R1-turbo !

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Det låter kanon!
Angående styr utslaget så blir det som det är, har faktiskt minskat det lite tidigare i bygget, men det var för att inte styrleden skulle ta i fälgen
Blir en styrdämpare som Min Hoj har sponsrat med som åker på i morgon

Sedan har du nog missuppfattat rekordet lite, 249 var på asfalt, men visst skulle det vara fint att komma upp i det på isen, :yoparty men risken är nog väldigt liten, i alla fall på flygande km då ska man hålla 250 i genomsnitt i en km och jag tror inte det är möjligt att komma upp i det på isen....

Det finns inget rekord med Quad på is..... (Än)

Så håll tummarna att jag får maskinen att gå innan den 24/3-2010

Just det,tänkte inte på det. Flygande km och då på två håll förmodar jag. Viss skillnad på is och asfalt! Tyckte det lät grymt mycket!
250 km/h på en SH är ju vardagsmat påväg till jobbet men du har ju vissa aspekter som gör det svårare.
Klart du får maskinen körklar!
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Lite delar!

Tjenare!
Jaha, då har det trillat in lite delar då. Tyvärr inga turbodelar men dock lite delar som gör att jag snart kan få ihop hojen till rullande chassi så man kan koncentrera sig på lite skojigare saker som själva snurran och få klart grenrör och plenum. Nåja, här kommer några bilder på det som kom med Shenker idag. I morgon ska bakramen sågas av så det går att måtta in bakramen. Det som kom idag var alltså bakram, framlyse, baklyse och baksadel. Nä , den ska kläs om!
 

Bifogat

  • lyse.jpg
    lyse.jpg
    241.1 KB · Visningar: 130
  • baklyse.jpg
    baklyse.jpg
    235.3 KB · Visningar: 136
  • front.jpg
    front.jpg
    230.6 KB · Visningar: 138
  • bakram.jpg
    bakram.jpg
    238.5 KB · Visningar: 173
  • bakram2.jpg
    bakram2.jpg
    235.9 KB · Visningar: 145

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Just det,tänkte inte på det. Flygande km och då på två håll förmodar jag. Viss skillnad på is och asfalt! Tyckte det lät grymt mycket!
250 km/h på en SH är ju vardagsmat påväg till jobbet men du har ju vissa aspekter som gör det svårare.
Klart du får maskinen körklar!

Nu får du jobba på Couglin, våren måste ju ha kommit lill Jönnköping redan, för i Funäsdalen i helgen var den mer än på g tyvärr!
Var snudd på att man fick vattenplaning på isen!

Men du hade rätt, jag fick fart på motorn i grevens tid, men npgot knas med koppling/växellåda satte stopp för mer åkning än första dagen!
Men den gick stadigt som tåget på isen i över 200
Träffade Andersson Turbo där uppe med, väldigt trevlig kille!

Så jobba på nu så du får ut och lufta hojjen snart....
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Nu får du jobba på Couglin, våren måste ju ha kommit lill Jönnköping redan, för i Funäsdalen i helgen var den mer än på g tyvärr!
Var snudd på att man fick vattenplaning på isen!

Men du hade rätt, jag fick fart på motorn i grevens tid, men npgot knas med koppling/växellåda satte stopp för mer åkning än första dagen!
Men den gick stadigt som tåget på isen i över 200
Träffade Andersson Turbo där uppe med, väldigt trevlig kille!

Så jobba på nu så du får ut och lufta hojjen snart....

Tjena Quaden!
Snyggt gjort , har givetvis följt dig och kollat på klippen . 209 km var väl ändå inte dåligt. Med tanke på väderlek mm och ditt snabba byggande så tycker jag det var en enastående prestation.!!:banana
Jo, mitt bygge går sakta framåt men det är svårt med tiden då man har nytt jobb , hus,barn, två bilar som ska servas mm. Ska ikväll byta hjullager på min "extrabil".
Skitkul med lager på framhjuldrivet :huvet:huvet:huvet:huvet
Så vi får se om det blir kapning av bakramen ikväll, men visst känner jag viss press nu:)
Hur kändes första turen?
MVH
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tjena Quaden!
Snyggt gjort , har givetvis följt dig och kollat på klippen . 209 km var väl ändå inte dåligt. Med tanke på väderlek mm och ditt snabba byggande så tycker jag det var en enastående prestation.!!:banana
Jo, mitt bygge går sakta framåt men det är svårt med tiden då man har nytt jobb , hus,barn, två bilar som ska servas mm. Ska ikväll byta hjullager på min "extrabil".
Skitkul med lager på framhjuldrivet :huvet:huvet:huvet:huvet
Så vi får se om det blir kapning av bakramen ikväll, men visst känner jag viss press nu:)
Hur kändes första turen?
MVH

Jo allt tar sådan himla tid, vännern och bekanta kände knapt igen en efter fyra månader i garaget.....

