r1 turbo dåligt laddtryck

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Någon som kan hjälpa mig med att förklara varför hojen inte laddar mer än 0,3 bar när jag körde med den idag förra gången jag körde laddade den 0,6-0,65 bar har inte skruvat med wastegaten mellan gångerna
Det ända jag gjort är flyttat bakhjulet längre bak,ny kedja,nya drev (större fram o mindre bak) med andra ord inget som ska påverka laddet

Tacksam för svar

ps hojet går inte ojämt eller nått sånt bara mindre ladd

Hur har du fäst wastegaten?

Sitter ett fäste som är svetsat i turbon som håller wastegaten sen sitter det två m6 skruvar igenom fästen med muttrar på baksidan men ska ut och kolla på det om där sitter något löst

Ett läckage någonstans?
Har du provtryckt systemet?

Nej det har jag inte

Tror jag har fixat felet min svåger gav mig ett tips att lufta laddtrycksmätaren och när jag tittade på den låg den på undertryck så jag luftade den genom att öppna lille ventilen längst upp på mätaren och vips så står den på noll:tummenupp
Det är en nitroglyserin mätare från mc express får ut och ta en provtur senare idag återkommer och berättar om det var lösningen på problemet
Har även kollat staget som håller wastegaten och det var helt

Last edited:
Det funkade att lufta den nu laddar den 0,6 bar men när jag hade stängt av den och startade igen så laddade den mindre troligen fel på mätaren

Det funkade att lufta den nu laddar den 0,6 bar men när jag hade stängt av den och startade igen så laddade den mindre troligen fel på mätaren

Kanske bara jag som e dum,. Men om man e någorlunda bekant med cykeln, borde man inte då märka om den laddar 0,3 istället för 0,6?? E ju ganska stor skillnad på effekt på dom olika trycken.
:va

Tjena killen!
Hoppas du fått ordning på maskinen och ladd trycket, hade också en mätare som krånglade i början.....

En fråga, vad kör du med för tändstift och har du minskat något på spelet?

Back