R1 Streetfighter

Jaha! :bow Du har färgat om "lampglaset" , hur då? Eller finns dom så där gula oxå? Den såg så annorlunda ut i det utförandet, mer "bredögd" liksom. Mycket snyggt!! :tummenupp

No1 skrev:
Ser bra ut... :tummenupp

Behöver du "frame sliders" som skyddar ramen vid en omkörning så har jag fabriks nya till R1 till ett bra pris!!!!!!!!!!

No1...
Kul att du gillar hojen! Vad är ett bra pris för vurp puckarna då? :)

morris skrev:
Jaha! :bow Du har färgat om "lampglaset" , hur då? Eller finns dom så där gula oxå? Den såg så annorlunda ut i det utförandet, mer "bredögd" liksom. Mycket snyggt!! :tummenupp
Nä, dom gula glasen satt där när jag köpte kåpan. Har hört att det finns glas i fler färger också... :tummenupp

Letade lite på google och fick fram de här olika färgerna, gissar att det är den gula du köpt.
Funderat på att fightra till min gixxer, sneglat på diamonds men tyckt att den sett "spinkig" ut. Men det gjorde den ju inte när den satt på en hoj. Mycket cool!

Får se om jag ids göra om min. Är lite tveksam över landsvägs egenskaperna (läs-aparmar). Bor ju lite avsides, mycket transportsträckor... Nån erfarenhet?

Bifogat

• acerbis.jpg
    acerbis.jpg
    41.4 KB · Visningar: 619
K-Man skrev:
Är lyset fram E-märkt? Hur fäste du styret? Bytt hela gaffelkronan?
Lyset är INTE E-märkt! Det är samma skit lampor som på gamla Acerbis DHH tyvärr...
Jag har använt orginal styrkrona och borrat i de befintliga hålen för clipon skräpet! behöver jag säga att den vart en aning mer wheelie benägen tillsammans med ett kugg mindre framdrev...!? He he! :tummenupp

hur gör du vid besiktning då? Min gixxer börjar se så vissen ut att det är dags för streetfighterombyggnad snart. Därav alla frågor...

K-Man skrev:
hur gör du vid besiktning då? Min gixxer börjar se så vissen ut att det är dags för streetfighterombyggnad snart. Därav alla frågor...

k-Man.
Lite inspiration (med lagliga lampor... :) )
Finns att beskåda på Yamaha Center i Helsingborg.
En av ägarnas hoj (Raffes).

Bifogat

• ralfs_r1a_03_liten.jpg
    ralfs_r1a_03_liten.jpg
    45.1 KB · Visningar: 529
Bild 2.

Bifogat

• ralfs_r1a_01_liten.jpg
    ralfs_r1a_01_liten.jpg
    39.8 KB · Visningar: 508
Tyvärr tog batteriet slut på kameran så jag fick inte med fler eller bättre bilder. :(
Skit kamera :mad:

Det är en R1 -02 (eller 03)

bild på min hoj.....

här haar du en bild på min färdiga.....streetfighter.....den har ett lite retrostuk och inte så extrem som din.......men jag gillar din hoj....

mycket snygg

jensa

Back