R1 StreetFighter MUMS!

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
Kommentera gärna.
Byggidéer mottages med glädje.

IMG_0005.jpg

Fler bilder på http://www.fredda.se/galleri/thumbnails.php?album=39

//F
 
flytta ner lampan lite o dra bak den i upperkant så får du ett lite fetare utseende :tummenupp

lite coolt o kanske ta bort "skärmen" på lyset :va
 
Highpipes 4-2, är mitt råd. Och röd Alu-dämp.
 
ozeo skrev:
flytta ner lampan lite o dra bak den i upperkant så får du ett lite fetare utseende :tummenupp

lite coolt o kanske ta bort "skärmen" på lyset :va


På a svarar jag, -precis!, på b svarar jag, -nej!! Skärmen gör hela lyset..

Edit: Nä nu ändrar jag mig, såg hojen frammifrån.. kanske ska plocka bort skärmen trots allt? :va :)
 
sätt dit lyset me stripes istället för dom dära gummi grejerna :tummenupp då blir det mycket snyggare :tungan jag lovar :Bugar
 
Byt framstänka och på med en ensits. Egentligen skulle nog cykeln behöva lackas om till en enhetlig kulör; alltså väck med dekalerna.
 
Flytta bak lyset, helst ska hojen vara enfärgad (ta åtminstone bort dekalerna), high-pipe skulle vara fett!
Annars coool!
 
coolt bygge. Men sitter inte styrdämparen på fel plats? Hyperpro? Hade något liknande själv innan på min r1 satte den under övre styr/gaffelkrona. Men det var kanske jag som satte den fel.

Edit: Kanske får dåligt plats pga ombygget.
 
Men hallå!! Sätt på orginal kåporna och putsa upp hojen lite så blir den mycket snyggare.... Dock ingen "streetfighter" då men klart snyggare....

(Var jag taskig nu?) :tungan
 
Koolfiberkåporna över ramen gör att du inte får samma runda kanelbulle-look som andra SF. Snyggt!

Låt lyset vara. Om du integrerar det mer med gaffelkronan blir hojen aldeles för "rund och trind" frammöver enligt min mening. En SF skall inte se ut som en hoppkudde med bakhjul och styre...

Rensa upp kylarn och styret lite? Flytta tutorna, dra om slangar...

Eller, förverkliga min gamla dröm: Kroma tutorna!
 
Ett nytt bakdäck :eek:
Är du rik eller?

Några byggideer kan vara att bygga om den så den ser ut som en GSXR1000. Då skulle den blir grymt snygg. :tungan ;)

Samma spår som dom andra. Ner med lyset lite. Kanske nån magspoiler som döljer systemet under. Ser lite konstigt ut när det är så stort mellanrum från motor till röret. Detaljer, den är redan snygg :tummenupp
 
grejade lite :)
 

Bifogat

  • skärmlyse2,2stylad.jpg
    skärmlyse2,2stylad.jpg
    129.9 KB · Visningar: 182
Jag tycker lysets skärm ska vara i linje med övre delen av styrkronan, då skulle de hamna i "cool" höjd
 
Seatpipes, ensits och duke II-kåpa :D


FAAAN vad jag älskar rim-stripes :Bugar :Bugar
 
Tack för alla svar!

Thomas_34 skrev:
är det inte andys gamla hoj??? ruskigt likt om inte annat :D
Och dessförinnan var det Sven-Åke Valdemars. ;)
Och nu är det min :) (byggt om en del dock, den fick inte tillräckligt med kärlek av Andreas.


ozeo skrev:
flytta ner lampan lite o dra bak den i upperkant så får du ett lite fetare utseende :tummenupp
lite coolt o kanske ta bort "skärmen" på lyset :va
Funderar på att peta ner lampan lite, har testat några olika varianter, men jag vill gärna ha lite vindskydd när jag kör. Det går fint att cruisa i 150km/h med den där skrämen, men sen blir det relativt odrägligt.


R400 skrev:
Koolfiberkåporna över ramen gör att du inte får samma runda kanelbulle-look som andra SF. Snyggt!

Låt lyset vara. Om du integrerar det mer med gaffelkronan blir hojen aldeles för "rund och trind" frammöver enligt min mening. En SF skall inte se ut som en hoppkudde med bakhjul och styre...

Rensa upp kylarn och styret lite? Flytta tutorna, dra om slangar...

Eller, förverkliga min gamla dröm: Kroma tutorna!
Kolfiber grejerna var balla, dem satt där när jag köpte hojen faktiskt aldrig sett på någon annan hoj. Det blir svårt att integrera lyset med hojen då styrdämparen samt panelen sitter tajt redan nu. Hur rensar man upp kylarn?
Tutan har jag planerat att flytta på, har inte hittat något bra ställe bara.
Kroma tutorna är nog tveksamt! ;)


Hagster skrev:
Ryck bort den där vidrigt fula tankpaden till att börja med...
Det står härnäst på inköpslistan kan jag berätta.


ozeo skrev:
Sweet som fan med svart ram. (ett djävla jobb dock)
Highpipe motsäger jag mig.
Magspoiler är inte omöjligt, men det ökar vikten och gör inte så där jätte mycket för looken tycker jag. Rött läder på baksadeln har jag planerat in, har även en ensitscuts dock med lite skev passform efter missöde av tidigare ägare. Får se om jag får iordning på den.


NSR_MAN skrev:
sätt dit lyset me stripes istället för dom dära gummi grejerna :tummenupp då blir det mycket snyggare :tungan jag lovar :Bugar
Där är jag fan skeptiskt. Sitter det bra då? Vibrerar mera? Svårt att styra höjning/sänkning på lampan...


morlock skrev:
Byt framstänka och på med en ensits. Egentligen skulle nog cykeln behöva lackas om till en enhetlig kulör; alltså väck med dekalerna.
Dekalerna stannar tills dem är utnötta sen får vi se.


homerone skrev:
coolt bygge. Men sitter inte styrdämparen på fel plats? Hyperpro? Hade något liknande själv innan på min r1 satte den under övre styr/gaffelkrona. Men det var kanske jag som satte den fel.

Edit: Kanske får dåligt plats pga ombygget.
Den fungerar juh? Sätta den uppe vid tankfästet känns inte aktuellt.


WestW skrev:
Ett nytt bakdäck :eek:
Framdäcket lika nytt det. Inte rullat mer än 10 meter, lite knappt.


Summarum:

1. Tankpad
2. Ner med lyset en aning
3. Rensa lite kring kylaren
4. Ensits eller ny klädsel på ensitcutsen
5. Lacka ramen mattsvart (smut som fan men vilket djävla jobb för så lite.)
6. Eventuellt en bellypan

Mer förslag är naturligtvis välkommna.
Skall fota hojen lite mer, måste bara knullputsa den lite ytterligare :D
Se om vi kan placera något vackert ovanpå den också, hehe vem gillar inte det?

//F
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top