r1 turbo bluddrar vid ladd

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Har problem med att den bluddrar när laddtrycket kommer började helt plötsligt när jag var ute och körde.
Gick perfekt innan detta.
Har sprutat startgas på tryckslangarna men inga läckage

Någon som kan ge tips?????

Låter som när laddtrycket börjat ladda så trycker den på nått i fuggen så den ställer sig o total surar ner motorn, därav bludrandet.

Elemutions rörena, mellan tryckboxen o fuggarna, dom e inte igensatta så de blir fel tryck ?

Det kan vara plenumet som tryckts bort, men å andra sidan kan det ju vara allt möjligt.

Har hittat felet han som byggde hojen har inte använt rediga slangklämmor (snålhet eller okunskap) mellan pleniumet och förgasarna.
Ena gummit hade lossnat från förgasaren såg inte detta från jag hade lyft pleniumet.
Blev en tur till hindab för rediga slangklämmor till alla tryckrör och gummi nu snurrar hojen igen jipppiiiii

Tack för tipsen??

En annan fråga, kör du med originalgummina mellan plenum och gasare? Om inte, vad och var har du hittat dom?

Jag kör med orginalgummina men man borde ju kunna köra med 4 st silicone slangar bör hålla bättre

Jag körde med orginalgummin o klämmor på min blade i början, men det funkade dåligt.
stagning e skiten!:tummenupp
Då behöver gummina bara koncentrera sig på hålla tätt inte ta hand om dragkrafterna som blir ca 90kg vid 1bar på min hoj. Nu funkar det mycke bättre.

Av ren nyfikenhet, vilka slangklämmor hade tidigare ägaren använt som hoppade av?

Det var dom med bara sjärnskruv i alltså ingen hylsfattning och den är stagad men släppte ändå.
Man kan ju inte tajta åt dom tillräkligt mycket bättre med hylsfattning då blir det tätt

Det var dom med bara sjärnskruv i alltså ingen hylsfattning och den är stagad men släppte ändå.
Man kan ju inte tajta åt dom tillräkligt mycket bättre med hylsfattning då blir det tätt

Okej, det låter som sådana där "billiga" slangklämmor mao. En vanlig aba-klämma tål en hel del innan den ger vika.
Vad du än gör, sätt inte dit slangklämmor av industrityp är du snäll. Fan så dom ser ut. :gnissla

Okej, det låter som sådana där "billiga" slangklämmor mao. En vanlig aba-klämma tål en hel del innan den ger vika.
Vad du än gör, sätt inte dit slangklämmor av industrityp är du snäll. Fan så dom ser ut. :gnissla

Har satt ditt industrislangklämmor kanske inte så snyggt men man slipper skruva ner hojen för att det läcker med dåliga slangklämmor och vem ser att det sitter industrislangklämmor under tanken

Har satt ditt industrislangklämmor kanske inte så snyggt men man slipper skruva ner hojen för att det läcker med dåliga slangklämmor och vem ser att det sitter industrislangklämmor under tanken

Hehe, det var mera min personliga åsikt. Tycker det ser lite blaffigt ut bara, men under en tank gör det ju detsamma. :)

Ett tips annars är att kila in på Swedol och köpa rostfria aba-klämmor. Snygga och tål en hel del!

Mvh J

Hehe, det var mera min personliga åsikt. Tycker det ser lite blaffigt ut bara, men under en tank gör det ju detsamma. :)

Ett tips annars är att kila in på Swedol och köpa rostfria aba-klämmor. Snygga och tål en hel del!

Mvh J

tack för tipset har sett såna riktigt snygga.
Dom jag handlade var lite för bredda men funkar klockrent.
Ska sätta redig blåa silicone slangar och andra slangklämmer i vinter när jag ska snygga upp hojen rejält vill bara köra denna sommar?

Hur får du dit industriklammer på originalgummina??? :va

Jag fick tillverka egna klammer för att få dom nog smala... Har du nån bild på hur det ser ut?

Har testat med annan slang, men inte hittat nån som är nog tunnväggig. Ca 2mm känns som max, annars så rymms dom inte och inte hittat nån sån än så kör också med originalgummin.

Det är lite jäkligt att få ditt dom men det går .
Dom är ett par mm för bredda

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa