R1 Turbo projekt-tråd

När man talar om trollen..
Åkte till jobbet imorse, fick på ett fett ställ i en omkörning som rötade upp sig. Tänkte att det var värst vilket klipp det var i motorn. Bromsade med bakbromsen efter någon kilometer, hände absolut inget. Nu kanske ni anar vart det är på väg. Väl framme på jobbet så är sving, bakhjul HELA bakramen indränkt i olja. Det formligen rinner olja efter nummerplåten. Har förmodligen sprayat ner några medtrafikanter på vägen vilket jag ber om ursäkt för. Vevhusventilationen fungerar mer som ett andra avgasrör.
Nya cylindrar o kolvar finns att plocka från hyllan hemmavid men surt att riva nu i finvädret.
Detta hände idag.

//Daniel

Jäklar vad trist!!! Men tur att du höll dig på hjulen... :)
Hmmm, efter det ni båda skrivit så tror jag det känns som att jag blir tvungen att beställa ringar även jag i förebyggande syfte :va
Dom som sitter där nu har ju gjort några vändor i loppena med 5200 mil på mätaren...
Kanske vore dumsnålt att pruta på detta, när ändå motorn måste delas innan snurran monteras.... :confused:
 
Är det någon som vet om det går att fåtag på 2mm topp packning till R1?
MCX har inga tyvärr.

Alternativt vart jag kan hitta prisvärda lågkomps kolvar typ JE eller liknande.
 
Last edited:
Sådär. Nu har bygget tagit en hyffsad vändning. :banana
JE lågkomp kolvar, Carillo stakar och MLS packning. :tummenupp
Man skulle vara rik så man kan beställa helikopterfrakt, vill ha nu nu nu!!!
 
Last edited:
Sådärja, då var motorn i ställning och redo för uppgradering!
Bara postgången kan sköta sitt så är man snart på banan igen ;)
:tummenupp

image.jpg
 
Last edited:
Hittade den felande faktorn till vevhustrycket nu iaf :tummenupp

image.jpg

Blir te å kolla över toppen oxå...
 
Lite hening på de sen e de te å börja montera när mitt paket kommer ;)
:banana
 

Bifogat

  • image (1).jpg
    image (1).jpg
    224 KB · Visningar: 211
  • image (2).jpg
    image (2).jpg
    227.7 KB · Visningar: 215
  • image (4).jpg
    image (4).jpg
    209.6 KB · Visningar: 265
  • image.jpg
    image.jpg
    216.2 KB · Visningar: 258
Last edited:
Är det lös cylinder? Annars lär det väl bli ny motor?

Nicasilen brukar Aldrig klara det där
 
Åhhh, blir man trött eller.
Mitt paket med mina godsaker till hojjen sitter fast i tullen sen den 27:e maj...
Ringde idag å kollade läget med importavdelningen men det var inget fel utan hög belastning. :huvet
Har börjat pilla med lite annat sålänge :tummenupp
Ska pressa mina bromsslangar imorgon tänkte jag.
Kopplingswire, vart köper jag det enklast och till ett bra pris, FZ1 wire kostar ca 900kr, så dyra bör dom väl inte vara? Detta var på Lelles..

Photo 2014-06-02 06 48 46.jpg
 
Last edited:
ring om wire till rn mc demontering hälsa från peter dom kanske har en beg
031 158345
 
Tullen asså,

mitt paket låg där i ca en vecka. Sen får man betala för utkörning av paketet som DEM har uppehållit :smasha
 
ring om wire till rn mc demontering hälsa från peter dom kanske har en beg
031 158345
Pratade med Roger men han tycktejag skulle svänga förbi och leta efter en vajer själv för dom hadde ett gäng olika...
Antinget får jag fara till gbg på lite minisemester med familjen eller leta vidare. tycker man borde hitta nåt på biltema eller nåt i den stilen? =)
 
Stor kvalitetsskillnad på original och Biltema, särskilt om du tänker köra med hårda fjädrar. en dålig kärvar och går tungt en original är det plastslang i som gör att den går lätt. Originalvajer är dyrt tyvärr.
 
Hittade den felande faktorn till vevhustrycket nu iaf :tummenupp

View attachment 406227

Blir te å kolla över toppen oxå...

Tråkigt, så där såg två av mina kolvar också ut efter en veckad bensinslang i min R1 turbo motor som jag hade i min fyrhjuling, den motorn var bara att skrota, hoppas din klarade sig bättre.......
 
Back
Top