R1 startspärr....

Clown/lukt/BENS

Clownen luktar BENSIN!!
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
R1 -04, ERF#47
Hej alla kunniga,

Står inför funderingar att rensa framme vid/efter styrkronan, ev ta bort orginalinstrument, (sätta dit dashboard), samt sätta tändningen vid kopplingshandtaget (dvs ta bort nyckeln).

Om jag tar bort tändningslåset, kommer det inte funka med startspärren, eller?
Måste man köpa ny racekabelhärva, eller byta CDI eller hur löser man det, enklast o billigast?



Någon som har erfarenhet?

Tacksam för svar
 
Du kan ta bort transpondern (till startspärren) från tändningslåset och tejpa fast nyckeln på den. Sen kan du lägga det ihoptejpade paketet där du tycker det passar bäst (t ex under luftburken) och göra med tändningslåset vad du tycker passar bäst efter det.
Eller så kan du köpa kit ECU och kithärva.
Eller så kan du köpa ECU och kabelstam från USA.
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top