R1 Turbo

11,0 och 230 i mål på 402m.. ine så bra men va ju ja som körde i all fall

hej
hur var det att starta från noll sådär,fan man e ju skrajj att gasa på 3 ju
bra gjort tycker jag vad du än tycker själv:tummenupp
 
Hade av kåporna på min idag och kollade läget lite...upptäckte att returslangen (oljan) från turbon var väldigt nära att gå sönder. Inte så kul att spola ner hela bakdäcket med olja. Kanske värt att kolla på din med?

Sitter ett marklund-kit på min, lite b att bara dra fast en sur gummislang med slangklämmor. Blir til att löda anslutningar och skruva dit en stålspunnen istället.
 
Hade av kåporna på min idag och kollade läget lite...upptäckte att returslangen (oljan) från turbon var väldigt nära att gå sönder. Inte så kul att spola ner hela bakdäcket med olja. Kanske värt att kolla på din med?

Sitter ett marklund-kit på min, lite b att bara dra fast en sur gummislang med slangklämmor. Blir til att löda anslutningar och skruva dit en stålspunnen istället.

jag fick olja på mitt bakhjul i högfart hmmmmmmm det kom en klump i strumpbyxan
men det där med slangklämmor det är väl så på alla hans byggen tror jag så det är nog bäst att kolla över det där
mvh peterpain
 
jo fan ja kan ju knapt köra hojen vanligt.. sen testa ja lite starter igår. sjukt svårt att slira iväg den på 1an och hoppas att den inte hugger för mycket så laddet kommer ochför lite varv så den "boggar" ja höll 8000 i starten och försökte slira iväg den.. sjukt svårt med förgasare å grejer. men ja e tok-nöjd :) hadde hoppats på en 12a. blev ju nästan en 10 första gången på strippen :)
 
Var ute och filmade lite förut, hade inget annat än en vanlig digitalkamera att tillgå så kvaliten blev dålig.

Kunde dock kolla lite "frame by frame" i redigeringsprogrammet.

Vid 28,03 sekunder står hastigethetsmätaren på 121 och vid 31,95 sekunder står den på 211, och då har den vart upp på bakan 2 ggr :D

Lägger upp lite urklipp....kvaliten är som sagt skit. Men den går som f-n :tummenupp

www.wpdal.com/r1t001.wmv
www.wpdal.com/r1t002.wmv
www.wpdal.com/r1t003.wmv
 
Last edited:
Hm nu blir jag väldigt sugen på turbo också. Blir lite trött på att man måste koppla upp den på slangen redan på 3an!!!
 
har en bmw e36a som a kört 9,64a med och bromsad te 865whp. men de e som ett lam om man jämför me r1an.. klart bilen går ortare men den går j på slangen i 250 kmh :)
 
hur mycker bör man förläna swingen? hur gör man de eler finns dd fördiga förlängda att köppa?
 
hur mycker bör man förläna swingen? hur gör man de eler finns dd fördiga förlängda att köppa?

Kolla in i min byggtråd sida 6 och framåt så kanske du hittar lite tips:tummenupp
 
Last edited:
smutt med längre sving :) blir nog det i vinter tror ja..
hojen började att gå på 3 burkar sista vända på kjula och hitta felet idag. var en lite vackunslang under förgasarna som lossnat bara.. ska testa imorgon.. sen va de en större slang te förgasarna som såg lite löss utt så me lite tur läckte den me :)
 
föresten körde 11,0 och 230kmh med 2,2 i 60 fot tror ja de va.. kul att testat
 
föresten körde 11,0 och 230kmh med 2,2 i 60 fot tror ja de va.. kul att testat

Tror det var dig jag pratade med på Youtube i söndags kväll:
Hjälp mig hur som helst att sprida budskapet. Måndag försvann den från garaget på jobbet!, du om någon förstår ju att det var ens ögonsten!

5000kr i hittelön eller tips som leder den hem! + Provkörning(till sommaren) av en likadan marklund turbo som tråden handlar om .
Hjälp!:Bugar Tack på förhand!

Se länken:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=248107
 
jo de va nog dig ja snacka me då tror jag.. lite om 0,7 och spikningar va?
fan va trött man blir på folk.. vart e detta land påväg? man blir sjukt trött. hoppas dom åker fast fast risken e ju tyvärr inte så stor med denna polis-styrka vi har :/ men som någon sa i din andra tråd. borde va ganska "svårsålt" är ju inte så många som e så korkade så dom kör r1 och specielt sätter turbo på dom. har du tur kanske de dycker upp nått här. risken e ju ganska stor förr eller senare, :(

föresten någon som har råd? tror min trycker ur sig vatten på vänstersidan uppe vid maskin någonstans. blir bara på höga-laddet tror jag. men blandar inget vatten i oljan och ingen olja i vattnet. går ej upp i temp. bygger inget tryck i kyl-systemet. vetej va den laddar men tror de va mer än förr för den va argare nu när de va kyligt.. något tipps? topp-packning?
 
Back
Top