R1-SF-koncept...

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jaha, då har man efter att en kort tur med polarens R1-streeta kommit fram till att bygga en själv till vintern, om man inte klotar innan. En omdrevning är på gång nu då mitt drevpaket är kaputt sedan 1 dag, kedjan small, men inget i övrigt förstördes.

Vad kostar ett kvalitativt crosstyre, + få det ditmonterat? I runda slängar... Med tanke på bromsar osv så vill jag inte meka det själv.

Tänkte dreva -1 +3, och flytta fram bakhjulet så mkt man kan. Blir det aldeles för stirrigt?

Förrutom det är det kåplöshet och puckar som gäller ocn någon fet front, tänkte lacka vitt... Vad mer ska man göra för o få en kul körmaskin? Tips?

Gaffelkrona kan du hitta för 2000:- i annonsforumet.
Styre för ca. 300:- och uppåt i dom flesta butiker.
Kopplings vajern behöver nog förlängas. Går väl på någon 100-lapp.
Ifall du måste ha nya bromsslangar så räkna med 600 och uppåt.

Drevningen som du planerade funkar nog ganska bra.

Saknar min gamla R1:a lite...

Kay skrev:
Jaha, då har man efter att en kort tur med polarens R1-streeta kommit fram till att bygga en själv till vintern, om man inte klotar innan. En omdrevning är på gång nu då mitt drevpaket är kaputt sedan 1 dag, kedjan small, men inget i övrigt förstördes.

Vad kostar ett kvalitativt crosstyre, + få det ditmonterat? I runda slängar... Med tanke på bromsar osv så vill jag inte meka det själv.

Tänkte dreva -1 +3, och flytta fram bakhjulet så mkt man kan. Blir det aldeles för stirrigt?

Förrutom det är det kåplöshet och puckar som gäller ocn någon fet front, tänkte lacka vitt... Vad mer ska man göra för o få en kul körmaskin? Tips?

I stället för att pilla fram bakhjulet på svingen så höj fjädringen då minskar axel avståndet något = snabb styrt

jag ska också bygga fighter inom kort men funderar lite på hur gör ni med styrdämparen min kommer att ta i fästena till crossstyret

Hej Kay,

good luck med projektet! du säger bara til om du får bruk för hjälp :tummenupp

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form