R1 som blir en streetfighter

Bobb_y

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
Yamaha r1 streetfighter
Köpte en -98a Yamaha r1 i somras och denna skulle bli ett projekt till vintern. Satte igång för ett par dagar sedan och min plan var att bygga om ramen så att jag kan applicera en smidigare bakdel.
Valet blev en r6-08 bakdel....
vet inte riktigt vilken färg jag ska lackera den i, ni på sporthoj kanske har några bra förslag om kulör!?

Det som är tänkt att göra är:

köpa pazzo kopplings/broms handtag( men fanns bara till r1 -99..Passar dem på en -98?

Vortex gas cap-inköpt
reg skyltshållare
mini blinkers av någon sort, vet inte än....
skydd för gaffelbenen som crossarna har(kommer inte på vad det heter)

Se och begrunda....:banana

Bifogat

• CIMG0694.JPG
    CIMG0694.JPG
    148.4 KB · Visningar: 280
  • CIMG0695.JPG
    CIMG0695.JPG
    155.6 KB · Visningar: 331
  • CIMG0696.JPG
    CIMG0696.JPG
    144.1 KB · Visningar: 230
  • CIMG0697.JPG
    CIMG0697.JPG
    130.4 KB · Visningar: 221
  • CIMG0698.JPG
    CIMG0698.JPG
    150.5 KB · Visningar: 241
Last edited:
De passar!
Samma hoj -98/-99 bara kopplingen som skiljer något har jag för mig!
Men upp med bilder för satan!:yoparty

Färgval, försök hitta något unikt. Alltså stick ut lite från mängden.

Färgen har jag funderat lite på pearl svart men det känns som om det blir blasè på nåt sätt.....

Appropå handtagen, tror du att det är någon modifiering man måste göra om man ska använda pazzos?

Färgen har jag funderat lite på pearl svart men det känns som om det blir blasè på nåt sätt.....

Appropå handtagen, tror du att det är någon modifiering man måste göra om man ska använda pazzos?

Nej, inga förändringar.
Bifoga länk till greppen!

PS:Bra med lite bilder, det är ju det vi vill se.

Puhhh, idag var jag ner till Lernia och lånade deras nya tig med gaspedal, höll på i 5 timmar och svetsade. Riktigt skön Esab svets...
Kommer lägga in lite bilder imorgon på bygget...
Funderar på om jag ska gänga för kåpor och sadeln imorgon man får passa på nu innan man drar utomlands....
Ska dra till Gambia på Måndag:yoparty

Skulle vilja göra något tufft med avgassystemet, kanske något som kikar upp precis vid svingen. Ska klura ut något i natt:D

Tjena såg att du hade byggt liknande bakram som mig funderade lite på hur du satte batterilådan kommer inte det ta i sadeln på batteripolerna jag fick försänka ner lådan typ 1 cm längre ner

Tjena såg att du hade byggt liknande bakram som mig funderade lite på hur du satte batterilådan kommer inte det ta i sadeln på batteripolerna jag fick försänka ner lådan typ 1 cm längre ner

Jag provade med sadeln och det var inga problem faktiskt. Har 3-4 cm till polerna...Jag gjorde batteri lådan lite högre än själva batteriet för jag visste att det skulle ta i med sladdarna....Men däremot kommer jag att få skära i plasten till sadeln så att man kan skruva fast den....Hur man ska få upp kablaget blir en habrovink för sig själv:)

Din Bakram är ju ett gediget bygge måste jag säga...Tiggade du den eller körde du med Mig?

Jag provade med sadeln och det var inga problem faktiskt. Har 3-4 cm till polerna...Jag gjorde batteri lådan lite högre än själva batteriet för jag visste att det skulle ta i med sladdarna....Men däremot kommer jag att få skära i plasten till sadeln så att man kan skruva fast den....Hur man ska få upp kablaget blir en habrovink för sig själv:)

Din Bakram är ju ett gediget bygge måste jag säga...Tiggade du den eller körde du med Mig?

tigsvetsade allt lite trångt på vissa ställen men funkade kanon fick själv kapa en hel del i sadelplasten

Blir säkert grymt, men gör ingen fighter av den :D Försök klämma på framkåpan med ifrån R6:an så har du en ybersnygg hoj, kolla NOCs byggtråd. Fett snygg!

Var och gängade så att man kan skruva bakpartiet i ramen och det blev bra. Imorgon ska jag borra och gänga så att man får på skjutspinnarna....

Funderar på en sak som någon på sporthoj kan besvara! Var lite sugen på en r6 hugger men hur mycket måste jag göra om på den för att den ska passa till min?

Slänger in lite bilder från idag!

Kommer mer bilder imorgon....Ciao

Bifogat

• DSC00078.JPG
    DSC00078.JPG
    87.8 KB · Visningar: 180
  • DSC00077.JPG
    DSC00077.JPG
    21.6 KB · Visningar: 147
  • DSC00076.JPG
    DSC00076.JPG
    77.5 KB · Visningar: 139
  • DSC00075.JPG
    DSC00075.JPG
    99.6 KB · Visningar: 156
  • DSC00074.JPG
    DSC00074.JPG
    88.2 KB · Visningar: 132
Han menar att det var mycket. Ser onödigt klumpigt ut tycker jag (materialmässigt). :tungan

Men huvudsaken är ju dock att det håller. Sen ser man ju inte direkt genom plasten.

Idag har det blivit en hel del gjort....Har passat in en ny undertail, fixat till cutz låset, gängat för skjutspinnarna och smidde ihop ett avgassystem.....Sadeln måste jag göra nya infästningar till så man kan skruva fast den...¨

Funderar på undetailen, hade tänkt att koppla in dom små lysena på sidan, är det godkännt som blinkers?

Jo, sedan undrar jag om en sak om det är någon som vet vad det är för mojäng? Tog kort på den! En svart räfflad, ser ut som ett miniatyr element:):confused:

Bifogat

• CIMG0711.JPG
    CIMG0711.JPG
    135.9 KB · Visningar: 111
  • CIMG0710.JPG
    CIMG0710.JPG
    171 KB · Visningar: 120
  • CIMG0709.JPG
    CIMG0709.JPG
    113.1 KB · Visningar: 104
  • CIMG0706.JPG
    CIMG0706.JPG
    128.1 KB · Visningar: 112
  • CIMG0705.JPG
    CIMG0705.JPG
    117.7 KB · Visningar: 97
  • CIMG0703.JPG
    CIMG0703.JPG
    129 KB · Visningar: 102
  • CIMG0702.JPG
    CIMG0702.JPG
    120.5 KB · Visningar: 87
  • CIMG0712.JPG
    CIMG0712.JPG
    164.9 KB · Visningar: 119
Mojängen du undrar över är laddningsregulatorn!

Jäkligt snygg undertail måste jag säga. :)

Om dom är godkända låter jag vara osagt. Beror helt på vad du har för besiktningsman som avgör vad som är godkänt eller inte.

Jäkligt snygg undertail måste jag säga. :)

Om dom är godkända låter jag vara osagt. Beror helt på vad du har för besiktningsman som avgör vad som är godkänt eller inte.

Tänkte på om det var någon gräns på hur blinkersen ska sitta?

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!