R1 Stulen I Uppsala

m0rpheus

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2005
Hoj
YZF R1 -98
STULET!! :mad:

Någon gång under Tisdagen den 17 maj 2005, mellan 19:00 och 23:00, stals min MC från Gröna Gatan 10C i Uppsala. Den är av märket Yamaha och modell YZF R1 -98, Huvudsakliga färger Röd och Vit (polkagrisen).
Den har registreringsnummer AJR 315.

Har du/ni sett något eller några misstänkta röra sig vid MC´n eller till och med kanske frakta bort MC´n, var vänlig och kontakta mig på 070-9520329, alternativt polisen 018-168500.

050518
Fick ett tips om att hålla koll i Gottsunda, Gränby och eventuellt Luthagen. Ni som är där i krokarna och rulla kan väl kika lite x-tra :galen

Övrig info:
En granne ringde mig och berättade att han sett 6-7st ungdomar stå vid min hoj vid 19tiden, de hade invandrarbakgrund, var mellan 16-18år, 3-4st hade Adidas kläder, 1 hade något som liknade vita linnebyxor och flera av dom hade sånna pannband som man knyter på huvudet :martialar

Vet inte vad infon kan vara värt.....men försöka duger....

Bifogat

• YZF R1(3).JPG
    YZF R1(3).JPG
    31.7 KB · Visningar: 214
Last edited:
Tråkigt tråkigt,,,blev själv av med 2 crossar iförrgår...en minicross och en yz 250 -01...borde göra som man gör i afghanistan med tjuvar,,,hugga av händerna på dom, då skulle ingen jävel våga stjäla! man blir ju lagomt glad när man ska ut o köra på morgon så får man samtal om att crossarna är borta istället :huvet

Man blir så in i **** vanet på folk som inte kan skilja på ditt och mitt!
Råka ut för en stöld förra veckan, dock inte av min hoj utan fälgarna på bilen ! Kom ut på morgonen för att se bilen stå på tegelstenar, så jag vet känslan och jag lider verkligen med dig, hoppas du får tag på klåparn !! :mad:

Förbaskat tråkigt att inte få ha sina grejor ifred! såg en bild nånstans på en kille som hade hojen vid fotändan på sängen och en fotlänk fastlåst i hojen ,brevid sängen låg en hagelbössa. Även om den bilden var ett skämt så undrar man hur långt man måste gå för att sova lungt om nätterna. Hoppas du får igen den snart och utan skador

Jo snart är vi nog där!
Kan säga att jag letade med både det ena och det andra för att hitta dom. :fatta! ......

R.R.B skrev:
Förbaskat tråkigt att inte få ha sina grejor ifred! såg en bild nånstans på en kille som hade hojen vid fotändan på sängen och en fotlänk fastlåst i hojen ,brevid sängen låg en hagelbössa. Även om den bilden var ett skämt så undrar man hur långt man måste gå för att sova lungt om nätterna. Hoppas du får igen den snart och utan skador

Tråkigt!!!! Jag vet precis hur det känns. Jag blev av med min Busa förra måndagen. Se Länk till Stulen Busa -04
Jag håller ögonen öppna runt Västerås! Även om jag kommer få göra det bakom ratten de närmaste veckorna.
Verkar vara något gäng som är runt och far: 1 R1 i Sthlm, 1 R1 i U-sala och en Busa i Västerås på en vecka...
Glöm inte anmäla den på Larmtjänst hemsida

Lycka Till!

Mmm.....än så länge har jag bara fått uppmuntrande ord från både försäkringsbolag och polis, men man ska inte ropa hej ännu!

Många papper återstår nog att fylla i och granskas av både den ena och den tredje :3freak

Ozzie skrev:
Jo det är ju helt klart att det är förorts-invandrarna! :va
Hade jag varit ansvarig moderator på ett internetforum så hade personer med den inställningen (om du nu menar allvar) INTE haft sitt konto kvar någon längre tid...

Till trådskaparen: Bara att hoppas att det löser sig med försäkring/polis på ett snabbt och smidigt sätt.

/O

Yyeeeesssss!!!!!!

:yoparty
Västberga polisen ringde nyss och berättade att dom hade hittat min MC!!!! :)
Dom hade gjort husrannsakan hos en kille för ett annat brott och där hade dom hittat den!!
Dom enda skadorna som dom hade sett (snabb besiktning) var att dom hade hackat sönder tändningslåset, men styrlåset och skvibromslåsen satt fortfarande kvar så den hade inte rullat en enda meter. :tummenupp

Nu återstår bara att få polisens/åklagarens beslag hävt och få till en besiktning och reparation, sen är det bara att rocka på!! :yoparty

Wiseguy skrev:
Hur går det ?
Någon tur med letandet ?

Grattis!

Han vinner ju också på det, han hamnar en månad på kåken, lär sig knäcka låsen ordentligt, skaffar kontakter för att sälja iväg hojarna snabbare, blir en "bättre" hojtjuv... :huvet :gnissla :mad:

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026