Det kändes onaturligt bra, arangören sa åt mig att ta det lite lungt försa åket, men den tanken försvan när jag såg över 200 på mätaren, så 209 i Topp Speed var första försöket och bästa....

Hoppas du får lite tid i helgen att bygga, eller är det Elmia mässan som gäller?
Tänkte först åka ner, men det har gått lite för mycket pengar ett tag!

Jobba på nu innan påsktjäringarna åker ifrån dig ;)
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Jo allt tar sådan himla tid, vännern och bekanta kände knapt igen en efter fyra månader i garaget.....

Det kändes onaturligt bra, arangören sa åt mig att ta det lite lungt försa åket, men den tanken försvan när jag såg över 200 på mätaren, så 209 i Topp Speed var första försöket och bästa....

Hoppas du får lite tid i helgen att bygga, eller är det Elmia mässan som gäller?
Tänkte först åka ner, men det har gått lite för mycket pengar ett tag!

Jobba på nu innan påsktjäringarna åker ifrån dig ;)

Nä, du har jobbat på bra med Quaden. Men nästa vinter borde det väl gå men 239 km/h eller? :va
Sjukt bra gjort ialaf ! Klart det blir Elmia, det är liksom en tradition sedan ca 20-25 år sedan. Hoppas på lite roliga mc byggen i år, vi får se.
Ha det gött Quaden!
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Hur går det med bygget:va
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Det undrar jag också, kom igen nu snart sommar!!!
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Infästning

Det undrar jag också, kom igen nu snart sommar!!!

Ja sommaren närmar sig och paniken stiger !
Vad göra? Bygga klart eller köpa en hoj till, ska jag ha kvar min sambo så lär inte ett hojköp till va aktuellt så jag måste nog rappa på lite :va
Har jobbat en hel del så det blir dåligt med tid över men bifogar några bilder på infästning av bakramen. Nästa etapp blir väl att åka över till Crazy då han lovat hjälpa till med att svetsa bitarna på plats snäll som han är! :Bugar:Bugar:Bugar

Förövrigt så verkar r6 bakramen vara avpassad till gammel R1 då den passar så på mm att det är galet. Bakramen ville jag inte kapa före vinklar är uppmätta till 100% och det görs när vi svetsar.

Tack Crazy!:tummenupp
 

Bifogat

  • tight 4.jpg
    tight 4.jpg
    103 KB · Visningar: 113
  • infästning 3.jpg
    infästning 3.jpg
    229 KB · Visningar: 122
  • mall på ram 2.jpg
    mall på ram 2.jpg
    234.9 KB · Visningar: 134
  • bitar-mall 1.jpg
    bitar-mall 1.jpg
    238.9 KB · Visningar: 122

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
tail

Kapat tail och fixat till svets till Söndag!
Crazy svetsar ! :tummenupp
 

Bifogat

  • 5.jpg
    5.jpg
    236.7 KB · Visningar: 158
  • infästning 4.jpg
    infästning 4.jpg
    234.5 KB · Visningar: 139
  • 3.jpg
    3.jpg
    235.3 KB · Visningar: 124
  • bågfil2.jpg
    bågfil2.jpg
    231 KB · Visningar: 129
  • bak kapad1.jpg
    bak kapad1.jpg
    231.2 KB · Visningar: 158

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Någon som har bak pinnar till R6 -06/07 till salu ?
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
bak

Svetsat !
Tack CRAZY!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
tail

Dagens insats!:tummenupp
 

Bifogat

  • fäste.jpg
    fäste.jpg
    235 KB · Visningar: 176
  • bak.jpg
    bak.jpg
    238.9 KB · Visningar: 159
  • inpassning.jpg
    inpassning.jpg
    231.9 KB · Visningar: 168
  • 4.jpg
    4.jpg
    234.9 KB · Visningar: 226

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Ort
Stockholm city
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Japp riktigt fint, får väl hoppas att du hinner i tid så att du att du åtminståne hinner till sensommarn. :tummenupp

Vilken färg är de tänkt att hojen skall få, tänkte då du köpt svart/röd bakdel och har en blå tank och kåpor(?).

OFFTOPIC: Ha själv varit ut på jungfru turen med min hoj, kändes riktigt bra :D
Vågade inte köra mycket nu då den inte är registrerad eller har kort för de men runt i "the hood" iallafall. Bra med drag även vid ganska låga varv vilket jag var rädd för att den inte skulle ha.

En sak dock, när man lägger igång tändningen (utan att starta) så tickar den
en ~4sec. Är ju säkert inget fel men undrade bara vad de är.

Tack ännu en gång för hjälpen med hojköpet, måste komma på något fint jag kan skicka dej sen bara jag får lite tid bort från allt skolarbete och jobbet.
/OFFTOPIC

Men tillbaka till tråden nu då, kanske är bäst ifall du gör upp någon slags tidsplan?

Vet du hur mycket arbete det skulle vara att få på en R6's nyare bakdel (till R6 -99) och ett ungefärligt pris? Skulle vara ett fint vinter/höst projekt då man har lite mera pengar tillgängligt. :gnissla

MvH,
Humper
 
Last edited:

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Tjena , humper!
Kul att du är nöjd med din nya hoj. Ett bra val och jag tror du får många roliga mil med den. Som första hoj så räcker effekten till. Det du undrar över som låter i ca 4 sek är soppa pumpen .
Jo, jag har ganska blandade kåpor men tanken är att allt ska lackas svart och sadlar ska bli svarta. Fälgar guldfärgade och dekaler guldchrome. Tidsplanen är inte satt men har insett att det tar betydligt längre tid än tänkt då jag nu jobbar minst varannan helg. Men hojen ska ut senast i Juni .
Kan säga att det är ganska mycket jobb att byta Bakram på en hoj. Det drar med sig en hel del annat också . Sedan är det ju även så att många anser att hojen blir värd mindre stålar om det är kapat i ramen . Men om du tycker det är ok så visst kan det vara ett kul projekt.
Jag vet att du är tacksam för min hjälp och känn inte att du måste skicka något till mig . Kul jag kunde hjälpa dig.
Men om du har en snygg blondin med silicon bröst så skicka gärna över henne !!
Mvh




Japp riktigt fint, får väl hoppas att du hinner i tid så att du att du åtminståne hinner till sensommarn. :tummenupp

Vilken färg är de tänkt att hojen skall få, tänkte då du köpt svart/röd bakdel och har en blå tank och kåpor(?).

OFFTOPIC: Ha själv varit ut på jungfru turen med min hoj, kändes riktigt bra :D
Vågade inte köra mycket nu då den inte är registrerad eller har kort för de men runt i "the hood" iallafall. Bra med drag även vid ganska låga varv vilket jag var rädd för att den inte skulle ha.

En sak dock, när man lägger igång tändningen (utan att starta) så tickar den
en ~4sec. Är ju säkert inget fel men undrade bara vad de är.

Tack ännu en gång för hjälpen med hojköpet, måste komma på något fint jag kan skicka dej sen bara jag får lite tid bort från allt skolarbete och jobbet.
/OFFTOPIC

Men tillbaka till tråden nu då, kanske är bäst ifall du gör upp någon slags tidsplan?

Vet du hur mycket arbete det skulle vara att få på en R6's nyare bakdel (till R6 -99) och ett ungefärligt pris? Skulle vara ett fint vinter/höst projekt då man har lite mera pengar tillgängligt. :gnissla

MvH,
Humper

Det blev ju skita bra:tummenupp

Ja, det blev kanon! Som tidigare sagt, tack och bock för dina fantastiska svetskunskaper !!!!!!!!
Ps. Hör av dig så fort du vet något om "affären" !
Ha det gött så hörs vi !
 
Last edited:

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Men om du har en snygg blondin med silicon bröst så skicka gärna över henne !!
Mvh

Vafan då måste jag ha första tjing:D
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top