med håller :) är och hämtar lite Ali böjar te moppen nu, i helgen blir de nog ett ryck igen, hoppas den håller för 1,2 bar sen :)
 
Hur är det med turbomonstren egentligen. Hur bra blir egentligen gaskontrollen?

Skulle det funka att åka bana med 300+ hk?
 
Ja har ingen anning ja kan inte köra hoj,ja är mäst stollt över att ja överlevde sommaren :) men skilnaden på min och en orginal r1 går inte jämföra :/ testa polarens som har samma års modell, trodde inte de va sant, man e ju van att vid 5 rpm måste man slå av gas för då kommer laddet, när ja testa hans va man redo men inget hände, ok men innan varv stopp borde den bli arg kommer ja ihåg, men nej inget hände där häller, besviken vände ja och puttra hem, ja bara inse att man e fast i laddtrycks träsket även med hojen :( det går ej att beskriva kännslan som är när man ligger på motorvägen i 200kmh och kör om en "ball" bil sen ger man bara lite gas och känner att fram däcket reser sig, just från 170-300 är de riktigt hemskt :) haha långt de blev, men man måste testat turbo-hoj för å haja
 
Hur är det med turbomonstren egentligen. Hur bra blir egentligen gaskontrollen?

Skulle det funka att åka bana med 300+ hk?

Funkar helt okej faktiskt, fast det blir en liten annan nivå på finkänsligheten på gasrullen... Rekommenderar INTE snabbgas :D
Har kört två dagar på midlanda och snurrat lite, blir geléåsen samt anderstorp till sommaren. Får väll se om vi träffas får du prova själv en sväng ;)
 
Funkar helt okej faktiskt, fast det blir en liten annan nivå på finkänsligheten på gasrullen... Rekommenderar INTE snabbgas :D
Har kört två dagar på midlanda och snurrat lite, blir geléåsen samt anderstorp till sommaren. Får väll se om vi träffas får du prova själv en sväng ;)

Jag kan åka till Torpet enbart för den möjligheten :D

:tummenupp
 
Hur är det med turbomonstren egentligen. Hur bra blir egentligen gaskontrollen?

Skulle det funka att åka bana med 300+ hk?

Jag körde min 400+ hk busa på Gottland ring 1,37 tider

Generellt gäller stor turbo för att uppnå god gaskontroll
 
Satan va kul det verkar va med turbo hoj. Verkar vara någon sorts turbo feber i landet just nu. Är verkligen sugen att skaffa något. Hur går det med besiktning av hojjen? Ang. effekt ökningen, förlängd sving osv....
 
Ett tips, gå ner till m4 i stället för m6 smalare och mindre vikt....

M6 måste man nog ha där bak annars tror jag inte det håller. Fram kan man nog gå ner i dimension och sätta dem tätare. Det viktiga är ju att man håller sig på hjulen. Går ju att anpassa dem ganska bra för "rakt fram körning"...
 
M6 måste man nog ha där bak annars tror jag inte det håller. Fram kan man nog gå ner i dimension och sätta dem tätare. Det viktiga är ju att man håller sig på hjulen. Går ju att anpassa dem ganska bra för "rakt fram körning"...

Håller nog fint om man lämnar in på härdning innan montering, ju tynre spets du har ju lätare går den ner i isen.....
Kolla dimentionen på mina finndubb....
www.finndubb.se
 
Det ser jävligt roligt ut!! Jag tog hoj-kort i höstas.. och han bara köra typ 100mil på en r1a.. Men nu har jag skaffat mif en busa turbo för att åka gata till våren! hoppas det är lika roligt som r1-turbo och att en busa inte är så klumpig..!


Nice hoj i övrigt!!!
 
Tommy :) helt rätt precis som ja ja har ingen anning va man håller på med men roligt e de när den weelar i över 200 :) och alla som trodde ja skulle dö, men man får köra försiktigt haha ja hadde 2 laddtryck 1 på 0,5 bar och ett på 1 bar :) första veckan åkte man på 0,5 sen var det ju bara farligt när polarna switcha om till 0,5 bar de gick ju knappt köra om då märkte man direkt :) ja skulle vela ha busa, längre och lugnare tror ja, min e som en stressad pudel :)
 
Jag såg dig inte i anmälningslistan till Speedweekend?! Inte anmäld?

Vore kul att se vad den går för där uppe annars!
 
Nej ja e inte anmäld än, tänkte titta så däcken e hemma och moppen Brommad och klar, moppen kan nog gå fort men frågan e ju om man vågar gasa de är väl det som de hänger på, blir kul att testa :) hoppas komma över 200 :)
 
Nej ja e inte anmäld än, tänkte titta så däcken e hemma och moppen Brommad och klar, moppen kan nog gå fort men frågan e ju om man vågar gasa de är väl det som de hänger på, blir kul att testa :) hoppas komma över 200 :)

Inte helt enkelt det där med att åka flygande kilometern varken på asfalt eller på is

Många har försökt , Med små aggregat så blir det helt enkelt för mycket värme

tvivlar dock inte på att den går som ett as på gatan , men man ska jämföra den tid man kan gasa fullt gentimot vad det blir vid hastighetstävling

Jag har själv försökt logga hur länge det går att gasa fullt på gatan

Det blev aldrig längre än 1,5 sekunder
 
Kan ju vara så att det är hjärnan som sätter stopp på isen.... innan effekten tar slut menar jag.
 
Back
Top